18 januari 2010
Trådstartare
Tja, har en kompis som köpte 2st MDS FRR 12" och ett 4kanals MDS steg på 1200watt för ett tag sedan, och när han hade fått hem de så kopplade vi in allt, och de fungerade utan problem, men kanske 2-3 månader senare böt han batteri och generator rem och då började krånglet, Så jag kollade säkringen framme vid batteriet, och den såg hel ut, och när han startade stereon så lyste protect lampan på steget bara, så jag började mäta och allt såg helt okej ut!
Tänkte då att de kanske fungerar om man byter säkringen ändå, så satt i en ny 70amp säkring, och vips så fungerade de, skitnöjda över att ha löst problemet liksom.
Sen går de kanske 3 dagar så ringer han och säger att skiten dött igen, så vi provar byta säkringen igen, men den här gången slänger vi i en 80amp säkring, samma skit igen dog efter typ 3-4 dagar.
Provade ringa MDS support, och dom sa att vi skulle mäta hur mycket ström generatorn ger ut, men vadå kan de ha me de att göra?
Enligt mig låter de ju väldigt skumt, eftersom de fungerade hur bra som helst innan:S
Eller kan han ha spänt remen för hårt?