Nån som bygger själv?

VOLVO142TIC
30 mars 2005 · 240 Inlägg

Hej undrar om det finns folk här som bygger grejer själva till bilarna eller om alla bara kör köpe grejer? Jag bygger i alla fall så mycket jag bara kan själv för då känns det mer som man har trimmat själv! Så börja bygga själv!

NIzmO Ollikkala Racing
30 mars 2005 · 1 724 Inlägg

Bygger ju lite själv som t.ex tryckrör till turbon och en del annat, blir lätt mkt när det inte finns nått att köpa till bilen.

men vissa universalgrejer köper jag för att jag inte alltid har möjlighet lr tid att bygga själv.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Daniel
31 mars 2005 · 671 Inlägg

Lite har man ju byggt.

Warcry
31 mars 2005 · 271 Inlägg

Jag försöker bygga och trimma lite själv, är inte direkt duktig och det går år h-vete ibland, men det blir ju bättre och bättre iaf.

Pi Just another freak in the freak kingdom
31 mars 2005 · 378 Inlägg

VOLVO142TIC skrev:
Hej undrar om det finns folk här som bygger grejer själva till bilarna eller om alla bara kör köpe grejer? Jag bygger i alla fall så mycket jag bara kan själv för då känns det mer som man har trimmat själv! Så börja bygga själv!

Ja du allt har du ju inte byggt själv för jag har oxo hjälp till hehe...
Jag försöker oxo bygga själv... Fast ibland så kan det vara mycket billigare att köpa sakerna färdigt... Men det är ju roligare att ha saker som man själv har tillverkat...

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Germax
1 april 2005 · 12 086 Inlägg

Dte är ju skitbra att tillverka saker själv, har man rätt utrustning och skills så kan man käna stora pengar.

Jag har gjutit själv (glasfiber), gjort egna remhjul i alu.
Och inte minst byggt eget 3" avgassystem

Mkt, går ju att göra, håller på med ett Y-pipe oxå, ska även göra en krängningshämmare bak. Ganska primitiv konstruktion så dte ska nog gå!smile

Har man dessutom tillgång till svets, vals, svarv, fräs och slip mm så är dte ganska lätt! lr lätt o lätt.. men det underlättar för den händiga!smile

Senast redigerat av Fkoff (1 april 2005)

rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
1 april 2005 · 236 Inlägg

Är det inte som så att halva nöjet med att bygga bil är att klura ut hur det ska se ut och sen bygga efter det.
Är själv inte så förtjust i färdiga plast kit. tycker att charmen att bygga om en bil är att svetsa slipa och knacka plåt.
Men... det finns ju en massa kit som blir väldigt snygga på bilarna. så jag tycker att dom som vill och inte har kunnande i plastning/ bilplåtslageri ska fortsätta med det för det är ju i allafall en väldigt rolig hobby

Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Attenator
1 april 2005 · 404 Inlägg

Nog försöker man bygga så mycket man bara kan, än så länge har jag inte lejt ut någonting som ska göras på camaron, mitt motto är: kan någon annan göra det så kan jag banne mig lära mig!

Förutom hjulinställning, där litar jag nog hellre på instrumenten än på mitt ögonmått wink

BMW 2002 (1972)
Karlzzon The One Evolution
1 april 2005 · 1 627 Inlägg

gör de jag kan själv, annars ber jag pappa om hjälp och ser och lär

Fäll ner pungen och landa
Dobbermannen V8-pullver!
4 april 2005 · 60 Inlägg

Bygger lite saker skälv, tex avg-sys (blir fetare så) och änklare grejer men när de kommer till motor-detaljer så håller jag mig till köpe-grejer. Fins snubbar som e bättre än mig på de;)

Live hard, Die young.
Nallen
5 april 2005 · 122 Inlägg

man har ju byggt avgas, och om man beställer hem trimm så som kammar kolvar etc så stoppar man i det själv för det är ju så KUL att skruva smile

det finns inget bättre.

vad har man mer gjort, bytt koppling, visst en del saker har man inte GJORT själv men ändå.

En sak som var jobbig men som gick att göra själv var bodykitet till bilen smile
Men jag är nöjd iaf. tongue

Nallen,
No real power just turbo shit...
Biffen RemixX Racing...
6 april 2005 · 84 Inlägg

Jag gör allt jag kan själv, jobbar i och för sig med metall dagligen, men ändå.. det känns roligare då liksom, visst kan man vara stolt över en bil där allt är beställt å klart, men det kostar, och är ju inte på långa vägar lika mäktigt!

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!
teddyboy
19 maj 2005 · 3 Inlägg

gör också allt jag kan själv. bygger avgass. renoverar motor bytte bussningar med slägga och en träklots smile  (inget skruvstäd. skitjobbigt)
vem som helst kan köpa en bil, men det är inte alla som kan bygga en från scratch.
"vill man så kan man o kan man så ska man"

teddyboy
19 maj 2005 · 3 Inlägg

ska också lägga i en B21 E i en 144. (nån som har en växellåda? M46 el. M47)

ludde__mannen draminbil.nu
20 maj 2005 · 1 382 Inlägg

bygga avgas själv.. ger det lika bra effekt som om man köper ett ex. ferrita?

barspin
20 maj 2005 · 1 Inlägg

Jag försöker göra så mycket jag kan själv.
Typ Downpipe, avgas, ljuddämpare, paneler inne i bilen, avskärmning osv.
Det mesta plasten har jag köpt trasigt på skroten och lagat själv.
Dels för att jag helt enkelt inte har råd att köpa nytt, men dels för att det är rätt kul oxå...

///Danne

Sharky
20 maj 2005 · 10 287 Inlägg

142TIC....hmmmm, kolla tex här på snitsaren Ante:

http://groups.msn.com/AnteArvika

Han bygger massor själv. Mycket duktig kille.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang