Bmw 1602 -73 "s14 sleeper`n"

Lygdman Amatör
20 juni 2010 · 488 Inlägg

nyman88 skrev:

Lygel80 skrev:
FY FAAN VA TRÅKIGT!!! Inte nog med att dom borde ordna fram nya felfria delar FORT, dom borde dess utom få betala tillbaka hela beloppet för besväret JÄ--A IDIOTER!!!

Ja fyfan man blir bra jävla trött alltså... Finner inga ord för det här.
Men jag tänker nog kräva vad nya delar på bmw kostar som minsta summa, sen skulle dom igentligen betala tillbaks på frakten också..

Helt klart, våga fortsätta stå på dig mot dom!

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...
trucker1
21 juni 2010 · 41 Inlägg

Riktigt trist med skadorna,men vem har du köpt det av som packar i papp??
Skulle tro att bussgods kommer hävda bristfälligt emb men hursom ska inte du bli lidande.

nyman88
21 juni 2010 · 544 Inlägg

trucker1 skrev:
Riktigt trist med skadorna,men vem har du köpt det av som packar i papp??
Skulle tro att bussgods kommer hävda bristfälligt emb men hursom ska inte du bli lidande.

Jag nämner inga namn.
Högst troligt kommer dom att hävda det skulle jag tro. Men eftersom dom tog emot paketen så har bussgods automatiskt godkännt paketeringen av godset (jag frågade personalen på min mottagning om det).
Sen om dom endå hävdar att pakningen var dålig då är det ju killen vid mottagningsstationen som ska få skit för det och inte avsändaren...
Så det är som du skrev: jag ska inte behöva bli lidande för det här..

Kollade pris på dom förstörda delarna idag och det hamnar på ca 9500kr hos bmw!

Senast redigerat av nyman88 (21 juni 2010)

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
17 juli 2010 · 544 Inlägg

update:

kriget mot bussgods går vidare.. Dom vill självklart inte batala det skadade godset som jag trodde..

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
18 juli 2010 · 544 Inlägg

Update:

Samlade kraft och drog ut karossen ur sitt förvaringsskjul idag smile

http://i28.tinypic.com/2hxu81s.jpg

http://i32.tinypic.com/2vv172x.jpg

http://i30.tinypic.com/21d4rd.jpg

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
18 juli 2010 · 544 Inlägg

Dags att börja ta tag i projektet igen känner jag.

Ska väl börja riva bort skärmar och vänster dörr här fram över tänkte jag

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
15 september 2010 · 544 Inlägg

Update:

Fan det hände rju ingenting på min kära ögonsten.... börjar få en skaplig ångest nu =/


Nu har jag iaf fått hem en vänster NY BMW ORGINAL dörr som nu var hel till skillnad från den andra som vart föstörd i frakten...
http://i51.tinypic.com/34qr02d.jpg
Gamla dörren..
http://i52.tinypic.com/nz1ruq.jpg
Gamla dörren..
http://i53.tinypic.com/2wmjdro.jpg
Den NYA dörren jag hämtade idag hos bmw smile

http://i53.tinypic.com/91dv95.jpg
Hämtade ut ett gummi för påfyllningen också, känns långt borta just nu. Men en vaker dag så ska det också monteras på bilen smile

Det var allt för nu, får hoppas det drar igång på allvar snart!!

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
FKnutsson
16 september 2010 · 1 051 Inlägg

Trevligt projekt smile Får man ju följa, haha dessa bilarna e så häftiga så även min far gillar dme smile Och notera, han skulle int eköpa en bmw omd e var så att han fick betalt, vet int evarför lol

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
nyman88
16 september 2010 · 544 Inlägg

Eleanor-Mannen skrev:
Trevligt projekt smile Får man ju följa, haha dessa bilarna e så häftiga så även min far gillar dme smile Och notera, han skulle int eköpa en bmw omd e var så att han fick betalt, vet int evarför lol

Tackar tackar smile
jag tänkte skriva att din far har säkert vart med i ungdomen då alla ville ha en sån här bil. men det kanske han inte var då du sa att han inte skulle kunna äga en bmw i vanliga fall cool

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
FKnutsson
16 september 2010 · 1 051 Inlägg

nyman88 skrev:

Eleanor-Mannen skrev:
Trevligt projekt smile Får man ju följa, haha dessa bilarna e så häftiga så även min far gillar dme smile Och notera, han skulle int eköpa en bmw omd e var så att han fick betalt, vet int evarför lol

Tackar tackar smile
jag tänkte skriva att din far har säkert vart med i ungdomen då alla ville ha en sån här bil. men det kanske han inte var då du sa att han inte skulle kunna äga en bmw i vanliga fall cool

"Pizzaräser" enligt han om vi säger så wink Men dessa gav ahn mig som förslag till och emd att jag kunde skaffa och renovera tongue Sitetr och funderar på något sånt som en såna här emd en fin BMW sexa smile

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
nyman88
16 september 2010 · 544 Inlägg

Eleanor-Mannen skrev:

nyman88 skrev:

Eleanor-Mannen skrev:
Trevligt projekt smile Får man ju följa, haha dessa bilarna e så häftiga så även min far gillar dme smile Och notera, han skulle int eköpa en bmw omd e var så att han fick betalt, vet int evarför lol

Tackar tackar smile
jag tänkte skriva att din far har säkert vart med i ungdomen då alla ville ha en sån här bil. men det kanske han inte var då du sa att han inte skulle kunna äga en bmw i vanliga fall cool

"Pizzaräser" enligt han om vi säger så wink Men dessa gav ahn mig som förslag till och emd att jag kunde skaffa och renovera tongue Sitetr och funderar på något sånt som en såna här emd en fin BMW sexa smile

haha jo det är ju ett vanligt uttryck när man pratar bmw med folk... Men men sånt rinner av mig som smör i solsken smile
En sån 02a skulle du satsa på tycker jag! bara du tar en kaross som inte är orginal och oskruvad så är det lugnt för mig wink

Jag har planer på en kaross jag har står. Den funderar jag på att ha en 525Tds motor i, en påställd och chippad med större turbo och annat grenrör. lär kunna bli en kul bil med svartrök ur pipan och vitrök från bakdäcken cool

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Mickem02
1 oktober 2010 · 152 Inlägg

Var det du som hann köpa den nya motorhuven från blocket för 4600 SEK ?

//Micke

BMW 2002 "Alpina Tribute" (1973)
nyman88
2 oktober 2010 · 544 Inlägg

Mickem02 skrev:
Var det du som hann köpa den nya motorhuven från blocket för 4600 SEK ?

//Micke

Jaså fanns det en sån på annons? Fan då har man missat nåt igen..... 4600kr var billigt för en ny huv!
Det var en kille som kom över en spritt ny orginal 02 dörr för 500kr för en tid sedan, att det aldri händer mig? =/

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Mickem02
3 oktober 2010 · 152 Inlägg

Jo, det var en ny BMW original huv på blocket. Den försvann rätt snabbt...

BMW 2002 "Alpina Tribute" (1973)
nyman88
3 oktober 2010 · 544 Inlägg

Mickem02 skrev:
Jo, det var en ny BMW original huv på blocket. Den försvann rätt snabbt...

Det förstår jag att den gjorde.
Vet du någon som säljer en ny höger bmw orginal dörr till 02 så får du gärna hojta till

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Darkus
4 november 2012 ·

Tog det stopp här??

nyman88
4 november 2012 · 544 Inlägg

Darkus skrev:
Tog det stopp här??

Ja nu är det färdigt för min del. Bilen flyttade till malmö idag..

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Darkus
5 november 2012 ·

Fn då. Velat se slut resultatet.

nyman88
5 november 2012 · 544 Inlägg

Darkus skrev:
Fn då. Velat se slut resultatet.

Jo det var synd som fan... Det var ett husköp som förstörde projektet.
Du får följa det andra projektet jag har istället, den bilen säljer jag aldrig!

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang