Projekt "Jesus" stylingbygge av en nissan 100nx GTI(nya bilder)

Dajb
20 mars 2010 · 70 Inlägg

du har en hyffsat sjysst e30, varför inte bara fortsätta på den och göra den tokfräsh, och lägga lite pengar på att göra den snabbare och lite grym väghållning, istället för att hålla på och göra dessa fula bilar ännu fulare, din förra såg ju ut som någon misslyckad rymdfarkost, det där med styling behärskar du inte, låt det vara då för tusan, tycker det är synd om dig att du ska lägga pengar och tid på något som inte blir bra i slutänden, jag vet att provar man inte, lär man sig inte, men för tusan, gör lite vettiga grejer, 2fast2furious grejen är utdött lägg energin på performance istället! mitt tips till dig!

självklart får du göra precis som du vill, men vi såg ju hur den andra bilen såg ut, så med facit i hand, tänk  efter en gång extra

BMW E30 M5 Turbo "Jakten På 1000whp" (1984)
streetpirate87 Mångsysslare
20 mars 2010 · 546 Inlägg

Den andra bilen var ju långt ifrån färdig. Och känner att jag lagt så mycket pengar på bmw:n så att det räcker för min del. Och det är inte något fast and the furiors stuk det kommer bli.

streetpirate87 Mångsysslare
20 mars 2010 · 546 Inlägg

Vill bara tillägga att jag bygger för att få bilar jag sj gillar och som väcker uppmärsamhet. Och ljud och sånt är ju alltid trevligt och alla vill väll ha en snygg bil? Och så gillar jag att åka på utställningar för att träffa trevligt folk med samma intresse.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/881389_rew08t.jpg
Äntligen är snön borta. Så passade på att lägga på sommardäcken idag. Snart dags att tvätta bilen också tror jag

Senast redigerat av streetpirate87 (20 mars 2010)

streetpirate87 Mångsysslare
24 mars 2010 · 546 Inlägg

Var och hämtade lite färg idag. Så får se när jag får tid att börja lacka lite

Charles_ Är nog fan bara bitter..
24 mars 2010 · 365 Inlägg

streetpirate87 skrev:
Vet inte om det var ironsikt menat eller inte men har led ljus under bilen. Och snart kan man lägga om till sommar däck igen:D Hoppas bara att bubblan blir såld snart så jag kan skaffa kjolpaket.

Japp, jag var ironisk och håller med han där uppe! Fortsätt på e30 bra mycket roligare bil!

Pain is temporary, Glory last forever.
streetpirate87 Mångsysslare
26 mars 2010 · 546 Inlägg

Så mycket roligare är den inte. Men bra mycket dyrare att äga

Dajb
26 mars 2010 · 70 Inlägg

streetpirate87 skrev:
Så mycket roligare är den inte. Men bra mycket dyrare att äga

har själv en 323 e30, och inte världens piggaste bil, men helt klart roligare än en 100nx, sen så tål bmw motorerna rätt mycket stryk, så varför inte bygga turbo eller något, istället för att göra massa 100nx fulare och tyngre och slöare?

men men du gör som du vill!

BMW E30 M5 Turbo "Jakten På 1000whp" (1984)
NOOX
26 mars 2010 · 873 Inlägg

är det inte bättre att ge killen lite respons istället för en massa kritik som varken gör honom på bättre humör eller blir en bättre byggare. Alla kan inte bygga bilar för allas smaker ibland måste man få bygga efter eget huvud , ni är väl knappast tvungna att kolla på denna tråd ......

kör vidare på dina 100nx smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Tubbex
26 mars 2010 · 1 517 Inlägg

blir fint detta.. detta kommer följas! smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Dajb
26 mars 2010 · 70 Inlägg

NOOX skrev:
är det inte bättre att ge killen lite respons istället för en massa kritik som varken gör honom på bättre humör eller blir en bättre byggare. Alla kan inte bygga bilar för allas smaker ibland måste man få bygga efter eget huvud , ni är väl knappast tvungna att kolla på denna tråd ......

kör vidare på dina 100nx smile

jag gav respons, att fortstätta på e30n som ser sjysst ut än så länge, och att det hade varit bättre att fortsätta på den, och lägga all energi på en bil istället för flera olika

detta forum är väl till för både positiv och negativ kritik? är det inte så?


Mvh

BMW E30 M5 Turbo "Jakten På 1000whp" (1984)
streetpirate87 Mångsysslare
28 mars 2010 · 546 Inlägg

Jag är öppen att höra allas åsikter men sen beror det ju på hur dom läggs fram också.  Och är trevligt med den positiva respons jag fått nu ocksåbig_smile Och bara för att det tar lite tid att slutföra alla planer betyder det inte att det aldrig kommer bli klart...

qazse
28 mars 2010 · 178 Inlägg

få man komma med förslag?

om man får det föreslår jag att du hänger på hela fronten från en vanlig sunny och på så sätt får sil80 likande stuk på den :-)

sen om du känner dig väldigt rik och motiverad kan du försöka jaga reda på en krockad nissan pulsar GTI-R och flytta över 4wd och turbomotorn (och även huv eftersom den är tuff) till din 100nx så får du en snabb och snygg bil som säkert många kommer visa intresse för:-)

NOOX
28 mars 2010 · 873 Inlägg

Dajb skrev:

NOOX skrev:
är det inte bättre att ge killen lite respons istället för en massa kritik som varken gör honom på bättre humör eller blir en bättre byggare. Alla kan inte bygga bilar för allas smaker ibland måste man få bygga efter eget huvud , ni är väl knappast tvungna att kolla på denna tråd ......

kör vidare på dina 100nx smile

jag gav respons, att fortstätta på e30n som ser sjysst ut än så länge, och att det hade varit bättre att fortsätta på den, och lägga all energi på en bil istället för flera olika

detta forum är väl till för både positiv och negativ kritik? är det inte så?


Mvh

självklart skall man kunna ge både ris och ros , tyckte bara killen fått lite väl mycket ris .

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
streetpirate87 Mångsysslare
28 mars 2010 · 546 Inlägg

NOOX skrev:

Dajb skrev:

NOOX skrev:
är det inte bättre att ge killen lite respons istället för en massa kritik som varken gör honom på bättre humör eller blir en bättre byggare. Alla kan inte bygga bilar för allas smaker ibland måste man få bygga efter eget huvud , ni är väl knappast tvungna att kolla på denna tråd ......

kör vidare på dina 100nx smile

jag gav respons, att fortstätta på e30n som ser sjysst ut än så länge, och att det hade varit bättre att fortsätta på den, och lägga all energi på en bil istället för flera olika

detta forum är väl till för både positiv och negativ kritik? är det inte så?


Mvh

självklart skall man kunna ge både ris och ros , tyckte bara killen fått lite väl mycket ris .

Tack för ditt stöd. Är vad man behöver för att få engagemang att fortsätta bygga.

streetpirate87 Mångsysslare
28 mars 2010 · 546 Inlägg

qazse skrev:
få man komma med förslag?

om man får det föreslår jag att du hänger på hela fronten från en vanlig sunny och på så sätt får sil80 likande stuk på den :-)

sen om du känner dig väldigt rik och motiverad kan du försöka jaga reda på en krockad nissan pulsar GTI-R och flytta över 4wd och turbomotorn (och även huv eftersom den är tuff) till din 100nx så får du en snabb och snygg bil som säkert många kommer visa intresse för:-)

Har lite andra planer för denna bil men har en gul som kommer få lite mer effekt.

streetpirate87 Mångsysslare
4 maj 2010 · 546 Inlägg

Fixar fortfarande på bilen men fotar inte så ofta. Men nu kommer lite nya bilder iaf!
Taket och bakluckan och det är grundat och undersidan av huven har även fått den färg taket och det kommer få.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/921465_emzbka.jpg
insidan av huven lackad. Riktigt snygg färg var det också!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/921473_yo5kvp.jpg
är väldigt nöjd med mitt färgval

Senast redigerat av streetpirate87 (4 maj 2010)

streetpirate87 Mångsysslare
8 maj 2010 · 546 Inlägg

Allt som ska bli brunt på bilen är brunt nu big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/923156_okid43.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/923158_p56xzv.jpg

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
8 maj 2010 · 2 853 Inlägg

hmm... lägg hellre pengarna på triss. chansen är större att du lyckas med nå bra tongue

davidklang
8 maj 2010 · 908 Inlägg

måste alla vara så negativa? ge han en chans, vill han köra på sin nissan så låt han göra det. de är vell inte kul att se massa e30 alltid? jag tycker det är roligare att se denna bilen iaf, bättre udda en att ha och göra som alla andra nu för tiden. kör på säger jag bara, jag kommer följa detta iaf smile

NOOX
8 maj 2010 · 873 Inlägg

pattilatti2 skrev:
hmm... lägg hellre pengarna på triss. chansen är större att du lyckas med nå bra tongue

moget skrivet till en kille som försöker bygga bil efter eget tycke , skönhet ligger alltid i betraktarens ögon , det du tycker är snyggt kanske många andra tycker ser ut som skit . om du nu känner för att ge kretik ge lite konstruktiv kretik .

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang