Angående: Gumball 3000, Malmö - Stockholm.

MrJAM
28 januari 2010 · 1 464 Inlägg

sk8ville skrev:
Om du tittar efter riktigt noga vid "målet" på vägbeskrivningen så finns där ingen väg in till parkeringen utan man måste köra via motorvägen.

Dra på trissor. Då satt jag där med skägget i brevlådan i tron om att man kom med något som var uppenbart... roll

En annan tanke som slog mig gällande diskussionen om man riskerar missa dem är att jag inte tror det är så lätt. Hörde ett gäng av dessa (ej säker på om det var Gumball, men något liknande gissar jag på) i Tyskland för ett par år sedan och det hördes på ganska lång väg att det kom 'ett gäng körandes'.

Då stod vi på en rastplats och funderade i kanske nån minut på vad det var för ljud vi hörde innan de passerade. Mest en tanke på att man kanske inte behöver en optisk bild över vägen. Ljudet räcker. Bara en tanke.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Al_Capone Avstängd
28 januari 2010 · 62 Inlägg

Visst kanske man är lite omogen, men 33år och 2barns far är nog lite mognare än vissa andra wink

Att köra fort har inget med mogenhet att göra, i så fall skulle Schumacher vara jävligt omogen big_smile

Men jag kör inte hoj för att jag gillar att lukta på blommor eller titta på fåglar, jag gör 300km/h varje gång jag plockar ut henne ur garaget, all show no go är inte min melodi, det får andra hålla på med.

En TopFuel dragster gör 0-100km/h på 0.6sek så det är LITE snabbare än en hoj. (0-200km/h = 1.2sek, 0-300km/h 2.2sek, 0-400km/h 3.4sek, 0-500km/h 4.9sek)

Hojar blir oftast frånåkta av ex 750hk Supror från 250km/h och uppåt beroende på hojars brutala luftmotstånd (att jämföra en bil med en hoj är som att jämföra en bil och en buss - hojen har luftmotstånd som en buss). Men det har åkts 349km/h på slangen med hoj, Patrick körde då i 370km/h pressad mot tanken när han satte sig upp och gav på gas, hojen reste sig och han slog (ännu en gång) nytt världsrekord. MCX turboladdad Hayabusa.

Så jag skall fan slanga ifrån Max Cooper tongue

Vi syns vid brofästet, det är jag som kommer på slangen med racehoj, du kommer inte att missa mig cool

vpowa skrev:
mjo låter som en bra idé wink kan det bero på att de med mc intresse som vill köra fort oftast är lite omogna? haha bara du inte tar åt dig tongue jo 2,6 sekund då ska det vara en jävla felfri start så kanske då tongue låter helt otroligt, det är ju nästan i klass vad top fuel bilarna klarar i drag, eller vetifan kan tänka mig de inte är så himla långt före, de klarar absolut inte under 1,5s tror jag iaf.
mjo finns ju ingen sugbil som har något att sätta emot, men med lite överladdning så går det ju big_smile nog om detta, har drygat länge nog.

Aeroligan, snart i en backspegel nära dig!
vpowa hellre avåkt än frånåkt!
28 januari 2010 · 51 Inlägg

hehe ok såpass. nej, det gör nog knappt någon här på garaget :p

det är ju sjukt snabbt o i mitt huve går det bara inte runt hur de kan nå 100 på 0,6 sek.. det blir ju oerhört mkt gkraft o typ omöjligt o greppa?! men de har ju också 2 meter breda sulor o klart tränade så de inte ska tuppa av under accelerationen. men vadå 0-300 går på 2,2s, du menar att 200-300 går på 0,4sek, det känns ganska snabbt, där nånstans borde gränsen gå för vad människan klarar av lol saftigt marktryck de borde va av en sån vid 500 med xd

mjo sant. tycker patrik borde ha fått sig en upswing med avslutande faceplant om han lyfter hojen i den hastigheten, menar han borde slungats uppåt tongue menar kolla på koenigsegg 2005 när de skulle slå världsrekord, de var ju så jävla rädda att bilen skulle ta sig en flygtur vid 370km/h

får hålla utkick efter en blåvit gsxr, men skäm inte ut mig sen på motorvägen när man gasar bara bil vs hoj = inte rättvist tongue


Al_Capone skrev:
Visst kanske man är lite omogen, men 33år och 2barns far är nog lite mognare än vissa andra wink

Att köra fort har inget med mogenhet att göra, i så fall skulle Schumacher vara jävligt omogen big_smile

Men jag kör inte hoj för att jag gillar att lukta på blommor eller titta på fåglar, jag gör 300km/h varje gång jag plockar ut henne ur garaget, all show no go är inte min melodi, det får andra hålla på med.

En TopFuel dragster gör 0-100km/h på 0.6sek så det är LITE snabbare än en hoj. (0-200km/h = 1.2sek, 0-300km/h 2.2sek, 0-400km/h 3.4sek, 0-500km/h 4.9sek)

Hojar blir oftast frånåkta av ex 750hk Supror från 250km/h och uppåt beroende på hojars brutala luftmotstånd (att jämföra en bil med en hoj är som att jämföra en bil och en buss - hojen har luftmotstånd som en buss). Men det har åkts 349km/h på slangen med hoj, Patrick körde då i 370km/h pressad mot tanken när han satte sig upp och gav på gas, hojen reste sig och han slog (ännu en gång) nytt världsrekord. MCX turboladdad Hayabusa.

Så jag skall fan slanga ifrån Max Cooper tongue

Vi syns vid brofästet, det är jag som kommer på slangen med racehoj, du kommer inte att missa mig cool

cakesson
28 januari 2010 · 36 Inlägg

Vad sägs som en lista med, garaget.org namn + fordon på alla som ska med? Kan vara kul att se vad folk ska köra.

Ford Mustang "Morfars bil" (1965)
AnesN Bilmekaniker
28 januari 2010 · 805 Inlägg

Då kör vi!

1. AnesN - Toyota Supra Mkiv TT

cakesson
28 januari 2010 · 36 Inlägg

1. AnesN - Toyota Supra Mkiv TT
2. CAkesson - Ford Mustang GT500 -08

Ford Mustang "Morfars bil" (1965)
razmuss Peugeot-lirare
28 januari 2010 · 8 Inlägg

Okej, detta kanske var den riktiga GUmball 3000-tråden?

Tänkte passa på att tipsa andra Garagare här ocskås. Man kan vinna en plats att få köra hela Gumball 3000 i en Porsche Panamera på http://gumball.betsafe.com

(kolla http://gumball3000.com/news/detail/350)

// Razmuss
sk8ville
29 januari 2010 · 653 Inlägg

Jag o några polare kommer om inte något oväntat händer smile

1. AnesN - Toyota Supra Mkiv TT
2. CAkesson - Ford Mustang GT500 -08
3. sk8ville - BMW 325iC

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
beathacker Amatör
29 januari 2010 · 444 Inlägg

1. AnesN - Toyota Supra Mkiv TT
2. CAkesson - Ford Mustang GT500 -08
3. sk8ville - BMW 325iC
4.Beathacker - Toyota Supra Mkiv TT

BMW 320d (2006)
Kungen-EssE
29 januari 2010 · 993 Inlägg

1. AnesN - Toyota Supra Mkiv TT
2. CAkesson - Ford Mustang GT500 -08
3. sk8ville - BMW 325iC
4.Beathacker - Toyota Supra Mkiv TT
5. Kungen-EssE - CORVETTE Z06

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
sleeparn
31 januari 2010 · 38 Inlägg

En liten tanke inför gumball gängets ankommst!

Polisen lär vara mer förberedd än någon annan, så vill man bli av med kortet för evigt
så är detta ett gyllene tillfälle, tror inte gumballnissarna kommer att tokköra mer än
någon kilometer här och var, bara för att få några coola filmsekvenser.
Förmodligen kommer de blåvita laget ha helikoptrar hängande i luften hela tiden och haffa fortkörare på löpande band.
Att tokgasa med sin trimmade volvo kan man göra de resterande 364 dagarna på året.
men denna dag är det nog otroligt osmart att göra det, och hur impade tror ni att en ägare av en
Ferrari Enzo eller koenigsegg blir av att en trimmad volvo eller en R-hoj som kör om dom?
Jo förresten.. dom skulle nog bli impade om det var på anderstorp raceway, där det krävs mer än hk,
nämligen väghållning och talang dessutom.

Passa i stället på att njuta av denna karavan av grymma bilar!

Senast redigerat av sleeparn (31 januari 2010)

Chevrolet Colorado "4x4" (2005)
Ford Focus 1,0 "Ecoboost" (2013)
AnesN Bilmekaniker
31 januari 2010 · 805 Inlägg

Vem bryr sig ifall man blir av med kortet lite kul får man ha, hade bara stuckit till Polen och köpte ett.

Klaesson
31 januari 2010 · 399 Inlägg

1. AnesN - Toyota Supra Mkiv TT
2. CAkesson - Ford Mustang GT500 -08
3. sk8ville - BMW 325iC
4.Beathacker - Toyota Supra Mkiv TT
5. Kungen-EssE - CORVETTE Z06
6.Klaesson - Volvo 740 GL

VOLVO for life
Al_Capone Avstängd
31 januari 2010 · 62 Inlägg

Shit pommes fritte...

Men polisen är ett litet problem, inte för att jag bryr mig, men om vi hade kunnat slå våra kloka huvuden ihop så skulle vi kunna göra livet lite enklare för alla. Polisen prioriterar annat, tex om det skulle ringas in om skottlossning på Rosengård, eller något annat kul. Lite lagom så där en 20min innan Gumballgrabbarna kommer över bron...

Inte för att jag säger att man skall göra någon typ av falsk anmälan eller så, det skulle ju kunna hända. Har vi tur så tajmas det kanske riktigt bra för vår del.

Jag har i alla fall en aning om att vissa fartkameror på sträckan kommer vara "avstängda", det är mitt bidrag. Vad skall ni göra?

Hade jag fått köra på Anderstorp, både för Gumballkillarna och för ledningen där (ljudnivåproblem) så hade jag gärna smiskat upp rikemansungarna lite. Men dem får nöja sig med att bli omåkta på slangen smile

BTW man blir inte av med kortet om man inte stannar. Föraransvar, INTE ägaransvar... Men visst, det kan vara tufft att åka på i en gammal häck. Tur att man inte kör en gammal häck då.

sleeparn skrev:
En liten tanke inför gumball gängets ankommst!

Polisen lär vara mer förberedd än någon annan, så vill man bli av med kortet för evigt
så är detta ett gyllene tillfälle, tror inte gumballnissarna kommer att tokköra mer än
någon kilometer här och var, bara för att få några coola filmsekvenser.
Förmodligen kommer de blåvita laget ha helikoptrar hängande i luften hela tiden och haffa fortkörare på löpande band.
Att tokgasa med sin trimmade volvo kan man göra de resterande 364 dagarna på året.
men denna dag är det nog otroligt osmart att göra det, och hur impade tror ni att en ägare av en
Ferrari Enzo eller koenigsegg blir av att en trimmad volvo eller en R-hoj som kör om dom?
Jo förresten.. dom skulle nog bli impade om det var på anderstorp raceway, där det krävs mer än hk,
nämligen väghållning och talang dessutom.

Passa i stället på att njuta av denna karavan av grymma bilar!

Aeroligan, snart i en backspegel nära dig!
AnesN Bilmekaniker
31 januari 2010 · 805 Inlägg

hade jag haft motorcykel hade jag knappast stannat:p ska ta kortet till sommaren är det tänkt

cakesson
31 januari 2010 · 36 Inlägg

sleeparn skrev:
En liten tanke inför gumball gängets ankommst!

Polisen lär vara mer förberedd än någon annan, så vill man bli av med kortet för evigt
så är detta ett gyllene tillfälle, tror inte gumballnissarna kommer att tokköra mer än
någon kilometer här och var, bara för att få några coola filmsekvenser.
Förmodligen kommer de blåvita laget ha helikoptrar hängande i luften hela tiden och haffa fortkörare på löpande band.
Att tokgasa med sin trimmade volvo kan man göra de resterande 364 dagarna på året.
men denna dag är det nog otroligt osmart att göra det, och hur impade tror ni att en ägare av en
Ferrari Enzo eller koenigsegg blir av att en trimmad volvo eller en R-hoj som kör om dom?
Jo förresten.. dom skulle nog bli impade om det var på anderstorp raceway, där det krävs mer än hk,
nämligen väghållning och talang dessutom.

Passa i stället på att njuta av denna karavan av grymma bilar!

Ska njuta av karavanen genom att köra med.

Ford Mustang "Morfars bil" (1965)
Al_Capone Avstängd
31 januari 2010 · 62 Inlägg

Nice big_smile

Hoj is tha shit...

AnesN skrev:
hade jag haft motorcykel hade jag knappast stannat:p ska ta kortet till sommaren är det tänkt

Aeroligan, snart i en backspegel nära dig!
Marko_king
31 januari 2010 · 48 Inlägg

1. AnesN - Toyota Supra Mkiv TT
2. CAkesson - Ford Mustang GT500 -08
3. sk8ville - BMW 325iC
4.Beathacker - Toyota Supra Mkiv TT
5. Kungen-EssE - CORVETTE Z06
6.Klaesson - Volvo 740 GL
7. Marko- AUDI S8

Volkswagen Golf R "White Devil" (2012)
AnesN Bilmekaniker
1 februari 2010 · 805 Inlägg

haha fick varning  för att jag skrev det ....

Akka
1 februari 2010 · 1 174 Inlägg

Fasen va sk9oj detta skulle bara tongue men ne blir att möta upp dom i stockholm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang