2385
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

Ljud freak !
928 Inlägg
10 februari 2010
#61
Bara fortsätt med sugtrimmet skit i vad folk säger. Turbo är lätt gjort! Sugtrim är de ända rätta big_smile


677 Inlägg
10 februari 2010
#62
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,

Ljud freak !
928 Inlägg
10 februari 2010
#63
Bergkuist skrev:
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,
Någon som håller med mig !!


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
#64
Bergkuist skrev:
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,
ja precis tack för att du förstår vad mitt mål är
mitt mål: ha sveriges snabbaste supra non turbo
har man inget mål så utvecklas man inte
det somn står på tur att ställa in kammarna hos nån som vet det
sedan bänka den så ha lite på svart på vitt hur mkt skillnader det blivit
det är alltid så att man måste rääkna med många hinder när hitta på nåt nytt
MVH/Lee


Ljud freak !
928 Inlägg
10 februari 2010
#65
_lee_jr skrev:
Bergkuist skrev:
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,
ja precis tack för att du förstår vad mitt mål är
mitt mål: ha sveriges snabbaste supra non turbo
har man inget mål så utvecklas man inte
det somn står på tur att ställa in kammarna hos nån som vet det
sedan bänka den så ha lite på svart på vitt hur mkt skillnader det blivit
det är alltid så att man måste rääkna med många hinder när hitta på nåt nytt
MVH/Lee
Bra Lee ha mål!

Och de er som klagar bygg själva istället?? låt han försöka ser ju ingen annan som har gjort det iallafall.


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
#66
Bergkuist skrev:
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,
tack
det är den kostnaden jag räkna med
det är därför detta bygge kallas projekt inget som man bli klar med
över en natt


164 Inlägg
10 februari 2010
#67
Att det går att genomföra är vi alla överens om tror jag smile.

Men är jag den enda som tänker på hur motorkaraktären är på en sugmotor?!
En turbomotor är ju inte nödvändigtvis så otroligt beroende av varvtal för att utveckla effekt (ni förstår vad jag menar).

Men en sugmotor måste ju varva satan för att utveckla mycket effekt. Det är ju inte bara för att det är "häftigt" som en honda s2000 varvar som den gör. Den är rätt så tvungen till det för att utveckla den effekt den gör.

Har ni nånsin kört en vanlig svenssonbil utan turbo som drar ordentligt innan 3000 prm tongue? Ni förstår min poäng eller hur?...

Jag säger inte att Lee INTE ska göra det, jag är ju i precis samma sits som han. Men det här lär du tänka på innan du börjar Mr Lee smile!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

352 Inlägg
10 februari 2010
#68
vill inte va pessimisten här, men det kommer kosta duktigt med pengar och kommer ha väldigt svårt för att hinna ikapp en supra med turbo. men sveriges snabbaste non-turbo kan det bli, fast e det värt pengarna och besväret?

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
11 februari 2010
#69
Jag försöker en gång till...för det hade onekligen varit kul att se en sugis med en bra bit över 100kh/l.
Det räcker inte med att du "gillar" det för att det ser fint ut...
Du måste räkna på det! Volym på plenum, längd och diametern på "runners" (svenska för det...?) och storlek på spjäll...allt sådant måste stämma för din motor.

Det där insuget är byggt för överladdning och stämmer förmodligen inte alls för dig.
Ni måste läsa på mycket mycket mer om du inte bara vill slänga pengarna i sjön utan också ha en chans att komma upp i lite effekt.

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
11 februari 2010
#70
_lee_jr skrev:
designed especially for 2JZ GE engine with direct replacement to the stock
Stock fuel rail and injectors are still well-suited.

dåligt på engelska men jag tror att de stå att de passa 2jz ge motorer
2jz ge är en supra mkiv utan turbo o den med turbo heter nog 2jzgte
"This manifold can be used with 1000++ hps and 45 psi project. with no broken."

Och där står inget mått på något alls förutom storleken på spjällhus...och som sagt så kommer du behöva alla sådana mått och anpassa dom efter DIN motor. Läs läs läs, finns många bra böcker om N/A trimmning.

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

142 Inlägg
11 februari 2010
#71
120 literhästar är ju långt ifrån omöjligt, så kör på som du tänkt med andra kammar och planing och sen bra mappning på det.

Sen om det inte räcker så högkompskolvar och lättare stakar, det borde räcka till en bra bit över 300hk.

7 273 Inlägg
11 februari 2010
#72
_lee_jr skrev:
designed especially for 2JZ GE engine with direct replacement to the stock
Stock fuel rail and injectors are still well-suited.

dåligt på engelska men jag tror att de stå att de passa 2jz ge motorer
2jz ge är en supra mkiv utan turbo o den med turbo heter nog 2jzgte
Bara för att det passar betyder inte att det blir bra.
Innan du gör nånting så råder jag dig att prata med en erfaren motorbyggare, gärna någon som har hållt på mycket med dessa motorer.
För att nå ditt mål så kan du verkligen inte satsa på färdiga prylar, det mesta måste byggas ihop för att passa ihop med resten utav grejerna.
Jag kan lova dig till 100% att du inte kommer nå ditt mål om du bara handlar en massa prylar på ebay.

Så ta kontakt med någon riktigt duktig och diskutera lite.
Då har du åtminstonde kommit en bit på vägen.


391 Inlägg
11 februari 2010
#73
jag hade inte börjat montera ett thailands insug för att det är rena SKITEN PASSAR JU FÖR FAN INTE!!!!! sedan mått och grejer som runners är det det är vridet som ändras längre och kortare.. Kolla hellre på separata spjäll från BMW m5 e39 eller från BMW m3 sen har du ju skyline GTR modellerna brukar ju ha separata spjäll kär det om du ska sug trimma.. Sen kolvarna DOME på dom kolla det sen din slaglängd korta den varva mer smile.. Lätta ALLT som rör sig sen lite NOS i så kommer det allt komma i bra effekt big_smile

Vikt på TT:1580kg full inredning,fulltank+ förare


517 Inlägg
12 februari 2010
#74
Du har inte funderat på en kompressor? hade det inte varit fint med både bottenvrid och toppeffekt som skulle skrämma slag på singel-turbo supras?

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
#75
Ghost_Face skrev:
Du har inte funderat på en kompressor? hade det inte varit fint med både bottenvrid och toppeffekt som skulle skrämma slag på singel-turbo supras?
kompressorkit kommer en vacker dag tonguesmile
vill som sagt ha sveriges snabbast N/A först utan turbo eller kompressor
sedan kan man tänka på annat
just har jag bara sug hk i tankarna
MVH/Lee


1 212 Inlägg
13 februari 2010
#76
kör på grabben! du kommer att lyckas!
mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

1 278 Inlägg
13 februari 2010
#77
kommer följas!

Street Knight

181 Inlägg
13 februari 2010
#78
Jag tycker det är kul när folk sätter höga mål, men jag blir nästan mörkrädd när jag läser dina inlägg, Stroka en 2jz-ge, så du menar alltså att du ska lägga 100.000:- på ett stroker kit för att få ut 0.4 liter mer på din sugmotor ?

det ända detta kommer leda till är du kommer bli idiotförklarad runt på dom flesta forumen..
tyvärr.
men kämpa på!


/Jonas

Byggare Behm
562 Inlägg
14 februari 2010
#79
Alla har vi våra drömmar, det säger jag ingenting om. Men att köpa exempelvis ett insug för turbo till en sugis bara för att det passar, blir fel. Som någon vettig skrev tidigare : Det måste räknas på sånt här.
Det måste räknas på luftmängder i plenum, runners och gasspjäll. Lika med nya kammarna, det ska räknas på
lyft och duration så att motorn blir pigg. Dessvärre gör inte folk det längre vilket innebär att man får en flaskhals någonstans i bygget.
Men Supramannen borde veta allt du behöver veta om dom motorerna.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

181 Inlägg
14 februari 2010
#80
_Jonex_ skrev:
Alla har vi våra drömmar, det säger jag ingenting om. Men att köpa exempelvis ett insug för turbo till en sugis bara för att det passar, blir fel. Som någon vettig skrev tidigare : Det måste räknas på sånt här.
Det måste räknas på luftmängder i plenum, runners och gasspjäll. Lika med nya kammarna, det ska räknas på
lyft och duration så att motorn blir pigg. Dessvärre gör inte folk det längre vilket innebär att man får en flaskhals någonstans i bygget.
Men Supramannen borde veta allt du behöver veta om dom motorerna.
ska jag vara ärlig så tror jag inte Smr bryr sig ett skit om dom motorerna....


Sök