Xenon från xljus.se?

Argen
6 januari 2010 · 91 Inlägg

Hejsan, funderar lite granna på köpa ett 55w xenon kitt (H1). Och sidan http://www.xljus.se har ju ett sådant för 795:-! Undrar då om någon vet nå om detta kitt eller nå om denna sida? Nån som kanske beställt där förut eller dylik? Har tänkt stoppa detta i ett par SIM Extraljus för att få hyffast bra ljus för en billig slant smile

Mvh Mattias

- No shame
BMW 328i (1996)
alain www.bimmerpower.org
6 januari 2010 · 3 995 Inlägg

Här har du också lite upplysning om det kan hjälpa dig.wink
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157573

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Aerocombi Xenoholic
6 januari 2010 · 2 559 Inlägg

alain skrev:
Här har du också lite upplysning om det kan hjälpa dig.wink
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157573

lol Tröttnar du aldrig på att länka till din tråd om xenon lol

Till "Argen" Vet inget om denna sida du nämnde men vill du komma undan billigt så kollar du hos www.vvme.com. Billiga o snabb leverans (5 dgr från Kina) wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
alain www.bimmerpower.org
6 januari 2010 · 3 995 Inlägg

Aerocombi skrev:

alain skrev:
Här har du också lite upplysning om det kan hjälpa dig.wink
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157573

lol Tröttnar du aldrig på att länka till din tråd om xenon lol

Till "Argen" Vet inget om denna sida du nämnde men vill du komma undan billigt så kollar du hos www.vvme.com. Billiga o snabb leverans (5 dgr från Kina) wink

*
He-eh! det är inte på grund att det är min egen tråd Aerocombi, jag skulle göra samma sak om det var någon annat som hade skrivit den, men jag tycker att den innehåller bra info även för vad som gäller vid besiktningen med eftermonterade xenonljus, det är många som inte vet det och får bra svar för det.wink
Mvh ((Alain))

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Aerocombi Xenoholic
6 januari 2010 · 2 559 Inlägg

alain skrev:

Aerocombi skrev:

alain skrev:
Här har du också lite upplysning om det kan hjälpa dig.wink
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157573

lol Tröttnar du aldrig på att länka till din tråd om xenon lol

Till "Argen" Vet inget om denna sida du nämnde men vill du komma undan billigt så kollar du hos www.vvme.com. Billiga o snabb leverans (5 dgr från Kina) wink

*
He-eh! det är inte på grund att det är min egen tråd Aerocombi, jag skulle göra samma sak om det var någon annat som hade skrivit den, men jag tycker att den innehåller bra info även för vad som gäller vid besiktningen med eftermonterade xenonljus, det är många som inte vet det och får bra svar för det.wink
Mvh ((Alain))

Jo men nu skulle han ha det i x-ljusen wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Argen
6 januari 2010 · 91 Inlägg

Jo men precis ja ska ju ha dom i ett omgång sim xtraljus ;D Jo jag har sett dendär sidan men då äre ju kina saker å kina kvalla kanske? Tänkte på xljus kanske de inte är kina saker och snäppet bättre kvallitet? smile Och va tror ni om 2st sim "spridare" med 55w xenon? Hyffast bra ljus för typ 1300kr? smile
Hade 3st Bosch Navigator Halogen tidigare men de var tydligen nån som tyckte att dom behövde dom mer än mig ;(...

- No shame
BMW 328i (1996)
Aerocombi Xenoholic
6 januari 2010 · 2 559 Inlägg

Skulle tro att de flesta (om inte alla) eftermarknadsxenon tillverkas iKina wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Argen
6 januari 2010 · 91 Inlägg

Aha okej wink Tänkte på vvme sidan var de ju en hel uppsättning med kinatecken på själva xenon kartongen, och de var de inte på dom andra sidorna tongue Den är de ju typ halva priset på vvme verkar de som yikes 32euro eller va de stod för 55w h1 HID sats

- No shame
BMW 328i (1996)
Aerocombi Xenoholic
6 januari 2010 · 2 559 Inlägg

Det blir ca halva priset med moms, skatt o frakt big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
honda1 Isoleringsplåtslagare
6 januari 2010 · 173 Inlägg

Argen skrev:
Aha okej wink Tänkte på vvme sidan var de ju en hel uppsättning med kinatecken på själva xenon kartongen, och de var de inte på dom andra sidorna tongue Den är de ju typ halva priset på vvme verkar de som yikes 32euro eller va de stod för 55w h1 HID sats

om du klikar på bilden på http://www.xljus.se/ så förstoras den och du ser vvmes logga på kartongen big_smile

