S40 t4 fel med motorlampa

Schiller
29 maj 2006 · 27 Inlägg

Vet inte om jag är på rätt del av forumet men testar

Har en polare med en s40 t4 en 00:a och motorlampan har börjat lysa igen efter att han varit inne hos en mekaniker för samma problem, vad kan vara felet? utan att behöva göra en ruggig felsökning igen, och vad säger dom på besiktningen om det då han ska ha det på insdag

Bostream Bilmekaniker
30 maj 2006 · 46 Inlägg

kollat oljan? kan vara förlite olja annars har ja ingen aning

Sharky
30 maj 2006 · 10 287 Inlägg

Detta skall denna mekaniker han har varit hos svara på. Åk till honom och be honom att läsa ut felkoden.

Gissa här är meningslöst.....

/Göran



Schiller skrev:
Vet inte om jag är på rätt del av forumet men testar

Har en polare med en s40 t4 en 00:a och motorlampan har börjat lysa igen efter att han varit inne hos en mekaniker för samma problem, vad kan vara felet? utan att behöva göra en ruggig felsökning igen, och vad säger dom på besiktningen om det då han ska ha det på insdag

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
stilren personbilstekniker
30 maj 2006 · 147 Inlägg

Håller med föregående, en avläsning av felkod tar inte så lång tid. För bilen går inte igenom med tänd motorlampa!
Det kan ju vara allt ifrån temperatur givare till styrdon, ofstast är det inget alvarligt om bilen går normalt smile

king_david
18 augusti 2006 · 57 Inlägg

Lyste på min t4:a- 00, problemet va att impulsgivaren va sönder o  hade skadat svänghjulet som kostade mig 10 000 o byta. Om din bil e svårstartad så e det impulsgivaren o den ska du byta omedelbart. Annars kan den skada svänghjulet.

sveddan
18 augusti 2006 · 1 453 Inlägg

Gör en Tech2 smile

precision
18 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

10 papp var inte o leka med

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang