1755
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

Honda Performance Club
236 Inlägg
26 maj 2010
sirmiro skrev:
Att trimma en bil betyder inte att man måste göra varje sak själv.
Det är väldigt vanligt att folk lämnar bort toppen för portning etc.
Att sedan lyssna på råd från de som kan trimma och köpa de delar de rekommenderar gör väl alla?

nej precis, hellre lämna bort det och betala extra för arbetet än att bara slänga på massa onödiga saker som ändå inte gör nån nytta.  det där med att lyssna på råd håller jag med till 50%, den som ger råd kanske är en sån som tror att han vet nån men egentligen inte kan nåt.

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Wikstromm skrev:
_lee_jr skrev:
kourosh skrev:
hahaha snacka om hån tråd. komigen Lee, upp med video, vill se din N/A ta en TT eller Singel Turbo big_smile

ja om du inte märker så leta för fullt efter en supra tt som är så orginal i örebroträkten
det är bra att du flyter med strömmen
sen vill jag VERKLIGEN just DIN civic type rmed orginal 200hk tar mig och MIN  supra N/A på 201m utan några som helst problem som du har skrivit innan
upp till bevis nån i sommar eller i år

har jag vägarna förbi eller du förbi så ska vi ta ett race, 16v turbo volvo pisshink mot en NA supra game on big_smile

vad har du gjort i motorn på supran?

som jag har skrivit till några och folk vill ha lite bild bevis
här är en länk när jag körde mot m3
http://www.youtube.com/watch?v=6MYHbNqJMos
http://www.garaget.org/video/veli6wl299u7 mot en vän 200sx s13 270hk
Senast redigerat av _lee_jr (26 maj 2010)

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
26 maj 2010
Coolt projekt, men känns rätt dumt... Varför kastar du inte i en turbo istället? xD envisa sig på det där viset tongue

Ableton Live

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
27 maj 2010
kourosh skrev:
sirmiro skrev:
Att trimma en bil betyder inte att man måste göra varje sak själv.
Det är väldigt vanligt att folk lämnar bort toppen för portning etc.
Att sedan lyssna på råd från de som kan trimma och köpa de delar de rekommenderar gör väl alla?

nej precis, hellre lämna bort det och betala extra för arbetet än att bara slänga på massa onödiga saker som ändå inte gör nån nytta.  det där med att lyssna på råd håller jag med till 50%, den som ger råd kanske är en sån som tror att han vet nån men egentligen inte kan nåt.

Jag törs nästan lova att Lee inte kommer stå med slipstiftet i toppen helt ensam. wink
Det lämpliga är att kontakta en person eller firma som tidigare har trimmat liknande motorer och se vad de rekommenderar och sedan följa vad det ställe man väljer säger. Visst blir det lite trial and error på vägen, men det är ju bara kul. big_smile

51 Inlägg
27 maj 2010
det är turbo som gäller..
lönar sig aldrig och NA trimma.. sen kommer man inte upp i så mycket effekt, och om man verkligen vill upp mot 300-350 sugis hk, så kommer det att kosta mer än vad hela bilen kostar..

1 291 Inlägg
27 maj 2010
Kan man plocka lite drygt 450 sughästar ur en 3,3L m3 motor så ska det gå plocka lika mycket ur en supra motor.
"gränsen" för vad som normalt går att plocka ur en N/A motor är ca 150hk/1000ccm
Hur mycket går det öka volymen på en supra motor?

KLART DU SKA BYGGA N/A! smile

Konsult
1 247 Inlägg
27 maj 2010
Så tråkigt att folk ska behöva trycka ner Lee i gruset. Är det något man brinner för är det väl fanimej klart man ska följa drömmarna?! Visst fan är det billigare och lättare att bygga en överladdad supra, men hur kul är livet om man alltid ska välja den lätta vägen?

Lee jag tycker du gör ett strålande jobb, se bara till att inte tappa drivet när så många jobbar emot dig. Sikta på ditt mål och låt ingen hindra dig!

iceman_21
27 maj 2010
MattiasH skrev:
Kan man plocka lite drygt 450 sughästar ur en 3,3L m3 motor så ska det gå plocka lika mycket ur en supra motor.
"gränsen" för vad som normalt går att plocka ur en N/A motor är ca 150hk/1000ccm

är inte M3 motorerna 3.0 alt 3.2?

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
27 maj 2010
Tycker det är riktigt drygt med alla dessa påhopp och diverse saker... Vill han äga sveriges snabbaste N/A supra låt han göra det. Han vet säkert vad det kostar också så det är helt onödigt att ens nämna det.

Finns en hel del varningar att dela ut så moderatorer please go all out.

Lee, lycka till med bygget, hoppas du når ditt mål smile

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

356 Inlägg
27 maj 2010
lee, en snabb fråga bara. med nya motorn vad siktar du på för varvstopp? 9500?

214 Inlägg
27 maj 2010
Tagg3N skrev:
Så tråkigt att folk ska behöva trycka ner Lee i gruset. Är det något man brinner för är det väl fanimej klart man ska följa drömmarna?! Visst fan är det billigare och lättare att bygga en överladdad supra, men hur kul är livet om man alltid ska välja den lätta vägen?

Lee jag tycker du gör ett strålande jobb, se bara till att inte tappa drivet när så många jobbar emot dig. Sikta på ditt mål och låt ingen hindra dig!

Kan inte mer än att hålla med, bara fortsätta jobba mot målet Lee!

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

323 Inlägg
27 maj 2010
Samuel_mkiv skrev:
lönar sig aldrig och NA trimma.. sen kommer man inte upp i så mycket effekt, och om man verkligen vill upp mot 300-350 sugis hk, så kommer det att kosta mer än vad hela bilen kostar..

Fråga Supramanen hur mycke han la på sin svarta supra. 500 000 kr de är ju ett antal gånger mer än vad en TT Supra kostar. Och han hade sveriges snabbaste supra då. Lee vill ha samma krona men för NA Supra.

Edit. Hör av dig om du behöver hjälp. Hjälper dig gärna så du kan visa att man kan få en Supra utan turbo att gå fort.
Senast redigerat av Froborg (27 maj 2010)

Stålmannen
465 Inlägg
27 maj 2010
iceman_21 skrev:
MattiasH skrev:

Jo, det stämmer tror jag.
Om jag inte minns fel så är väl 3.0L på 286 hk, och 3.2L på 321 hk?

51 Inlägg
27 maj 2010
Froborg skrev:
Samuel_mkiv skrev:

Fråga Supramanen hur mycke han la på sin svarta supra. 500 000 kr de är ju ett antal gånger mer än vad en TT Supra kostar. Och han hade sveriges snabbaste supra då. Lee vill ha samma krona men för NA Supra.

Edit. Hör av dig om du behöver hjälp. Hjälper dig gärna så du kan visa att man kan få en Supra utan turbo att gå fort.

500.000kr det är o ta i lite kanske,.
men saker rasar, och det e inte billigt att uppgradera sig.
en TT supra har redan från början mycket bättre grejer än vad en NA har, drivlina tex.
att drömma är inget fel.. och att få ut "mycket" effekt ur en sugis motor är inte omöljigt.
och att köpa massa saker och samla ihop effekt ökning som tillverkaren har skrivit, så kommer han nog och ha 1000hk snart.

jag har kört lee´s bil förra sommar, men jag fort jag vet att race kommer jag att kontakta lee för att komma och visa vad hans bil går för.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
27 maj 2010
kourosh skrev:
_lee_jr skrev:
kourosh skrev:
hahaha snacka om hån tråd. komigen Lee, upp med video, vill se din N/A ta en TT eller Singel Turbo big_smile

ja om du inte märker så leta för fullt efter en supra tt som är så orginal i örebroträkten
det är bra att du flyter med strömmen
sen vill jag VERKLIGEN just DIN civic type rmed orginal 200hk tar mig och MIN  supra N/A på 201m utan några som helst problem som du har skrivit innan
upp till bevis nån i sommar eller i år

haha gubben jag menade inget illa, lägger bara fram lite fakta. absolut det kan vi göra,201 eller 402 spelar ingen roll för mig, som sagt min väger en hel del mindre än din, enda fördelen med din bil är bakhjulsdriften och inget annat, har redan gjort detta med några N/A supra bilar så jag har liten aning om hur det kan gå. sen beror det på hur bra förare du är wink
flyta med strömmen gör jag inte, säger som jag tycker bara, inte bara till dig, kolla alla mina inlägg så inser du att jag inte bryr mig om vad folk tycker och tänker. säger som det är bara och hoppas att folk också gör samma sak när de lägger kommentar på min bil och projekt tråd, ärliga åsikter är jag ute efter.

och btw din bil är helt original prestandamässigt, bänka bilen så inser du hur rätt jag har. hoppas verkligen att du ska lyckas med ditt mål, blir bara glad gubben. men när du skriver vad du ska göra så märker man att du inte har läst på riktig mycket och det räcker inte att man läser på för att sugtimma, man måste veta exakt hur allting fungerar och hur de jobbar ihop och hur man ska få de att hamna i bättre balans med varandra. och N/A trim är inte enkelt. jag lovar. du kan börja med att medurs drar man åt och moturs så skruvar man ut. upp till bevis? du har redan bevisat allt jag personligen behöver veta gubben.

lycka till med bygget nu, jag kommer att följa detta. och så är det nåt du undrar så är det bara att säga till, sen känner jag en kille med sugtrimmad supra som ska sälja sin motor. sjukt bra att börja med den motorn för din del. kan kolla pris åt dig om du vill, vill han inte ha allt för mycket kan det ju vara bra och slå till wink

kan inte annat än att hålla med. vettigt skrivet !!!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
28 maj 2010
Idag var det spännande med denna bil. big_smile

Kontroll av kurvor etc i nuvarande (nästan original) skick för vidare planering mot vinterns rivning. Exakt vad som hände och mer info från det fyller nog Lee på med ganska snart. big_smile

475 Inlägg
28 maj 2010
Sauce skrev:

vi/lee tar sikte på 10000 på varvstop.
kommer inte dunka i stroker kit just pga av detta hög varvstop.

alla specar på allt vi kommer stoppa i kommer om ca 1 månad.
men det kommer bli en rolig lista big_smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

500 Inlägg
28 maj 2010
attackhamster skrev:
Sauce skrev:

vi/lee tar sikte på 10000 på varvstop.
kommer inte dunka i stroker kit just pga av detta hög varvstop.

alla specar på allt vi kommer stoppa i kommer om ca 1 månad.
men det kommer bli en rolig lista big_smile

Torrsump med då?

1 291 Inlägg
28 maj 2010
Master_J skrev:
iceman_21 skrev:
MattiasH skrev:

Jo, det stämmer tror jag.
Om jag inte minns fel så är väl 3.0L på 286 hk, och 3.2L på 321 hk?

Exemplet är givetvis en trimmad motor, borrad från 3,2 till 3,3L
Grundkonstruktionerna i motorerna är ju lika. 6 cylindrar, 24 ventiler, DOHC. Vilket gör att det inte ska vara några problem att plocka liknande siffror ur suprans motor.
Senast redigerat av MattiasH (28 maj 2010)

iceman_21
28 maj 2010
sirmiro skrev:
Idag var det spännande med denna bil. big_smile

Kontroll av kurvor etc i nuvarande (nästan original) skick för vidare planering mot vinterns rivning. Exakt vad som hände och mer info från det fyller nog Lee på med ganska snart. big_smile

planerar ni vinterns rivning...i slutet på maj?...

Sök