1579
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

58 Inlägg
24 maj 2010
your the man lee!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
25 maj 2010
Nu har du skaffat dig jobb. xD

356 Inlägg
25 maj 2010
attackhamster skrev:
undra om folk ändrade åsikt om denna bil efter v-ås tongue

vad hände i västerås som borde gjort så folk ändrade åsikt om bilen?

51 Inlägg
25 maj 2010
Sauce skrev:
attackhamster skrev:
undra om folk ändrade åsikt om denna bil efter v-ås tongue

vad hände i västerås som borde gjort så folk ändrade åsikt om bilen?

undrar samma sak?
jag hittade på bilen i lördags i västerås, men inte lee,, vill köra ett race o se hur det går, han kanske skulle köra ifrån mig efter alla snack det har pratats om denna bil..

Markus_M3
25 maj 2010
Detta måste vara väldens snyggaste och snabbaste N/A supra ever!!! smile
Jag tror absolut att han hade haft en chans mot Björck på både 201m och 402m tongue

391 Inlägg
25 maj 2010
Markus_M3 skrev:
Detta måste vara väldens snyggaste och snabbaste N/A supra ever!!! smile
Jag tror absolut att han hade haft en chans mot Björck på både 201m och 402m tongue

Ja jag med han är helt chans lös lol

armin
4 Inlägg
26 maj 2010
Ja lee, dags att dyka upp och utmana oss i grannstaden, vi var ju alla där wink

www.vsc.nu
Supra mkiv 6spd

<3 Japs
680 Inlägg
26 maj 2010
armin skrev:

Ja, för Lee har säkert mycket att sätta emot mot din tongue

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

391 Inlägg
26 maj 2010
Arcangelus skrev:
armin skrev:

Ja, för Lee har säkert mycket att sätta emot mot din tongue

ja han och björck är chans lösa lollollol

1 153 Inlägg
26 maj 2010
Har nog inte en suck jag heller.Jobbigt att bli från körd av en na supra.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 maj 2010
sirmiro skrev:
Vad jag älskar denna tråd. big_smile

Så många personer som vet hur allt går till och vilka bilar som är snabbast. Speciellt de som vet att just deras bil skulle köra fortare.
Ska vi hårddra fakta så gäller en 0-100 tid endast för det exakta tillfället och kan variera ganska stort till nästa tillfälle beroende på temp, lufttryck osv. Det är med andra ord bara ett riktmärke.

Sen spelar inte hästkrafter någon större roll vid acceleration. En bil med 100hk kan slå en med 400 utan bekymmer, om den bara har ett lägre vikt/effekt förhållande.

En BPU-supra ska enligt internet ha över 400hk och väger då 90kg mer än N/A.
Med likvärdiga däck på båda bilar bör båda kunna nyttja lika mycket effekt på 1a växeln (300hk, dumpa kopplingen = burnout, 400hk = mer rök fortare) om man kör en natt på allmän väg.
[Klistrad stripp är en helt annan sak, men detta handlar om vem som är snabbast på gatan, då görs det upp på gatan. Förhoppningen är dock en avstängd laglig gata att köra testet på, men klisterfritt och utan däcksbyte innan...]
1a växeln ger med andra ord samma förutsättning för båda bilar, precis som växlingen till 2an. Troligen kan inte turbosupran ge på direkt utan att det spinner och tid förloras. En N/a bil är då lättare att kontrollera till rätt varvtal i start och växling och är ett par kilo lättare, vilket gör att det kommer bli ett tätt race till 201meter. BPUbilen vinner med hög sannolikhet på 402 pga effekten, men det finns goda chanser till ett roligt race mellan en 300hk bil och en 400hk när allt som skiljer är just effektsiffran.

Finns många exempel när bilen med mer kontrollerbar effekt (men en aning lägre) kört fortare på 201m när det är den enda skillnaden.
Helt ärligt tror jag Lee kan ha en möjlighet att ta Björck på 201meter - förutsatt att Björck kör på normala gatdäck och kall asfalt.
(Nu kommer inte det racet ske, ni behöver inte debattera det, jag försöker bara få er att förstå att effekten måste ner i asfalten - vilket är svårt på gatan och "fel" bil vinner...)

men då kommer vi ju tillbaka till det här att han som kör 400hk bil måste ju ha nån form av känsla för körningen dvs när det spinner kanske lätta lite på gasen för att sedan kliva på igen när däcken hittat fäste, och ligga o justera så om de börjar slira är han duktig på köra o leta efter fäste så vinner 400hk även på 201 meter, menmen blir fränt med sugis supra smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 587 Inlägg
26 maj 2010
kourosh skrev:
hahaha snacka om hån tråd. komigen Lee, upp med video, vill se din N/A ta en TT eller Singel Turbo big_smile

Håller med big_smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 maj 2010
Wikstromm skrev:
men då kommer vi ju tillbaka till det här att han som kör 400hk bil måste ju ha nån form av känsla för körningen dvs när det spinner kanske lätta lite på gasen för att sedan kliva på igen när däcken hittat fäste, och ligga o justera så om de börjar slira är han duktig på köra o leta efter fäste så vinner 400hk även på 201 meter, menmen blir fränt med sugis supra smile

