4429
Sök

Vad var nyprist på era bilar som ni äger nu?

Old & Slow
47 Inlägg
3 januari 2010
#61
10 000 kr kostade folkan som ny 1965 .

Genuin Oildripper. (O\I/O)

huh?
10 427 Inlägg
3 januari 2010
#62
Herald skrev:
twin_cam skrev:
145.100 kr 1990 för 740:in. Kan bli runt 200k i dagens penningvärde...

Hmm, jag har fått för mig att kronan var värd mer då

Man kan räkna penningvärde förr vs "nu" här:
http://www.scb.se/Pages/PricesCrib____258649.aspx

" 145 100 kr år 1989 (Årsmedel) motsvarar 232 223,36 kr år 2009 (November).
Detta innebär en förändring med 60,04%
"

..och om min gamle bil kostade runt 180 000 1988 så motsvarar det idag 306 599,54kr.
Ungefär som en ny grundutrustad Volvo S80 med 2,5T-motorn.


huh?
10 427 Inlägg
3 januari 2010
#63
Oilspot skrev:
10 000 kr kostade folkan som ny 1965 .

Det motsvarar ungefär 90 000kr idag, som en Dacia Sandero eller liknande.


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 januari 2010
#64
Min MG kostade runt 170000 ny 2003.

Enligt prisomräknaren blir det 184 016,74 kr i November 2009.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

414 Inlägg
3 januari 2010
#65
500E`n kostade 744000 år 1992. Min är 1993 och fullutrustad. den lär ha gått på en bit över 820000:- omräknat i år 2009 novembers penningsvärde är det 1015000:-

540in kostade 516000:- + utrustning. den landade väl på ca 600000:- år 1998. omräknat till nov 09 är det 703000:-

607an kostade 299900:- år 2002+ utrustning för minst 50k så ca 350000:- omräknat till nov 09 är det 386000:-


2 600 Inlägg
3 januari 2010
#66
min saab 9-5 ifrån 98 kostade 225 400kr enligt auto motor:P test ifrån 1997.
Senast redigerat av klimpan (3 januari 2010)

gör som jag kör gubba racer=)

Stålmannen
465 Inlägg
3 januari 2010
#67
Kollade lite snabbt på min bil. S4:an kostade runt 450 000 - 500 000:- i tyskland som ny.

Min gamla 90 20V kostade  46.940 DM ny. Ingen aning om motsvarigheten till det idag.
Senast redigerat av Master_J (3 januari 2010)


177 Inlägg
3 januari 2010
#68
Bmw X5 4,4 V8

547.000kr baspris + all utrustning så kanske en bit över 600.000kr?

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

414 Inlägg
3 januari 2010
#69
Team-Adolfsson skrev:
1100000 var nypriset på Audi V8an år 91

1 442 362,16 kr  var det värt nu när jag kolla

snacka om prisuppgång på bara ett år:P år 1990 kostade audi v8 452500:- år 1991 1100000? smile

Priset hämtades från teknikens värld alla bilar år 90!


Patrick0209
3 januari 2010
#70
Min volvo 960 från 1995 kostade 237 900 kr + utrustning

FreddeK
3 januari 2010
#71
Powe_R skrev:
Team-Adolfsson skrev:
1100000 var nypriset på Audi V8an år 91

1 442 362,16 kr  var det värt nu när jag kolla

snacka om prisuppgång på bara ett år:P år 1990 kostade audi v8 452500:- år 1991 1100000? smile

Priset hämtades från teknikens värld alla bilar år 90!

hehe busted=)

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 januari 2010
#72
£112 tror jag en saloon kostade -36, £120 för en sports

Rovern gick på runt 500k -92. Överpris som fan.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Svartlistad
446 Inlägg
3 januari 2010
#73
FreddeK skrev:
Powe_R skrev:
Team-Adolfsson skrev:
1100000 var nypriset på Audi V8an år 91

1 442 362,16 kr  var det värt nu när jag kolla

snacka om prisuppgång på bara ett år:P år 1990 kostade audi v8 452500:- år 1991 1100000? smile

Priset hämtades från teknikens värld alla bilar år 90!

hehe busted=)

hahaha big_smile


3 354 Inlägg
3 januari 2010
#74
kan inte priset på min än men vet Ny priset för en av mina drömbilar Sierra cosworth -90 då låg den på ca 240 800:- då och motsvarande idag ca 348 800:-
Senast redigerat av Seth (3 januari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

5 111 Inlägg
3 januari 2010
#75
Subwoofer: 1988 kostade i alla fall en SEC 705 000 kr. Pengar som köpte över 11 stycken Nissan Micra, nästan 7 stycken Volvo 740 och faktiskt nästan 2 stycken Ferrari 328 GTB. Nästan så man förstår varför diverse 190or utrustades med dåliga kopior av SEC-huven. wink


92 Inlägg
3 januari 2010
#76
223.500 (232.000 med automat)  enligt bilsports golf vr6 köpguide 2002 smile


OEM <3
6 957 Inlägg
3 januari 2010
#77
Golfen hade ju ett nypris (inkl tillval) på 315.000kr för 3 år sedan, idag med den där omvandlaren
så var det 323.000kr.


Jettan,  ca 90 000 kr år 1990 (Årsmedel) motsvarar 129 011,86 kr år 2009 (Januari).

Detta innebär en förändring med 43,35%
Senast redigerat av Bjork (3 januari 2010)

OEM <3

5 111 Inlägg
3 januari 2010
#78
Inte på en 90a, men en 88as 75 hk Jetta 2dr kostade 84 930 kr, så just lite mer än så förmodligen.


OEM <3
6 957 Inlägg
3 januari 2010
#79
Volvo544special65 skrev:
Inte på en 90a, men en 88as 75 hk Jetta 2dr kostade 84 930 kr, så just lite mer än så förmodligen.

Okej, tack smile alltid ett riktmärke..jag avrunda och skrev 90 000kr, min är ju utrustad med noll saker, vem fan behöver servo? tongue

OEM <3

558 Inlägg
3 januari 2010
#80
ca 380k för ådin och saaben vet jag inte smile


Sök