2474
Sök

Uppsnyggning av Supra MKIV -94

453 Inlägg
6 januari 2010
#21
korni skrev:
Jokke_ skrev:
Jag är lite svag för dessa. Gram lights båda två, har dock inte sett de på en supra så vet inte om de passar,men jag tror att det skulle se bra ut


http://img5.imagebanana.com/img/e5tweslw/turp_0811_04_zmazda_rx7_fd3s_aspec_t.jpg

http://img5.imagebanana.com/img/9mjnta7e/342172044.jpg

Ja dom där fälgarna var riktigt snygga! men det såg inte ut som att dom var allt för billiga?

De är säkert inte helt gratis men hittar ingen sida med priser just nu. Kan försöka kolla upp det smile


252 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#22
mkiv77 skrev:
Ser bra ut de där.
Finns mycke fälgar som är grymt snygga till supra.
Volk
works
ccw
hre
iforged
mm,mm.
Du skrev mycke hk vad är mycke hk för dig?
Doluck fronten är snyggare en vailside fronten.Synd så många kör kolfiber huv o doluck.
Men kör på o kör ditt race.smile

Dom måste jag ta och kolla in man kanske hittar något som faller en i smaken!

ja, asså jag har ju gått ifrån ca 200Hk i min förra bil till över 300HK nu, Så redan där tycker jag det är roligt smile
men jag vill ha ca 650-700Hk det är väl inget o skryta med inom supra världen men för mig så är det Väldigt mkt effekt tongue
Men det har jag som projekt nästa höst! nu i vinter så ska jag få till det kosmetiska på den hade jag tänk!

Mvh.

252 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#23
Jokke_ skrev:
korni skrev:
Jokke_ skrev:
Jag är lite svag för dessa. Gram lights båda två, har dock inte sett de på en supra så vet inte om de passar,men jag tror att det skulle se bra ut


http://img5.imagebanana.com/img/e5tweslw/turp_0811_04_zmazda_rx7_fd3s_aspec_t.jpg

http://img5.imagebanana.com/img/9mjnta7e/342172044.jpg

Ja dom där fälgarna var riktigt snygga! men det såg inte ut som att dom var allt för billiga?

De är säkert inte helt gratis men hittar ingen sida med priser just nu. Kan försöka kolla upp det smile

Ja det skulle va kanon smile

1 153 Inlägg
6 januari 2010
#24
Allt över 600hk är inte kör bart på gatan ändå.Jag ska ha äver 1000rwhp bara för att se att de går:)
Och över 600hk börjar de bli dax att se över bottendelen oxå.Kolvar,stakar ,lager mm,mm.
Då drar de i väg i pengar.Så mitt tips lägg dig på 600hk.Så blir inte turbokitet med tillbehör så dyrt.


453 Inlägg
6 januari 2010
#25
Kollade lite, hittade en sida som säljer dem från USA. 18" gånger 8.5" och 9.5" breda. De var det halva priset på, kostade ca 200 dollar styck. Så omkring 400 dollar styck annars då. Beroende på bredd. Finns i max 18"


SOS-Racing
514 Inlägg
6 januari 2010
#26
Jokke_ skrev:
Kollade lite, hittade en sida som säljer dem från USA. 18" gånger 8.5" och 9.5" breda. De var det halva priset på, kostade ca 200 dollar styck. Så omkring 400 dollar styck annars då. Beroende på bredd. Finns i max 18"

Tänk på frakt, moms, tull etc etc, det blir kanske inte så billigt som man först tror smile


453 Inlägg
6 januari 2010
#27
Hinkas skrev:
Jokke_ skrev:
Kollade lite, hittade en sida som säljer dem från USA. 18" gånger 8.5" och 9.5" breda. De var det halva priset på, kostade ca 200 dollar styck. Så omkring 400 dollar styck annars då. Beroende på bredd. Finns i max 18"

Tänk på frakt, moms, tull etc etc, det blir kanske inte så billigt som man först tror smile

Nä det vet jag, men man kanske kan hitta någon återförsäljare i Sverige om man kollar runt lite smile


152 Inlägg
7 januari 2010
#28
Du kan trycka ut bra mycket effekt ur orignal motorn om du vågar, en kille i tyskland bromsade sin för nån vecka sen till 1066whp med oöppnad motor. Kammar, fjädrar och ventilbrickor är det enda som är bytt på insidan. Frågan är inte om de rasar utan när wink Vill du vara budget så kan det räcka med att kulpena orignal stakar och byta kolvar eftersom eftermarknadskolvar är lättare och ger mindre påfrestning på stakarna, är ju som sagt budget. Lägg dig kring 500whp (strax över 600 i motorn) så ska du klara dig bra om motorn är i bra skick vill säga smile

You can live in your car, but you can't race your house...
1045whp Supra builder

252 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#29
mkiv77 skrev:
Allt över 600hk är inte kör bart på gatan ändå.Jag ska ha äver 1000rwhp bara för att se att de går:)
Och över 600hk börjar de bli dax att se över bottendelen oxå.Kolvar,stakar ,lager mm,mm.
Då drar de i väg i pengar.Så mitt tips lägg dig på 600hk.Så blir inte turbokitet med tillbehör så dyrt.

JA det lär nog hamna där någonstans! då jag bara ska ha bilen för att åka på gatan med wink o med en 600 Hk så klarar man sig rätt bra bland andra med trafikanter wink

252 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#30
Jokke_ skrev:
Kollade lite, hittade en sida som säljer dem från USA. 18" gånger 8.5" och 9.5" breda. De var det halva priset på, kostade ca 200 dollar styck. Så omkring 400 dollar styck annars då. Beroende på bredd. Finns i max 18"

okej inte så farligt! men sen är det ju det som Hinkas nämner att det är ju inte direkt gratis med tullavgifter och o frakt tongue men vi får se var det landar någonstans tongue

252 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
#31
RWHP skrev:
Du kan trycka ut bra mycket effekt ur orignal motorn om du vågar, en kille i tyskland bromsade sin för nån vecka sen till 1066whp med oöppnad motor. Kammar, fjädrar och ventilbrickor är det enda som är bytt på insidan. Frågan är inte om de rasar utan när wink Vill du vara budget så kan det räcka med att kulpena orignal stakar och byta kolvar eftersom eftermarknadskolvar är lättare och ger mindre påfrestning på stakarna, är ju som sagt budget. Lägg dig kring 500whp (strax över 600 i motorn) så ska du klara dig bra om motorn är i bra skick vill säga smile

JA det borde min motor klarar då den är fullservad iaf sen den kom till sverige tongue och den har precis slagitöver till 10,000 mil wink

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
15 januari 2010
#32
Skaffa dig inte bling-fälgar nu, det skulle förstöra hela bilen.. sad

Dom här tänkte jag haft på min rx7 som var svart, skulle sitta som ett smäck på en svart supra!
Work VS-XX
http://www.import-parts.de/osc/images/WorkVSXXa.jpg

Mitt ex: tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44351/293556_wsspfb.jpg
Senast redigerat av bjornE_ (15 januari 2010)


1 067 Inlägg
15 januari 2010
#33
Det har du rätt i BjornE_ wink

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

Jumbo Burger
76 Inlägg
15 januari 2010
#34
800 hk er grænsen for, hvornår "rods'ne" (plejlstænger på dansk, hvad hedder det på svensk? Hehe) går på en 2JZ-GTE... Det er den mest hårfine grænse, så så snart du ramme de 700-750 hk, så tænk på at købe noget Carillo eller Brian Crower til Supra'en wink

Mht. fælge, så skal du vælge nogle japser-fælge, ikke det der "bling bling", det passer SLET ikke til en Supra smile


252 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
#35
Jag måste ta och hålla med där om att dom där fälgarna kommer bli riktigt snygga på bilen!
vart kan man få tag på dom?


Roak "plejlstænger" jag har inte en aning om vad det är för något tongue

25 Inlägg
17 januari 2010
#36
Japp håller med dom fälgarna va grymma:) ser ut som det bara är att ta fram plånboken haha

252 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#37
Turbot5 skrev:
Japp håller med dom fälgarna va grymma:) ser ut som det bara är att ta fram plånboken haha

mjo dom är ju inte direkt gratis!
men ligger lite lågt nu med fälgar! måste få bilen lackad o klar först! har ju fått tid hos Lackeraren nu i Februari!

56 Inlägg
11 februari 2010
#38
Svarta fälgar till svart bil helt klart! Lycka till med bygget


252 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
#39
Har varit väldigt dålig på att uppdatera här på ett tag nu!
har haft en massa problem med andra bilen så Toyotan har fått vila sig under tiden tongue Men det som har hänt sedan sist är att jag har avbokat tiden hos lackeraren då jag efter några timmars slit med polermaskinen inte tycker det är nödvändigt att lacka den just nu, då jag är i mer behov att få allt att fungera till sommaren tongue

252 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
#40
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44057/862464_xwkzp3.jpg
Det slog mig en tanke idag när jag höll på med bilen! om jag inte är helt ute o cyklar så är väl den där runda saken med 2 grövre slangar och en vacumslang mitt i bilden orginal dumpen? för det jag tycker är konstigt är att jag har en öppen BLITZ dump sitter på motorn oxå! men den ger inte ifrån sig något dumpljud när man växlar, även fast den öppnar sig! Borde man inte ha kopplat ur orginal dumpen när man bytte till en eftermarknads?


Sök