Då har man varit ute även idag och grejat lite!
Kompressorhuset har fått sig ett par lager värmefärg nu. Stilrent och bra.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/828027_6beouk.jpg]()
Slangen som gjorde att kopplingen inte fungerade för mig. Ni ser hålet mellan kuddarna, inte helt ovanligt fel på dom här bilarna tydligen.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/828028_ckhzpg.jpg]()
Fick en ny slang pressad idag på Slangsnabben i Gävle, kan starkt rekommendera dom! Tyvärr passade inte den här slangen då den tog i växellänkaget när den var på plats.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/828029_dvxg00.jpg]()
Men ska göra en ny variant och ta bort gamla slangen och få dit gänga på den så jag använder röret första biten som det är original. Isåfall är det inte mycket kvar innan bilen är ute igen.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/828031_al8ule.jpg]()
En ny avgaspackning i koppar som jag klippte ut, efter bilden togs glödgades packningen så den blev mjuk innan vi monterade den.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/828033_2sbidu.jpg]()
Så nu är motorn komplett igen. Blev bra med kompressorhuset också, ska lacka insug, ventilkåpa och tändkåpan svart sen också när ja har lite mer tid
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/828036_gl0yz9.jpg]()
Och så är katten på bilen nu också. Har ju inte hunnit testa hur mycket bilen låter vid körning än. Ska bli kul att se om man kan åka i bilen nu
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/828037_0q83g4.jpg]()