du kan ju prova knacka ihop stiften lite och se om det hjälper.
om den bryter så var det för mig att först laddtrycksvakten slog till, tog bort den, sen bottnade LMMen då blev det samma fenomen. men det var vid runt 1.1 bar med en TD06-17c turbo dvs större än original.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
har lånat en tändbox och en lmm av en kompis och han ladda 1,3 i sin bil med dessa saker så det ska väl kunna utesluta dessa saker tror jag.. skall ut nu och testa. men vad e det som känner av vad bilen laddar då det ej finns nån "vakt" eller knacksensor???
kolla så att tryckslangarna inte suger ihop sig när du gasar vanligt fenomen på dessa gamla bilar så kollar tryckslangar speciellt den som går ner i turbon den brukar ge med sig med åren mvh Jonas
Stockholm Streetrace Crew - SSC
We Own The Streets!
din bil va en 88 har du inte en felkoddosa som volvo brukar ha. om de är laddtryckvakten som spökar ta bort vackum slangen som går in i cupen plugga den. Men jag tror de inte hjälper jag tror att du får för lite bränsle när laddtrycket kommer att förpumpen är kass eller filter är tätt kolla upp bränsle trycket skulle jag göra
nu har jag äntligen kommit över 745an som jag länge trånat efter.
men har ett problem som jag behöver akut hjälp med.
bilen är en volvo 745 turbo -88 med b230et motor som rullat 15,200 snälla mil.
nu till problemet. vid accelration behöver ej vara med mer än 0,2bar i ladd så rycker bilen och vid mer gas kan en "laddtrycksvakt" eller liknande slå ifrån. bilen laddar oftast inte mer än 0,5 bar kan skena iväg till max 0,6 bar då slår "laddtrycksvakten" ifrån. allt inom tändningsdelar och "slitsaker# på motorn är bytt..
bilen känns annars väldigt tung i motorgången svarar inte direkt blixtsnabbt på gasen.. turbon e okej och går lätt. tändning på 11grader. kammen står rätt..
mina ideer börjar tryta nu..
någon som har erfarenhet av dessa motorer???? som kan ge snabba svar??
var med om samma sak på min kompis bil. de va pumpen i tanken. fast ska ju inte spela nån roll på din för din bil är helt orginal?
jupp bilen är helt orginal laddar 0,5 bar sitter nytt bränslefilter sedan 5dagar tebaka bilen har ju trots allt inte rullat så långt så förpumpen e la föga troligt att den är kass då det ej är några missljud i den under bilen rycker ej när det blir lite soppa eller så utan samma hela tiden.. ´bilen är en 88 sitter ej någon felkodsdosa men ´däremot sitter det ett uttag uppe vid vä huvgångärn som ej är inkopplat te något.. ett stort med typ 10 kablar i
där finns mkt bra info som e värd att läsa.. nu har jag även en ny fråga det står att det finns ett momentbegr,relä´ som kan behövas bytas ut mot ett eftermarknadstyp för att bli kvitt ryckningar men dock stog det att dom oftast framkommer vid belastning på femte växeln eller vid inkoppling av denna.. någon som vart med om detta tidigare??
man kopplar in sig på överväxln så tror inte det e te automatare skall gå in med testinstrument på min lunch idag på jobbet och se om jag hittar något som faljerar.
motorn känner av spikningar och sedemera bryter tryckvakten.
man kopplar in sig på överväxln så tror inte det e te automatare skall gå in med testinstrument på min lunch idag på jobbet och se om jag hittar något som faljerar.
motorn känner av spikningar och sedemera bryter tryckvakten.
Vad känner av spikningar? Fiinns ingen knaksensor elle nått
höjde idag laddtrycket till 1,0 bar bilen går fint och sjussar på duktigt men beter sig förtfarande på samma sätt som tidigare med att den "slår ifrån" vid full besastning. (1,0bar). kan det vara lmm som bottnar det va någon som skrev tidigare att det beter sig på samma sätt som en laddtrycksvakt?? bilen är ej utrustad med knacksensor , laddtrycksvakt eller momentbegr,relä...
vad är det som slår ifrån vid full belastning när det inte finns någon laddtrycksvakt??? hur märker man om luftmängdsmätaren "bottnar"??? hur går det till vid en justeing av fjädern innuti???
vad är det som slår ifrån vid full belastning när det inte finns någon laddtrycksvakt??? hur märker man om luftmängdsmätaren "bottnar"??? hur går det till vid en justeing av fjädern innuti???
skruva stora kugghjulet medurs för att spänna, men motorn går snålare då.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
mätte upp min co-halt idag och den visade 1,43 så den går rätt fett och t-stiften e rätt svarta. så att den ska gå för magert e väl inte så troligt???
NITROUS skrev:
volvodrifter skrev:
skruva stora kugghjulet medurs för att spänna, men motorn går snålare då.