Angående: Iskörning kring Luleå

Juvakka
13 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Jag har nyss flyttat till Luleå och undrar om det finns nån is som är plogad som ni brukar köra på? Har ni nån träff med iskörning?


Annars, vilken is får man köra på. Plogad som oplogad?

Saab 900 "T16" (1992)
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

är det ingen som vet?

Saab 900 "T16" (1992)
ellert BECE
14 januari 2010 · 147 Inlägg

Ebbenjarka har väl, men tror inte den är öppen än. Är för tunna isar än.

Ingen minns en fegis.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi "Britt-Marie" (1998)
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Vet du om det bara är att köra dit och åka eller om man måste känna någon för att få?  Vet du var man kan få redan på när isen är tillräckligt tjok och plogad?

Saab 900 "T16" (1992)
ValP2k
14 januari 2010 · 1 122 Inlägg

det funderar jag med på smile Har precis flyttat hit. Man vill ju prova quattron i vinter!

gasa nu foer faen!
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Du vet inget då?

Själv ska jag åka FORD tongue

Saab 900 "T16" (1992)
mrRillo CNC-operatör & Mitsubishi-entusiast
14 januari 2010 · 13 Inlägg

orka vänta på isar som måst frya ..he bare och åk till storheden förslagsvis (Biltema, Coop, Maxi, Jula, Rusta, OnOff, osv) har en väldigt trevliga parkeringar, annars finns Bergnäsets industriområde där man kan hålla mer konstant fart om man är observant och vill åka lite fortare...


...lär väl snart få någon kommentar av Nitrox här om farter och hur de är att åka Dynamic4a wink

Go Fast or Go Home, Bromsen är fartens värsta fiende, My way or the Highway..
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Storheden har jag redan sladdat många gånger på tongue Kan hålla riktigt hög fart på biltemas parkering smile Känns bara lite taskigt när det alltid står lastbilar där och dem försöker väl sova.

Vart ligger bergnäset då?

Saab 900 "T16" (1992)
mrRillo CNC-operatör & Mitsubishi-entusiast
14 januari 2010 · 13 Inlägg

Bergnäset är Stadsdelen som binds samman med Luleå Centrum via bergnäsbron som du kanske kört över någon gång?

kommer du från gäddvikhållet tar du höger i rondellen och kort efter det vänster in på industriområdet..
kommer du från bergnäshållet tar du vänster i rondellen  och kört som ovan in vänster..

är en massa vägar/korsningar där som man kan "sota ur" bilar på.. big_smile

Go Fast or Go Home, Bromsen är fartens värsta fiende, My way or the Highway..
Juvakka
14 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Okej, typ vid flygplasten då.

Där har jag oxå vart, tyckte inte det va så mycket fina kurvor där. Kanske bara jag som inte hittat dem än tongue

Annars har jag märkt att kurvan som är utanför preem när man kör från kranen mot kallax är riktigt fin å dra på trean smile

Du vet inte om det nån gång under vintern anordnas isbana?

Saab 900 "T16" (1992)
ellert BECE
14 januari 2010 · 147 Inlägg

raceplats brukar som sagt anordna en vinter per år på Ebbenjarka.. men tror det brukar vara i februari eller så tongue

Ingen minns en fegis.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi "Britt-Marie" (1998)
Juvakka
15 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Okej, tack smile

Nån som har lust å skriva här när dem vet att det finns bana?

Saab 900 "T16" (1992)
S-t-r-a-n-D
18 januari 2010 · 82 Inlägg

Regga dig på http://www.raceplats.se/forum/ så lär du inte missa det.

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13
tobbe456
27 januari 2010 · 335 Inlägg

Tips, kör inte runt bergnäsets industiområde..   hållt på att smälla med dårar som kommer på bredställ där igenom flera gånger... Så pass mycket företag där, som är aktiva även på nätterna (typ mig själv)
jäkligt onödigt att gasa där lixom..  o jag svär jag har tyngre bil än er..

Ring ebbenjarka, fråga om du får köra där eller vad de kostar att hyra banan...    rekomenderas, grymt rolig och välskött bana där nu! wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Juvakka
28 januari 2010 · 1 697 Inlägg

tobbe456 skrev:
Tips, kör inte runt bergnäsets industiområde..   hållt på att smälla med dårar som kommer på bredställ där igenom flera gånger... Så pass mycket företag där, som är aktiva även på nätterna (typ mig själv)
jäkligt onödigt att gasa där lixom..  o jag svär jag har tyngre bil än er..

Ring ebbenjarka, fråga om du får köra där eller vad de kostar att hyra banan...    rekomenderas, grymt rolig och välskött bana där nu! wink

Okej, det är ju inte bra. Men jag sladdar bara i kurvor där jag ser att det inte kommer nån. Men jag kör inte där för det är så många kurvor som är just skymda.

Är den öppen att köra på nu?

Saab 900 "T16" (1992)
tobbe456
28 januari 2010 · 335 Inlägg

Jopp, våra kunder har kört där i förra veckan iaf...

Senast redigerat av tobbe456 (28 januari 2010)

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
te_wik Forummoderator
28 januari 2010 · 12 813 Inlägg

Annars så är de ju inte så långt till sjön i Råneå.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Juvakka
28 januari 2010 · 1 697 Inlägg

te_wik skrev:
Annars så är de ju inte så långt till sjön i Råneå.


Mvh Tommy

Ne det e det inte, men jag vet inte hur man ska göra för å köra där. Om man ska ringa nån eller vad?

Saab 900 "T16" (1992)
Juvakka
8 februari 2010 · 1 697 Inlägg

Madness240 skrev:
Om man ska köra på isen i Råneå så kan du ringa Mikael Jansson och fråga han. Det är vad jag vet oftast han som fixar banan där. Sen finns det massor med fina vägar runt om Råneå där det brukar vara sträckor på rallytävlingen som går att köra påsmile Brukade motionera rallyn där förut smile

Jo, håller med om att det finns fina vägar där omkring smile Men det e så många skymda kurvor så man kan ju inte ladda på riktigt. Hade vägarna vart avstängda hade det blivit RIKTIGT roligt smile

Saab 900 "T16" (1992)
nitrox Defloratör.
22 februari 2010 · 641 Inlägg

Annars är isvägen mot sandön öppen nu. en låååång bred fin kurva . avnjutes helst kvällstid. går att hålla bra med fart genom den. tro mig den är värd ett besök.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang