Uppsnyggning av Supra MKIV -94

Jokke_
6 januari 2010 · 453 Inlägg

korni skrev:

Jokke_ skrev:
Jag är lite svag för dessa. Gram lights båda två, har dock inte sett de på en supra så vet inte om de passar,men jag tror att det skulle se bra ut


http://img5.imagebanana.com/img/e5tweslw/turp_0811_04_zmazda_rx7_fd3s_aspec_t.jpg

http://img5.imagebanana.com/img/9mjnta7e/342172044.jpg

Ja dom där fälgarna var riktigt snygga! men det såg inte ut som att dom var allt för billiga?

De är säkert inte helt gratis men hittar ingen sida med priser just nu. Kan försöka kolla upp det smile

korni
6 januari 2010 · 252 Inlägg

mkiv77 skrev:
Ser bra ut de där.
Finns mycke fälgar som är grymt snygga till supra.
Volk
works
ccw
hre
iforged
mm,mm.
Du skrev mycke hk vad är mycke hk för dig?
Doluck fronten är snyggare en vailside fronten.Synd så många kör kolfiber huv o doluck.
Men kör på o kör ditt race.smile

Dom måste jag ta och kolla in man kanske hittar något som faller en i smaken!

ja, asså jag har ju gått ifrån ca 200Hk i min förra bil till över 300HK nu, Så redan där tycker jag det är roligt smile
men jag vill ha ca 650-700Hk det är väl inget o skryta med inom supra världen men för mig så är det Väldigt mkt effekt tongue
Men det har jag som projekt nästa höst! nu i vinter så ska jag få till det kosmetiska på den hade jag tänk!

Mvh.

korni
6 januari 2010 · 252 Inlägg

Jokke_ skrev:

korni skrev:

Jokke_ skrev:
Jag är lite svag för dessa. Gram lights båda två, har dock inte sett de på en supra så vet inte om de passar,men jag tror att det skulle se bra ut


http://img5.imagebanana.com/img/e5tweslw/turp_0811_04_zmazda_rx7_fd3s_aspec_t.jpg

http://img5.imagebanana.com/img/9mjnta7e/342172044.jpg

Ja dom där fälgarna var riktigt snygga! men det såg inte ut som att dom var allt för billiga?

De är säkert inte helt gratis men hittar ingen sida med priser just nu. Kan försöka kolla upp det smile

Ja det skulle va kanon smile

mkiv77
6 januari 2010 · 1 153 Inlägg

Allt över 600hk är inte kör bart på gatan ändå.Jag ska ha äver 1000rwhp bara för att se att de gårsmile
Och över 600hk börjar de bli dax att se över bottendelen oxå.Kolvar,stakar ,lager mm,mm.
Då drar de i väg i pengar.Så mitt tips lägg dig på 600hk.Så blir inte turbokitet med tillbehör så dyrt.

Jokke_
6 januari 2010 · 453 Inlägg

Kollade lite, hittade en sida som säljer dem från USA. 18" gånger 8.5" och 9.5" breda. De var det halva priset på, kostade ca 200 dollar styck. Så omkring 400 dollar styck annars då. Beroende på bredd. Finns i max 18"

Hinkas SOS-Racing
6 januari 2010 · 514 Inlägg

Jokke_ skrev:
Kollade lite, hittade en sida som säljer dem från USA. 18" gånger 8.5" och 9.5" breda. De var det halva priset på, kostade ca 200 dollar styck. Så omkring 400 dollar styck annars då. Beroende på bredd. Finns i max 18"

Tänk på frakt, moms, tull etc etc, det blir kanske inte så billigt som man först tror smile

BMW 633 csi (1977)
Jokke_
6 januari 2010 · 453 Inlägg

Hinkas skrev:

Jokke_ skrev:
Kollade lite, hittade en sida som säljer dem från USA. 18" gånger 8.5" och 9.5" breda. De var det halva priset på, kostade ca 200 dollar styck. Så omkring 400 dollar styck annars då. Beroende på bredd. Finns i max 18"

Tänk på frakt, moms, tull etc etc, det blir kanske inte så billigt som man först tror smile

Nä det vet jag, men man kanske kan hitta någon återförsäljare i Sverige om man kollar runt lite smile

RWHP
7 januari 2010 · 152 Inlägg

Du kan trycka ut bra mycket effekt ur orignal motorn om du vågar, en kille i tyskland bromsade sin för nån vecka sen till 1066whp med oöppnad motor. Kammar, fjädrar och ventilbrickor är det enda som är bytt på insidan. Frågan är inte om de rasar utan när wink Vill du vara budget så kan det räcka med att kulpena orignal stakar och byta kolvar eftersom eftermarknadskolvar är lättare och ger mindre påfrestning på stakarna, är ju som sagt budget. Lägg dig kring 500whp (strax över 600 i motorn) så ska du klara dig bra om motorn är i bra skick vill säga smile

You can live in your car, but you can't race your house...
1045whp Supra builder
korni
12 januari 2010 · 252 Inlägg

mkiv77 skrev:
Allt över 600hk är inte kör bart på gatan ändå.Jag ska ha äver 1000rwhp bara för att se att de gårsmile
Och över 600hk börjar de bli dax att se över bottendelen oxå.Kolvar,stakar ,lager mm,mm.
Då drar de i väg i pengar.Så mitt tips lägg dig på 600hk.Så blir inte turbokitet med tillbehör så dyrt.

JA det lär nog hamna där någonstans! då jag bara ska ha bilen för att åka på gatan med wink o med en 600 Hk så klarar man sig rätt bra bland andra med trafikanter wink

korni
12 januari 2010 · 252 Inlägg

Jokke_ skrev:
Kollade lite, hittade en sida som säljer dem från USA. 18" gånger 8.5" och 9.5" breda. De var det halva priset på, kostade ca 200 dollar styck. Så omkring 400 dollar styck annars då. Beroende på bredd. Finns i max 18"

okej inte så farligt! men sen är det ju det som Hinkas nämner att det är ju inte direkt gratis med tullavgifter och o frakt tongue men vi får se var det landar någonstans tongue

korni
12 januari 2010 · 252 Inlägg

RWHP skrev:
Du kan trycka ut bra mycket effekt ur orignal motorn om du vågar, en kille i tyskland bromsade sin för nån vecka sen till 1066whp med oöppnad motor. Kammar, fjädrar och ventilbrickor är det enda som är bytt på insidan. Frågan är inte om de rasar utan när wink Vill du vara budget så kan det räcka med att kulpena orignal stakar och byta kolvar eftersom eftermarknadskolvar är lättare och ger mindre påfrestning på stakarna, är ju som sagt budget. Lägg dig kring 500whp (strax över 600 i motorn) så ska du klara dig bra om motorn är i bra skick vill säga smile

JA det borde min motor klarar då den är fullservad iaf sen den kom till sverige tongue och den har precis slagitöver till 10,000 mil wink

bjornE_ Zephyr Tattoo Jönköping
15 januari 2010 · 254 Inlägg

Skaffa dig inte bling-fälgar nu, det skulle förstöra hela bilen.. sad

Dom här tänkte jag haft på min rx7 som var svart, skulle sitta som ett smäck på en svart supra!
Work VS-XX
http://www.import-parts.de/osc/images/WorkVSXXa.jpg

Mitt ex: tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44351/293556_wsspfb.jpg

Senast redigerat av bjornE_ (15 januari 2010)

RobinS2
15 januari 2010 · 1 067 Inlägg

Det har du rätt i BjornE_ wink

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
Roak Jumbo Burger
15 januari 2010 · 76 Inlägg

800 hk er grænsen for, hvornår "rods'ne" (plejlstænger på dansk, hvad hedder det på svensk? Hehe) går på en 2JZ-GTE... Det er den mest hårfine grænse, så så snart du ramme de 700-750 hk, så tænk på at købe noget Carillo eller Brian Crower til Supra'en wink

Mht. fælge, så skal du vælge nogle japser-fælge, ikke det der "bling bling", det passer SLET ikke til en Supra smile

Toyota Supra US-spec "Gurkan" (1996)
korni
16 januari 2010 · 252 Inlägg

Jag måste ta och hålla med där om att dom där fälgarna kommer bli riktigt snygga på bilen!
vart kan man få tag på dom?


Roak "plejlstænger" jag har inte en aning om vad det är för något tongue

Turbot5
17 januari 2010 · 25 Inlägg

Japp håller med dom fälgarna va grymma:) ser ut som det bara är att ta fram plånboken haha

korni
18 januari 2010 · 252 Inlägg

Turbot5 skrev:
Japp håller med dom fälgarna va grymma:) ser ut som det bara är att ta fram plånboken haha

mjo dom är ju inte direkt gratis!
men ligger lite lågt nu med fälgar! måste få bilen lackad o klar först! har ju fått tid hos Lackeraren nu i Februari!

eastling
11 februari 2010 · 56 Inlägg

Svarta fälgar till svart bil helt klart! Lycka till med bygget

Saab 9-3 ss (2003)
korni
18 februari 2010 · 252 Inlägg

Har varit väldigt dålig på att uppdatera här på ett tag nu!
har haft en massa problem med andra bilen så Toyotan har fått vila sig under tiden tongue Men det som har hänt sedan sist är att jag har avbokat tiden hos lackeraren då jag efter några timmars slit med polermaskinen inte tycker det är nödvändigt att lacka den just nu, då jag är i mer behov att få allt att fungera till sommaren tongue

korni
18 februari 2010 · 252 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44057/862464_xwkzp3.jpg
Det slog mig en tanke idag när jag höll på med bilen! om jag inte är helt ute o cyklar så är väl den där runda saken med 2 grövre slangar och en vacumslang mitt i bilden orginal dumpen? för det jag tycker är konstigt är att jag har en öppen BLITZ dump sitter på motorn oxå! men den ger inte ifrån sig något dumpljud när man växlar, även fast den öppnar sig! Borde man inte ha kopplat ur orginal dumpen när man bytte till en eftermarknads?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang