Satellit tv via pc - vilka program fungerar?

sirmiro Double-Unicorn Rider
29 januari 2010 · 2 486 Inlägg

Satt och klickade runt på nätet och upptäckte sidor som sa 3500kanaler för en engångssumma på ca 300kr.

Exempelvis "Satellite Direct" som kostar ca 50dollar, men försöker man lämna sidan sänker en datamedarbetare till 30. Det jag kan hitta om det är att det ska fungera bra och vara lagligt, men vilka kanaler är det?
Vad är "fungera bra"? Innebär det att det fungerar när ingen annan vill se?

Viktigast känns som det är att kunna se Formel1 (och då få in BBC om jag minns rätt) och att det inte ska bryta för att man sitter i fel land eller att servrar blir överbelastade.

Sen står det ca 250-300kanaler från Sverige, innebär det att filmkanaler och liknande blir tillgängliga?


Vilka andra program finns i samma genre?

Någon som har provat något program? Vilken bandbredd krävs för vettigt resultat?


Helst skulle jag vilja ha ett demo eller freeware för att kunna se med egna ögon hur det fungerar, men jag lyckas inte finna det. sad 300kr är ingenting om det fungerar som de säger i reklamen, men att betala 3kr för ett program som bara visar hackiga kinesiska dokumentärer är för mycket. wink


Så snälla, hjälp mig. big_smile

volvoentusiasten
30 januari 2010 · 4 005 Inlägg

sirmiro skrev:
Satt och klickade runt på nätet och upptäckte sidor som sa 3500kanaler för en engångssumma på ca 300kr.

Exempelvis "Satellite Direct" som kostar ca 50dollar, men försöker man lämna sidan sänker en datamedarbetare till 30. Det jag kan hitta om det är att det ska fungera bra och vara lagligt, men vilka kanaler är det?
Vad är "fungera bra"? Innebär det att det fungerar när ingen annan vill se?

Viktigast känns som det är att kunna se Formel1 (och då få in BBC om jag minns rätt) och att det inte ska bryta för att man sitter i fel land eller att servrar blir överbelastade.

Sen står det ca 250-300kanaler från Sverige, innebär det att filmkanaler och liknande blir tillgängliga?


Vilka andra program finns i samma genre?

Någon som har provat något program? Vilken bandbredd krävs för vettigt resultat?


Helst skulle jag vilja ha ett demo eller freeware för att kunna se med egna ögon hur det fungerar, men jag lyckas inte finna det. sad 300kr är ingenting om det fungerar som de säger i reklamen, men att betala 3kr för ett program som bara visar hackiga kinesiska dokumentärer är för mycket. wink


Så snälla, hjälp mig. big_smile

satellitedirect = scam

(bara namnet i sig? satellit via internet?)

Även om det finns en hel del amerikanska trevliga onlinetv/playtv så är 98% blockerat för alla utanför det landet tyvärr.

Hallon1911
31 januari 2010 · 122 Inlägg

250 svenska TV-kanaler? Tror knappast vi har så många inhemska! big_smile

sirmiro Double-Unicorn Rider
31 januari 2010 · 2 486 Inlägg

Att det är fel bara för de kallar det satellit via pc motsätter jag mig direkt. Jag har själv jobbat med bredbandstv och väldigt många ser kanaler som TV1000 & Canal+ som "satellit-tv", något som är ännu större i resten av världen vilket gör att en vinkling av ord kan ge ökad försäljning, se bara DSL kallas bredband, när definitionen bredband sattes på 10/10 en gång i tiden, ord som ökar försäljning. Ord folk känner till...


Och det är just denna erfarenhet som gör att jag blir nyfiken på dessa program. Just "satellitedirect" finns det några få som skrivit om på svenska efter att ha testat det, och de klassar det högt, men som ni säger - fungerar det med svenskt IP och hur många kanaler har vi?

Jag vet förta gången jag startade upp Canaldigitals satbox och sökte och hittade ca 500kanaler, vilka alla var upplåsta i 14dagar, så att vi har 250 i landet är nog inte omöjligt, bara SVT & TV4 är väl tillsammans ca 20, TV1000 + C+ blir nog liknande och sen en uppsjö av småkanaler som bara sänder skräp, såsom "comhemkanalen" "kanal lokal" etc...

Men är det ingen som har testat detta på något sätt? smile Lagligt eller olagligt struntar jag i, jag vill bara veta om det fungerar. Skulle vara väldigt skönt att ha tv med motorsport var man än är. big_smile

krang
26 november 2010 · 1 Inlägg

det är årets scam. man får tillgång till en massa tvströmmar som är gratis på nätet hursomhelst.
det är testat på http://cbexposed.info/satellite-direct/

Senast redigerat av krang (26 november 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang