2676
Sök

Att bli bestulen, hur skyddar ni era prylar?!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
3 januari 2010
KB skyddar mina bilar, skulle nåt hända så kastar han en bumerang mot halsen på dem, Swisch bara.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

NissanMotorsport
3 januari 2010
Ett tips är ju att inte sitta å säga här hur man gör för att skydda bilen.. nog många som kollar upp bilar här på garaget och åker iväg sen och tar det dom vill ha.. här kan man få myycket information..

158 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Stickan skrev:
pippin skrev:
Nu undrar jag hur man ska skydda sina prylar? Har ni några förslag (alla är intressanta tongue)?

Jätte smart om alla skriver om hur de skyddar sina saker...

Tror på att om man håller tyst om hur man stöld skyddar blir bäst smile

Inte som nått amerikanskt forum där dom la ut bilder på hur dom installerade sitt larm lol

Så kan man ju med se de. Men skapade inte tråden för att folk ska beskriva hur "de" har gjort utan komma med tips "för andra"  wink  Trotts allt är de här ett bilstereo forum så jag tror alla har nått att skydda smile
Men diskret är nog det bästa tipset än så länge smile Som man säger " De fulaste fiska simmar i de lugnaste vatten" hehe cool
Senast redigerat av pippin (3 januari 2010)

join the dark side! ... and get a free cookie.

2 665 Inlägg
3 januari 2010
Att skydda sina grejer gör man ju genom att inte spela för hela kvarteret när man är ute och åker. Eller deltager på lokala event med bilen.
Då kanske inte de ljusskygga får syn på dig och hör att det finns grejer.

Men hur jävla kul är det!!!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
3 januari 2010
Finns ett och annat knep i min bil, men vad det är tänker jag inte skriva här.

Om någon ger sig på mina prylar så får de vara beredda på att det kan skada deras hälsa, mer än så behövs inte sägas wink

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
3 januari 2010
Jag tänker inte ens säga hur jag gör roll

Booyakasha!

428 Inlägg
3 januari 2010
740GL-84 skrev:
Go_sideways skrev:
Jag har mitt "rör du så dör du larm" innanför dörren. ett 1m långt basbollsträ big_smile

jobbigt att sitta i bilen och vänta på att nån ska komma dit tongue

Nu är det så att jag inte har den i bilen utan i hallen wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 januari 2010
När jag är hemma så står bilen i garaget och jag har mitt hobbyrum där också så då kommer nog ingen in, och på natten är den även låst och larmad. Sen så kan jag lova att det tar mer än 5 min att få ur sakerna då allt är väldigt komplext byggt. Inte ens jag som vet hur det sitter får ur grejerna på 5 min. tongue

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
3 januari 2010
ChriZtoffer skrev:
När jag är hemma så står bilen i garaget och jag har mitt hobbyrum där också så då kommer nog ingen in, och på natten är den även låst och larmad. Sen så kan jag lova att det tar mer än 5 min att få ur sakerna då allt är väldigt komplext byggt. Inte ens jag som vet hur det sitter får ur grejerna på 5 min. tongue

tänk på en sak.. tjuven plocka inte ur saker.. dom RIVER..  har sett de mest sjuka "ur plockningar" tjuvar har gjort..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

297 Inlägg
3 januari 2010
får jag nått mega system kommer ja inte våga de stå ute obevakat, kommer sova i bilen varje natt^^

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 januari 2010
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:

tänk på en sak.. tjuven plocka inte ur saker.. dom RIVER..  har sett de mest sjuka "ur plockningar" tjuvar har gjort..

Jo jag vet, men så som saker sitter i min så hjälper det inte att härja och riva, iaf inte om dom vill få med sig hela saker. Fast det skiter dom väl i, får dom inte med sig sakerna hela så är dom ju iaf nöjda då dom har förstört det som nån har slitit för att kunna köpa...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
3 januari 2010
Ett av stöldskydden kan jag bjuda på!

Team Soundmadness stöldskyddet big_smile

Tanken bakom detta "stöldskydd" är att om någon vill ha prylarna som sitter i en bil så kan man aldrig helt hindra dem, man kan göra det svårare (vilket vi givetvis har gjort på flera sätt), men man kan inte hindra det.
Så tanken bakom det hela är att om någon snor grejerna och kopplar loss dem på fel sätt så finns det en krets som bränner en komponent, vilket gör att prylarna måste lagas innan innan de går att använda.

Detta gör förhoppningsvis prylarna mindre stöldbegärliga.

Så har vi gjort i ett antal bilar genom åren här i Kalmar och det gör vi fortfarande.

Jävlas någon med oss så får de räkna med att vi jävlas tillbaka, någon nytta ska man väl ha av att ha läst 5år automation/reglerteknik wink

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 januari 2010
90kg hund som går som den vill hemma bland bilarna har hållt folk borta smile

399 Inlägg
3 januari 2010
Men man ska ju också ha i åtanke att även om man satt fast grejerna duktigt med massa mystiska skruvar som gör att buset inte får ut grejerna bara gör att han kommer ta sönder allt istället.

Så man ska väl egentligen bygga allt så det varken syns eller är lättillgängligt

365 Inlägg
3 januari 2010
http://img192.imageshack.us/img192/17/kickeromega.jpg

Så ser det ut i vinterbilen.. 30x3mm plattjärn bultat genom hjulhusen och en svetsloppa längst ut på bulten.

Var menat som skydd vid krock/volt, men insåg att det kunde funka som stöldskydd med, så knep av pinnarna till mekanismen för att fälla baksätet, så steget går inte att komma åt heller..

Utan verktyg så får dom inte med sig nåt, men med bågfil eller nåt så äre klart det går, men tar en stund.. bor på norrlands glesbygd med så ingen större risk för inbrott heller big_smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

2 914 Inlägg
3 januari 2010
göra en stadig install (att om man slår med en slägga så blir det ev. ett litet hål i baslådan).  plus ett eget larm som är svårt att koppla sig förbi och låter sjukt mycket.

1 785 Inlägg
4 januari 2010
evilaudio skrev:
pippin skrev:
Okej, bra tipps! Men är ju rätt vanliga åtgärder smile Förresten vad kostar ett larm till bilen? De flesta som håller på med billjud (har jag fått för mig) har ju gamla bilar, mycket för att det låter skit original..
Iaf. skulle uppskatta lite mer "kluriga" lösningar kanske. big_smile

Kör själv med basbollträ tongue Men så jäävla jobbigt i längden hehe big_smile

samt att de e olagligt att åka runt me baseballträ i bilen..

ett carguardlarm kostar från 4tusen monterat å klart på BRL.

Hur kan det vara olagligt att ha ett basebollträ i bilen??? Det är inget vapen.

Är rörtång också olagligt?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

16 197 Inlägg
4 januari 2010
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:
pippin skrev:
Okej, bra tipps! Men är ju rätt vanliga åtgärder smile Förresten vad kostar ett larm till bilen? De flesta som håller på med billjud (har jag fått för mig) har ju gamla bilar, mycket för att det låter skit original..
Iaf. skulle uppskatta lite mer "kluriga" lösningar kanske. big_smile

Kör själv med basbollträ tongue Men så jäävla jobbigt i längden hehe big_smile

de e lika olagligt som att ha kniv i bilen..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 januari 2010
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:

Om man har en sån handske o lite annan utrustning för baseball går det säkert bra.

Kedja med hänglås i änden är till brorsans cykel.

en meterlång 50mm2 strömkabel gör ont o få på sig om nån svingar den.

Dock blir det väl ändå grov misshandel så fort man slår med tillhygge oavsett hur snällt urspungssyftet är med det.

Sj har ja inget speciellt i bilarna mer än larm, det räcker för o få ut från försäkringen hoppas jag, kanske inte allt iofs men men.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

3 466 Inlägg
4 januari 2010
Frippe_L skrev:
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:

Om man har en sån handske o lite annan utrustning för baseball går det säkert bra.

Kedja med hänglås i änden är till brorsans cykel.

en meterlång 50mm2 strömkabel gör ont o få på sig om nån svingar den.

Dock blir det väl ändå grov misshandel så fort man slår med tillhygge oavsett hur snällt urspungssyftet är med det.

Sj har ja inget speciellt i bilarna mer än larm, det räcker för o få ut från försäkringen hoppas jag, kanske inte allt iofs men men.

Jag fattar inte heller hur man ska kunna skydda bilen genom att ha det I bilen? man lär ju inte vara där när inbrottet sker heller?!
Den som gör inbrott har ju betydligt mer nytta av det då..
Senast redigerat av M_icke_ (4 januari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök