Ford 1933 3W Coupe - projekt av en "Made in Sweden" Coupe

Mitt senaste projekt handlar om bygget av en Ford -33 (1933) 3W Coupe - helt byggd från scratch av mig själv med Corvette LT1 drivlina, Corvette bärarmar, Viper bakaxel, AirRide luftfjädring som regleras av AccuAir nivåreglering mm mm. Plåtkarossen är också made in Sweden....med hjälp av ett Engelskt hjul, krymp/sträck samt en sick/fals maskin...
  • 184 Följare
  • 277 853 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 juli 2020
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
31 december 2012 · 6 474 Inlägg

33Coupe skrev:

farbrorbozze skrev:
Gott Nytt År & jobba på nu idag , för imorgon är det försent ,
då är du inne på där året du skulle satsa på din sjua & på träningen wink

Gott Nytt År själv - jag skall jobba på min simultankapacitet så jag skall vara lika effektiv på alla fronter...!....eller försöka åtminstone....haha

hahahaha,

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
33Coupe
2 januari 2013 · 692 Inlägg

Har eg. inte gjort så mycket dom sista dagarna vid bilen - jobbat lite med kåken...
Har i alla fall börjat med det Vänstra hjulhuset, kapat upp och svetsat igen "pressvecken" för att få ett helt slätt hjulhus. Nu har man ju ett i stort sett klart på Höger sida och då går det snabbare, bara att malla av det högra, klippa till plåt och svetsa det Vänstra....

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-87cc1b68c4beb7eba6a155443da411f7.jpg

Senast redigerat av 33Coupe (2 januari 2013)

fadret
2 januari 2013 · 1 125 Inlägg

Helt sjukt bra jobb du gör.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
33Coupe
2 januari 2013 · 692 Inlägg

fadret skrev:
Helt sjukt bra jobb du gör.

Tackar-en gör så gott han kan...smile

fadret
2 januari 2013 · 1 125 Inlägg

33Coupe skrev:

fadret skrev:
Helt sjukt bra jobb du gör.

Tackar-en gör så gott han kan...smile

Det du gör ska du vara väldigt stolt över.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
3 januari 2013 · 6 474 Inlägg

härligt jobbat. har legat på latsidan iår jag med så du behöver inte känna dig ensam wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
33Coupe
3 januari 2013 · 692 Inlägg

farbrorbozze skrev:
härligt jobbat. har legat på latsidan iår jag med så du behöver inte känna dig ensam wink

Skönt att höra...men tror att vi alla gånger snart är tillbaks ute i smedjan....?smile

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
3 januari 2013 · 6 474 Inlägg

33Coupe skrev:

farbrorbozze skrev:
härligt jobbat. har legat på latsidan iår jag med så du behöver inte känna dig ensam wink

Skönt att höra...men tror att vi alla gånger snart är tillbaks ute i smedjan....?smile

Jag är pågång just nu, fast på jobbet, har precis stämplat ut & vilar upp mig med garaget.org , en banan & kaffe innan jag ska fortsätta med att bygga bagagegolv till chevan. bilder på det dyker upp imorgon. cool

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
33Coupe
3 januari 2013 · 692 Inlägg

farbrorbozze skrev:

33Coupe skrev:

farbrorbozze skrev:
härligt jobbat. har legat på latsidan iår jag med så du behöver inte känna dig ensam wink

Skönt att höra...men tror att vi alla gånger snart är tillbaks ute i smedjan....?smile

Jag är pågång just nu, fast på jobbet, har precis stämplat ut & vilar upp mig med garaget.org , en banan & kaffe innan jag ska fortsätta med att bygga bagagegolv till chevan. bilder på det dyker upp imorgon. cool

Låter bra-väntar med spänning!wink

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
3 januari 2013 · 6 474 Inlägg

33Coupe skrev:

farbrorbozze skrev:

33Coupe skrev:

Skönt att höra...men tror att vi alla gånger snart är tillbaks ute i smedjan....?smile

Jag är pågång just nu, fast på jobbet, har precis stämplat ut & vilar upp mig med garaget.org , en banan & kaffe innan jag ska fortsätta med att bygga bagagegolv till chevan. bilder på det dyker upp imorgon. cool

Låter bra-väntar med spänning!wink

de gör du rätt i, har svetsat bakändan nu.
Så det är bara för dig & krypa ut i garaget & svetsa med wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
scaryeyes
4 januari 2013 · 855 Inlägg

Det är bra att det byggs! Håller själv på med smågrejjor som inte syns. Blir uppdateringar på min i nästa vecka när jag bygger nåt som är värt att se.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
scaryeyes
4 januari 2013 · 855 Inlägg

33Coupe skrev:
Har eg. inte gjort så mycket dom sista dagarna vid bilen - jobbat lite med kåken...
Har i alla fall börjat med det Vänstra hjulhuset, kapat upp och svetsat igen "pressvecken" för att få ett helt slätt hjulhus. Nu har man ju ett i stort sett klart på Höger sida och då går det snabbare, bara att malla av det högra, klippa till plåt och svetsa det Vänstra....

http://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-87cc1b68c4beb7eba6a155443da411f7.jpg

Jasså du kunde inte nöja dej med 34 innerskärmar?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
33Coupe
4 januari 2013 · 692 Inlägg

scaryeyes skrev:

33Coupe skrev:
Har eg. inte gjort så mycket dom sista dagarna vid bilen - jobbat lite med kåken...
Har i alla fall börjat med det Vänstra hjulhuset, kapat upp och svetsat igen "pressvecken" för att få ett helt slätt hjulhus. Nu har man ju ett i stort sett klart på Höger sida och då går det snabbare, bara att malla av det högra, klippa till plåt och svetsa det Vänstra....

http://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-87cc1b68c4beb7eba6a155443da411f7.jpg

Jasså du kunde inte nöja dej med 34 innerskärmar?

Jag har som sagt smalnat av ramen bak för att få in lite fetare mackor och tänkte då passa på att göra allt så cleant som möjligt samtidigt....det är av den anledningen.wink

33Coupe
6 januari 2013 · 692 Inlägg

I helgen blev det mer svetsande - hjulhuset på V sida nu också tillverkat o i stort sett färdigsvetsat - kan tyvärr inte lägga upp bilder på cirka en vecka då telefonen fick skickas iväg på lagning.......
Har börjat göra en innerstrukturram till bagageluckan (ytterplåten redan rullad och kantsickad)

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 januari 2013 · 6 474 Inlägg

33Coupe skrev:
I helgen blev det mer svetsande - hjulhuset på V sida nu också tillverkat o i stort sett färdigsvetsat - kan tyvärr inte lägga upp bilder på cirka en vecka då telefonen fick skickas iväg på lagning.......
Har börjat göra en innerstrukturram till bagageluckan (ytterplåten redan rullad och kantsickad)

finns det inga bilder har inget hänt smile cool *skämtar*

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
scaryeyes
6 januari 2013 · 855 Inlägg

Ja nu vill jag se hur du löser detta. Fixa det nu med bilder så jag börja med mitt! He he. Fast har ju plast, så det är ju inte lika... Men håller på i samma region

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
33Coupe
7 januari 2013 · 692 Inlägg

scaryeyes skrev:
Ja nu vill jag se hur du löser detta. Fixa det nu med bilder så jag börja med mitt! He he. Fast har ju plast, så det är ju inte lika... Men håller på i samma region

Det kommer så snart telefonen anländer igen...jag har varit tvungen att göra en lite annorlunda lösning på hjulhusen då jag har 2 momentstag på varje sida som ställer till det + breddningen av hjulhusena...men det kommer bilder så småningom...smile

33Coupe
7 januari 2013 · 692 Inlägg

farbrorbozze skrev:

33Coupe skrev:
I helgen blev det mer svetsande - hjulhuset på V sida nu också tillverkat o i stort sett färdigsvetsat - kan tyvärr inte lägga upp bilder på cirka en vecka då telefonen fick skickas iväg på lagning.......
Har börjat göra en innerstrukturram till bagageluckan (ytterplåten redan rullad och kantsickad)

finns det inga bilder har inget hänt smile cool *skämtar*

Haha....bevisen saknas ju.....cool

scaryeyes
7 januari 2013 · 855 Inlägg

33Coupe skrev:

scaryeyes skrev:
Ja nu vill jag se hur du löser detta. Fixa det nu med bilder så jag börja med mitt! He he. Fast har ju plast, så det är ju inte lika... Men håller på i samma region

Det kommer så snart telefonen anländer igen...jag har varit tvungen att göra en lite annorlunda lösning på hjulhusen då jag har 2 momentstag på varje sida som ställer till det + breddningen av hjulhusena...men det kommer bilder så småningom...smile

Ja, jag har ju dubbla A-armar, så momentstagen slipper jag. Däremot är innerhjulhusen inte så lätta att fixa snyggt, då övre a-arm har sin infästning allra längst bak i karossen.

Rökigt sugen på att köra skärmlöst trots annorlunda och otraditionella upphängningar.

Vad är det för däck och fälgar du har till din?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
33Coupe
7 januari 2013 · 692 Inlägg

scaryeyes skrev:

33Coupe skrev:

scaryeyes skrev:
Ja nu vill jag se hur du löser detta. Fixa det nu med bilder så jag börja med mitt! He he. Fast har ju plast, så det är ju inte lika... Men håller på i samma region

Det kommer så snart telefonen anländer igen...jag har varit tvungen att göra en lite annorlunda lösning på hjulhusen då jag har 2 momentstag på varje sida som ställer till det + breddningen av hjulhusena...men det kommer bilder så småningom...smile

Ja, jag har ju dubbla A-armar, så momentstagen slipper jag. Däremot är innerhjulhusen inte så lätta att fixa snyggt, då övre a-arm har sin infästning allra längst bak i karossen.

Rökigt sugen på att köra skärmlöst trots annorlunda och otraditionella upphängningar.

Vad är det för däck och fälgar du har till din?

Du kör C5:ans upphängning runt om va?

Jag har inte köpt fälgar ännu, men 20x10 bak och 8x18 eller 8x17 fram...Boyd, Foose; Billet, Centerline Smoothie eller något hade jag tänkt...men vi ser framöver då det är en tung post....men det som gör mest för helheten/stuket såklart...smilesmile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang