Trimmning till Nissan Primera GT P10 2.0l (SR20DE)

Foffis
7 juni 2006 · 676 Inlägg

hehe okey. jag tjänar alltså inget på att installera en piggybak i effekt då? inga direkt märkbara iaf...

jasså är de så hårt alltså? de visste jag inte smile


men om du skulle köpa en SR20DE 16v 2.0l. hur skulle du trimma den föratt få ut så mycket effekt som möjligt. utan överladd och inte allt för dyrt...

nu kanske jag ställde en fråga med för många krav, du får rätta mig om jag har krånglat till de... är ju inte så hajj på trim...


*EDIT*

detta hittade jag på nissanforum.se

-Filter med avskärmning och kalluftintag.
2,5" avgassystem från katten och bak.
Grenrör, 4-2-1, ger bättre bottendrag, från ex SSautoChrome, Hotshot, Martelius.
Ställa tillbaka tändningen till 17-19 grader.
JWT kammar, förmodligen de bästa till SR20DE.
Aluminium svänghjul.

Detta är väl basen, runt 17-20.000 kronor för delarna, 8-10.000 om man väljer bort kammarna och svänghjulet.

Vill man gå vidare utan att slänga i en stressfläkt så är portning av toppen nästa steg.

SR24DE kit ger bra med kraft, kostar en del dock. Men då ingår smidda kolvar, cylinderfoder, vevaxel och vevstakar.

Throttle body med Haltech sprut ger ca 35-40 hp, kostar runt 20.000 kr dock.

Starkare koppling är ett måste efter de här uppgraderingarna... drivaxlar & växellådan klarar 300 hp utan problem.

Typ 60.000 kr senare har man runt 260-280 N/A hp, med vad jag kan tänka mig ett ljud som får håren att resa sig!!




fattar inte riktigt med SR24DE. ska jag alltså byta motor eller plocka delar från den motorn?

Senast redigerat av Foffis (7 juni 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang