Köpråd, Supra eller skyline r33 Gtr?

Roak Jumbo Burger
19 januari 2010 · 76 Inlägg

Hvordan kan man være i tvivl? Supra any given day...

Toyota Supra US-spec "Gurkan" (1996)
Arcangelus <3 Japs
19 januari 2010 · 680 Inlägg

Roak skrev:
Hvordan kan man være i tvivl? Supra any given day...

*Håller med dansken* lol

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
yakozan
19 januari 2010 · 333 Inlägg

Nallen_sthlm skrev:
åk till stor britanijen och handla en skyline där, välvårdad där nere då dom inte har salt på vägarna,,, bra mycke´t billigare in här i sverige

Njae.
I storbrittanien är det inte ens krav på vinterdäck så när det vita faller från himlen så kommer saltbilarna fram. Det och att det även är relativt vanligt att använda bilar som t.ex Supra och Skyline året om där (d.v.s.) även i snöblandad salt jämfört med här i Sverige då majoritetet av bilägarna här låter de stå över vintern.
Så att förutsätta att UK-bilar är finare än svenska diton tycker jag inte att man ska göra.

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
goffemannen
9 februari 2010 · 205 Inlägg

Ja har efter 1 månads funderade bestämt mig för att köpa en R33 GTR. Ja tror den kommer passa mig bra. Verkar ha ett väldigt fint awd system som du kan läsa om här: http://en.wikipedia.org/wiki/ATTESA-ETS . Ang motorerna så är det oljepumpen som är den svaga punkten. Den tar skada av för höga varv. 8000 varv och uppåt är inget en orginalpump gillar. Det är iaf vad ja läst mig till. Och som de andra säger så är nog GTR en bättre val om man ska köra på bana eller liknande. Bättre allround bil tror jag. Supran är mer glidare å landsvägslok.


Här står det även en del om dem: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline_GT-R

zander
9 februari 2010 · 371 Inlägg

Supran hade jag valt smile och den väger mellan 15-1600kg (:

Senast redigerat av zander (9 februari 2010)

Life is a bitch, then u die
PorscheJezzica
9 februari 2010 · 415 Inlägg

Supra såklart! smile Och den väger långt från 2 ton!? Runt 1600kg. Lycka till med vilken bil du än köper!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
bbs_nebula Rallyförare
9 februari 2010 · 6 Inlägg

HenrikssonMedia skrev:
Ja de är rätt coola bilar men kan man verkligen lägga dem i samma klass av prestandabilar som skyline och supra? Om jag förstått det rätt så har Soarern INTE samma motor som supran och den kommer väl bara med automatlåda? Hur som helst, cool bil och väldigt ovanlig i Sverige!

Nej samma motor är det då inte då Soarern är på 2.5l. Men den kommer ifrån samma familj. Delar många komponenter såsom block etc med 2JZ-GTE. Sen såldes visst Soarern som manuell. Dock var dom inte vanliga, och det spelar väl ingen roll heller, killen sa aldrig om han ville ha manuell eller auto finns dom som föredrar auto också wink

dadooo
9 februari 2010 · 841 Inlägg

pris-klass ?? skulle va en fördel sen kan man ju se närmare på vad man kan få !!! 

tänk att alla inte hyper trimmar sina bilar vissa vill att bensinen ska räcka...dvs. vissa vill ha bara för att glida.

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
328cabbish
9 februari 2010 · 827 Inlägg

och om den väger!? min 3000gt väger oxå men det märker man inte av ens.. vikten är som ålder på människan " bara en siffra "

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
camaro67 Meister
9 februari 2010 · 6 763 Inlägg

328cabbish skrev:
och om den väger!? min 3000gt väger oxå men det märker man inte av ens.. vikten är som ålder på människan " bara en siffra "

Prova att åka fort så ska du få se att vikt spelar väldigt stor roll...

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
328cabbish
10 februari 2010 · 827 Inlägg

snubben kan ju inte välja bort skyline för att den väger något mer... sedan om han ska använda för race e en annan femma men jag tycker fortf att han ska välja en skyline från 98- framåt

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
J3lv4n
10 februari 2010 · 89 Inlägg

Provkör dom båda och skaffa dig en uppfattning därigenom. Jag var o provkörde skyline och tyvärr fastnade jag inte för den. Jag tyckte det var alldeles för trångt i kupen och den tilltalade mig bara inte, som supran gjorde, så det fick bli en supra. Men som dom skrivit tidigare du kommer åka med ett leende vilken du än väljer. Underbara bilar..

Toyota Supra "MKIV" (1994)
JoeyJ
10 februari 2010 · 502 Inlägg

båda är ju riktigt bra bilar, jag skulle valt både R32, R34 och Supra före R33an men det är väl en smaksak

xXx
10 februari 2010 · 13 Inlägg

Jag har själv haft Supra, men tycker att skyline r32 är lite roligare, du kan ju köra både bak och 4hjuls drift,

Kolla på en R32a dom ligger på bra priser nu

camaro67 Meister
10 februari 2010 · 6 763 Inlägg

328cabbish skrev:
snubben kan ju inte välja bort skyline för att den väger något mer... sedan om han ska använda för race e en annan femma men jag tycker fortf att han ska välja en skyline från 98- framåt

Nej i det här fallet så är ju en gtr snabbare än supran trots lite högre vikt men det beror på att den har ett bättre chassi för att åka fort när det svänger.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Lortenholm
15 februari 2010 · 35 Inlägg

Vad roligt att man får höra alla olika tycke och tänke.
Men nu har jag faktiskt köpt mig en skyline r33 dock inte gtr utan gts-t kändes mycket bra när jag provkörde den så det va inget snack. Så det blir nog fan en bra sommar iaf big_smile

Mvh eddie

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang