Angående: Sladda i snö runt Göteborg, 2009-12 och framåt

Glansen
25 december 2009 · 1 310 Inlägg

Vollez skrev:

Glansen skrev:
Järnringen var vi för 2 år sedan tror jag, cirka 20 bilar som körde wink polisen kom in och körde upp och drog handbroms å sedan körde ner å sladda och sedan körde iväg wink

förra året var vi på åby cirka 25 bilar å hade skoj wink

men iår har man inte hört ett jävla skit ang sladda på sms eller garaget wink

Just det jag tänkte försöka styra upp ju big_smile

Får se om det blir mer snö nån gång då....haha jo jag hörde de om järnringen förra året haha. Har ganska nära dit så brukar bli några rundor där.

aa du bor la i utby? wink

mike_ford
25 december 2009 · 348 Inlägg

nu snöar det yikes

Ford focus st "ficusen" (2007)
Ford Focus st "St250" (2014)
Vollez
25 december 2009 · 274 Inlägg

Glansen skrev:

Vollez skrev:

Glansen skrev:
Järnringen var vi för 2 år sedan tror jag, cirka 20 bilar som körde wink polisen kom in och körde upp och drog handbroms å sedan körde ner å sladda och sedan körde iväg wink

förra året var vi på åby cirka 25 bilar å hade skoj wink

men iår har man inte hört ett jävla skit ang sladda på sms eller garaget wink

Just det jag tänkte försöka styra upp ju big_smile

Får se om det blir mer snö nån gång då....haha jo jag hörde de om järnringen förra året haha. Har ganska nära dit så brukar bli några rundor där.

aa du bor la i utby? wink

Nån jäkel som har koll iaf wink
Joda...här gömmer jag mig bland kabeltjuvar och poliser.

Nu snöar de igen, de va lite tunt med spår i järnringen idag dock. Alla är väl ute och super i slasket idag?

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Mazda RX7 (1997)
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Glansen
26 december 2009 · 1 310 Inlägg

Vollez skrev:

Glansen skrev:

Vollez skrev:

Just det jag tänkte försöka styra upp ju big_smile

Får se om det blir mer snö nån gång då....haha jo jag hörde de om järnringen förra året haha. Har ganska nära dit så brukar bli några rundor där.

aa du bor la i utby? wink

Nån jäkel som har koll iaf wink
Joda...här gömmer jag mig bland kabeltjuvar och poliser.

Nu snöar de igen, de va lite tunt med spår i järnringen idag dock. Alla är väl ute och super i slasket idag?

var ute med fiddy idag big_smile kunde inte köra i skogen pga det var slask å bara slant på mina sm däck big_smile haha

GOLDEN Golden Gross Owner
26 december 2009 · 312 Inlägg

Ligger snön kvar ikväll så blir det ut och sladda.

Blir nog Backaplan, Netonnet, eller någon av alla butiksparkeringar i sisjön smile

Vollez
27 december 2009 · 274 Inlägg

GOLDEN skrev:
Ligger snön kvar ikväll så blir det ut och sladda.

Blir nog Backaplan, Netonnet, eller någon av alla butiksparkeringar i sisjön smile

Passa er för netonnet och dess ägare, han har sagt att om han ser lakritsar på parkeringar så skär han sönder däcken. Blir dock inte så mycket lakrits på snö men man vet ju aldrig med labila gubbar som har för mycket pengar och kör Toyota prius.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Mazda RX7 (1997)
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Glansen
27 december 2009 · 1 310 Inlägg

Vollez skrev:

GOLDEN skrev:
Ligger snön kvar ikväll så blir det ut och sladda.

Blir nog Backaplan, Netonnet, eller någon av alla butiksparkeringar i sisjön smile

Passa er för netonnet och dess ägare, han har sagt att om han ser lakritsar på parkeringar så skär han sönder däcken. Blir dock inte så mycket lakrits på snö men man vet ju aldrig med labila gubbar som har för mycket pengar och kör Toyota prius.

då åker vi alla dit lollol

Vollez
27 december 2009 · 274 Inlägg

Glansen skrev:

Vollez skrev:

GOLDEN skrev:
Ligger snön kvar ikväll så blir det ut och sladda.

Blir nog Backaplan, Netonnet, eller någon av alla butiksparkeringar i sisjön smile

Passa er för netonnet och dess ägare, han har sagt att om han ser lakritsar på parkeringar så skär han sönder däcken. Blir dock inte så mycket lakrits på snö men man vet ju aldrig med labila gubbar som har för mycket pengar och kör Toyota prius.

då åker vi alla dit lollol

Gillar verkligen ditt sätt att tänka wink

Nja jag sitter begravd i snorpapper så får hoppa idag tyvärr.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
Ekis!
27 december 2009 · 1 210 Inlägg

Hehe tänk att man kan bli så glada för ett par cm snö big_smile  händer inte så ofta där nere antar jag smile

Shalle89
27 december 2009 · 705 Inlägg

Ekis! skrev:
Hehe tänk att man kan bli så glada för ett par cm snö big_smile  händer inte så ofta där nere antar jag smile

Nä, inte på ett par år nu typ. XD

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
Ekis!
27 december 2009 · 1 210 Inlägg

Shalle89 skrev:

Ekis! skrev:
Hehe tänk att man kan bli så glada för ett par cm snö big_smile  händer inte så ofta där nere antar jag smile

Nä, inte på ett par år nu typ. XD

Flytta till Norrland så får ni nog av snö tongue bor 3 timmar ifrån Sthlm längs E4  där har vi runt en halvmeter snö nu och -13 big_smile  tro mig i slutet av denna vinter är man bra trött på snööö som ni verkar vilja ha så mycket av tongue hahaha

iidajjohansson
27 december 2009 · 46 Inlägg

Vilken jävla tur att jag e påväg till Götet nu igen då wink
blire något ikväll? big_smile

Vissa faller för grupptryck medans andra faller för laddtryck.
Vollez
27 december 2009 · 274 Inlägg

Ekis! skrev:

Shalle89 skrev:

Ekis! skrev:
Hehe tänk att man kan bli så glada för ett par cm snö big_smile  händer inte så ofta där nere antar jag smile

Nä, inte på ett par år nu typ. XD

Flytta till Norrland så får ni nog av snö tongue bor 3 timmar ifrån Sthlm längs E4  där har vi runt en halvmeter snö nu och -13 big_smile  tro mig i slutet av denna vinter är man bra trött på snööö som ni verkar vilja ha så mycket av tongue hahaha

Va glad att ni har snö och inte slask, regn och blåst. -5 grader här är som -30 i norrland. Men jo...visst fan e de skoj med snö och sladda. Man blir ju 5 år på nytt big_smile

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Mazda RX7 (1997)
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Vollez
27 december 2009 · 274 Inlägg

iidajjohansson skrev:
Vilken jävla tur att jag e påväg till Götet nu igen då wink
blire något ikväll? big_smile

Kanske tar en tur runt i järnringen som vanligt om dom inte har saltat för mycket.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
iidajjohansson
27 december 2009 · 46 Inlägg

Vollez skrev:

iidajjohansson skrev:
Vilken jävla tur att jag e påväg till Götet nu igen då wink
blire något ikväll? big_smile

Kanske tar en tur runt i järnringen som vanligt om dom inte har saltat för mycket.

Okej smile men om man drar ut typ imorgon?! äre folk då ?
Det snöar fan nu, iaf i johanneberg så in i helvete big_smile

Vissa faller för grupptryck medans andra faller för laddtryck.
Erick
27 december 2009 · 4 767 Inlägg

Skiljer det såpass tvärs över motorvägen? I kallebäck är det 2 plus och ösregnar utanför fönstret sad

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
loudness
28 december 2009 · 4 554 Inlägg

Erick skrev:
Skiljer det såpass tvärs över motorvägen? I kallebäck är det 2 plus och ösregnar utanför fönstret sad

måste va väldigt lokalt för här är de då ingen snö i luften heller

Ekis!
28 december 2009 · 1 210 Inlägg

Vollez skrev:

Ekis! skrev:

Shalle89 skrev:

Nä, inte på ett par år nu typ. XD

Flytta till Norrland så får ni nog av snö tongue bor 3 timmar ifrån Sthlm längs E4  där har vi runt en halvmeter snö nu och -13 big_smile  tro mig i slutet av denna vinter är man bra trött på snööö som ni verkar vilja ha så mycket av tongue hahaha

Va glad att ni har snö och inte slask, regn och blåst. -5 grader här är som -30 i norrland. Men jo...visst fan e de skoj med snö och sladda. Man blir ju 5 år på nytt big_smile

Jaja kamma sig nu -5 är inte som -30 i norrland.. big_smile men visst håller med dig ni har fuktigare luft så de blir råare med eran kyla då... när man börjar närma sig -30 till -40 som är ganska så vanligt här.. så är de inge kul med snö längre wink de mesta blir som väldigt svår "jobbat" då tongue

Vollez
28 december 2009 · 274 Inlägg

Ekis! skrev:

Vollez skrev:

Ekis! skrev:

Flytta till Norrland så får ni nog av snö tongue bor 3 timmar ifrån Sthlm längs E4  där har vi runt en halvmeter snö nu och -13 big_smile  tro mig i slutet av denna vinter är man bra trött på snööö som ni verkar vilja ha så mycket av tongue hahaha

Va glad att ni har snö och inte slask, regn och blåst. -5 grader här är som -30 i norrland. Men jo...visst fan e de skoj med snö och sladda. Man blir ju 5 år på nytt big_smile

Jaja kamma sig nu -5 är inte som -30 i norrland.. big_smile men visst håller med dig ni har fuktigare luft så de blir råare med eran kyla då... när man börjar närma sig -30 till -40 som är ganska så vanligt här.. så är de inge kul med snö längre wink de mesta blir som väldigt svår "jobbat" då tongue

Jag har testat på dom där -30 graderna i Norrland och det är sådär tyst och läskigt plus att man inte vet om man vågar ta fram den lille och pissa. Men minusgradet och 10m/s e fan värre.... tongue

Men självklart lessnar man ju på det man har mycket av wink

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Mazda RX7 (1997)
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
iidajjohansson
28 december 2009 · 46 Inlägg

Erick skrev:
Skiljer det såpass tvärs över motorvägen? I kallebäck är det 2 plus och ösregnar utanför fönstret sad

Det snöade iaf när jag satt och skrev här och tittade ut genom fönstret, men tyvärr så lägger det
sig inte förens det e mycket minus sad

Vissa faller för grupptryck medans andra faller för laddtryck.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang