Renoverade en Amazon kombi -67 och under renoveringens gång kom en envis smålänning in i bilden och det slutade med att jag sålde bilen till honom och tillsammans gjorde vi en GT version av kombin, en 223 GT med andra ord.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 578 Inlägg
24 juni 2011
Carlén skrev:
Volvo1968 skrev:
Vill minnas att jag lyft ner och upp lådan med sprängkåpan när jag råkat förväxla uttrampningslager, och det gick att montera upp "hyffsat" lätt(är aldrig smidigt eller kul att montera växellådor på med bil på pallbockar och liggbräda?!)
Men som bozze säger är det ju lite smidigare att bara slänga upp lådan i sprängkåpan, bara man har bra verktyg till att dra fast den så
Precis, funkar säkert kanon, nu minns jag inte om det var något speciellt med just amazon att montera motorn (var ett tag sedan amazon) men med PV har jag aldrig haft något problem att montera lådan först och motor sedan.
nu har jag ju provat på P1800an att kasta ner komplett paket & det funkade men var fruktansvärt bökigt innan den satt där den skulle, men det är ju kortspakslock på den & kardanaxeln var inte demonterad så det fanns ju "vissa" hinder....
Vill minnas att jag lyft ner och upp lådan med sprängkåpan när jag råkat förväxla uttrampningslager, och det gick att montera upp "hyffsat" lätt(är aldrig smidigt eller kul att montera växellådor på med bil på pallbockar och liggbräda?!)
Men som bozze säger är det ju lite smidigare att bara slänga upp lådan i sprängkåpan, bara man har bra verktyg till att dra fast den så
Precis, funkar säkert kanon, nu minns jag inte om det var något speciellt med just amazon att montera motorn (var ett tag sedan amazon) men med PV har jag aldrig haft något problem att montera lådan först och motor sedan.
nu har jag ju provat på P1800an att kasta ner komplett paket & det funkade men var fruktansvärt bökigt innan den satt där den skulle
6 578 Inlägg
24 juni 2011
Carlén skrev:
farbrorbozze skrev:
Carlén skrev:
nu har jag ju provat på P1800an att kasta ner komplett paket & det funkade men var fruktansvärt bökigt innan den satt där den skulle
Okey, lådan monterad på motorn eller?
precis... hela paketet som du ser på bilderna mina... med allt monterat på motorn orkade inte skruva isär & förra ägarn sa att han lyftat ur det komplett.
precis... hela paketet som du ser på bilderna mina... med allt monterat på motorn orkade inte skruva isär & förra ägarn sa att han lyftat ur det komplett.
Bra jobbat, blir ju ett långt paket att trycka ner Nix ingen limning, man viker bara in innertaket bakom en plåtkant.
6 578 Inlägg
24 juni 2011
Carlén skrev:
farbrorbozze skrev:
Carlén skrev:
Bra jobbat, blir ju ett långt paket att trycka ner Nix ingen limning, man viker bara in innertaket bakom en plåtkant.
jo fick palla bilen ganska högt, men hade ju traversen på jobbet & lyfta med så det gick finfint ändå, men inget & rekomendera med nylackade prylar
må säga jag är ingen volvofantast men amazon överlag tillsäger något och denna må jag säga är kanon än så länge efter ditt jobb..... bugar
Tackar så mycket, kul att höra.
så lite sålite är det något speciellt du söker efter får du gärna höra av dig. vet om en komplett polisbil (sedan) som kommer säljas billigt. något du söker så skaffar jag mot billig peng
Tackar så mycket. här kommer en bild på innertaket och så har vindrutan kommit på plats, dock inte kromlisten än, ska tillverka ett verkyg på jobbet så det går lättare.
Vindruta på plats (gröntonad)
Innertak på plats, dock finns det små veck kvar från att den låg i förpackning, ska se om det går att värma till senare.