Självfallet. smile
Får bilen med mer effekt ner det i marken är det hejdå, men det gäller att få det med. smile

Samtidigt gäller det att turbobilen kan släppa av lite utan att laddtrycket försvinner, men det går i de allra flesta fall...
Det ska bli riktigt intressant under sommaren 2011 att se hur det går med Lee's sugmotor mot en överladdad. Det borde gå att få ur 350-400kusar ur sugmotorn, så visst finns en chans. Men det är bara vänta och se hur det går. smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 maj 2010
Men mogna skriverier, han var i Västerås, hann köra ett race mot någon Stertmann-trimmad Golf sen dök farbror ballong upp och skrämde iväg de flesta, sen kom regnet på, så frågan är ju isåfall varför ingen vågade ställa sig bredvid honom när han stod vid linjen ensam, förutom killen med Golfen, all cred åt honom.

Är man inte bosatt i, eller kan Västerås, så vet man nog inte var dessa aktiviteter sker förutom det just väldigt uppenbara och största samlingen; vid Lundamotet. Så sluta trampa er själva i käften och ställ upp istället själva nästa gång.

Och varför kom ens trimmade TT's/singel-supror upp i konversationen? Först vill jag se en standard TT i race mot Lee's supra, och gå därifrån.

Jag är en av de som tror att han inte kan ta en TT-Supra, men jag tänker inte bete mig som en pre-pubertal mobbare för att jag tror det. Nej det sättet jag skulle bevisa det jag tycker är att isåfall ta honom, fair and square i ett race eller flera race, för att bekräfta min tro. Vara allan ballan på ett forum är enkelt, särskilt när man slänger upp allt mellan 600-1000 häst supra.

"When innovation meets passion!"

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
kourosh skrev:
hahaha snacka om hån tråd. komigen Lee, upp med video, vill se din N/A ta en TT eller Singel Turbo big_smile

ja om du inte märker så leta för fullt efter en supra tt som är så orginal i örebroträkten
det är bra att du flyter med strömmen
sen vill jag VERKLIGEN just DIN civic type rmed orginal 200hk tar mig och MIN  supra N/A på 201m utan några som helst problem som du har skrivit innan
upp till bevis nån i sommar eller i år

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 maj 2010
_lee_jr skrev:
kourosh skrev:

ja om du inte märker så leta för fullt efter en supra tt som är så orginal i örebroträkten
sen vill jag VERKLIGEN just DIN civic type rmed orginal 200hk tar mig och MIN  supra N/A på 201m utan några som helst problem som du har skrivit innan

har jag vägarna förbi eller du förbi så ska vi ta ett race, 16v turbo volvo pisshink mot en NA supra game on big_smile

vad har du gjort i motorn på supran?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Honda Performance Club
236 Inlägg
26 maj 2010
_lee_jr skrev:
kourosh skrev:

haha gubben jag menade inget illa, lägger bara fram lite fakta. absolut det kan vi göra,201 eller 402 spelar ingen roll för mig, som sagt min väger en hel del mindre än din, enda fördelen med din bil är bakhjulsdriften och inget annat, har redan gjort detta med några N/A supra bilar så jag har liten aning om hur det kan gå. sen beror det på hur bra förare du är wink
flyta med strömmen gör jag inte, säger som jag tycker bara, inte bara till dig, kolla alla mina inlägg så inser du att jag inte bryr mig om vad folk tycker och tänker. säger som det är bara och hoppas att folk också gör samma sak när de lägger kommentar på min bil och projekt tråd, ärliga åsikter är jag ute efter.

och btw din bil är helt original prestandamässigt, bänka bilen så inser du hur rätt jag har. hoppas verkligen att du ska lyckas med ditt mål, blir bara glad gubben. men när du skriver vad du ska göra så märker man att du inte har läst på riktig mycket och det räcker inte att man läser på för att sugtimma, man måste veta exakt hur allting fungerar och hur de jobbar ihop och hur man ska få de att hamna i bättre balans med varandra. och N/A trim är inte enkelt. jag lovar. du kan börja med att medurs drar man åt och moturs så skruvar man ut. upp till bevis? du har redan bevisat allt jag personligen behöver veta gubben.

lycka till med bygget nu, jag kommer att följa detta. och så är det nåt du undrar så är det bara att säga till, sen känner jag en kille med sugtrimmad supra som ska sälja sin motor. sjukt bra att börja med den motorn för din del. kan kolla pris åt dig om du vill, vill han inte ha allt för mycket kan det ju vara bra och slå till wink

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 maj 2010
Att trimma en bil betyder inte att man måste göra varje sak själv.
Det är väldigt vanligt att folk lämnar bort toppen för portning etc.
Att sedan lyssna på råd från de som kan trimma och köpa de delar de rekommenderar gör väl alla?

Sök