Aerocombi Xenoholic
6 januari 2010 · 2 559 Inlägg

honda1 skrev:

Argen skrev:
Aha okej wink Tänkte på vvme sidan var de ju en hel uppsättning med kinatecken på själva xenon kartongen, och de var de inte på dom andra sidorna tongue Den är de ju typ halva priset på vvme verkar de som yikes 32euro eller va de stod för 55w h1 HID sats

om du klikar på bilden på http://www.xljus.se/ så förstoras den och du ser vvmes logga på kartongen big_smile

Hehe klockrent lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Argen
6 januari 2010 · 91 Inlägg

Hehe ojdå tongue De har ja missa å kolla ;P Ja men de beställer ja ett kitt från vvme då! Och ett par sim ljus, så man då ser nå här i vintermörkret (: Tack för all hjälp (:

- No shame
BMW 328i (1996)
SimonFlygare
7 januari 2010 · 269 Inlägg

honda1 skrev:

Argen skrev:
Aha okej wink Tänkte på vvme sidan var de ju en hel uppsättning med kinatecken på själva xenon kartongen, och de var de inte på dom andra sidorna tongue Den är de ju typ halva priset på vvme verkar de som yikes 32euro eller va de stod för 55w h1 HID sats

om du klikar på bilden på http://www.xljus.se/ så förstoras den och du ser vvmes logga på kartongen big_smile

Hehe fan va fula typer och ta 7-800kr för ett xenonkit från vvme, när man får två kit från vvme.com för ca 900kr ink frakten tongue

Senast redigerat av SimonFlygare (7 januari 2010)

Argen
7 januari 2010 · 91 Inlägg

Men hur är de med frakt å tull å liknande från vvme? Hamnar man inte uppe på 7-800kr då? Och om jag har tänkt ha 3st xtraljus kan ja då beställa ett halv kitt eller? Har dom någon svensk support som de går att prata med? Och en sista sak ja hört är att vissa får vänta en månad innan sakerna kommer, å de vill man ju inte riktigt sad

- No shame
BMW 328i (1996)
patrikke
7 januari 2010 · 1 749 Inlägg

vvme har ingen svensk support.
Får du en paj ballast eller lampa så har de garanti, men du får stå för frakten själv=dyrt.

Har du tur slipper du tull, fast tveksamt.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
klarrre
8 januari 2010 · 502 Inlägg

Dessa har xenon kitt till hyffsade priser med. Samt singel kitt "till mc" som funkar bra till 3e extraljuset. Eller köp 3 kitt men andvänd bara 1 lampa och 1 ballast?

http://www.bilupplysningen.se

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Argen
8 januari 2010 · 91 Inlägg

Mjo dedär såg ju trevligt ut smile Blir nog så att ja kör med 2st xtraljus! Hittade dock en sida som sålde Hella 3003 vita för 569:- och blev då sugen på dom ist för SIM... Men då är ju frågan om folket här kring mig kan hålla fingrarna i styr om ja köper hella.. är jävla svårt val hmm 2st vita Hella 3003 med xenon hade varit trevligt tror ja!

EDIT:http://www.blocket.se/pitea/Xenonkit_me … 12&w=3 Detta verkade dock intressant, verkar vara vvme kitten, för 650kr å då har ja dom ju samma dag, bara några mil att åka å hämta dom (:

Senast redigerat av Argen (8 januari 2010)

- No shame
BMW 328i (1996)
Aerocombi Xenoholic
8 januari 2010 · 2 559 Inlägg

Räkna ihop va du skulle få ge hos någon svenk säljare för det jag köpte hos VVME.
1st h4 bi-xenon 35w
1st h7 55w
1st h3 35w
1st h8 (h11) 35w
(ej slim ballaster)
Summa: 2100:- inkl moms, tull o frakt, hos VVME wink
så tjänar gör man ju i alla fall smile

Senast redigerat av Aerocombi (8 januari 2010)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
SimonFlygare
8 januari 2010 · 269 Inlägg

Jag beställde två kit från vvme.com ett 35w och ett 55w och fick betala 965:- sammanlagt, billigt värre tycker jag...

Senast redigerat av SimonFlygare (8 januari 2010)

Aerocombi Xenoholic
8 januari 2010 · 2 559 Inlägg

SimonFlygare skrev:
Jag beställde två kit från vvme.com ett 35w och ett 55w och fick betala 965:- sammanlagt, billigt värre tycker jag...

Fick du betala tull på ditt?
Jag fick tullavgift efter ca 4 veckor, trodde först att jag slapp hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang