2374
Sök

Volvo V40 Montera slutsteg! Vart?

______________JDM______________
204 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Hej, Jag skulle vilja ha tips på vart man kan montera ett Lightning Audio B2 400.4 som är ungefär 28*36 cm stort i volvons vänstra sida av bagageutrymmet (sett bakifrån), anledningen är för att kablarna kommer ut där och inte räcker till någon annan plats. Och jag vill inte dra om alla kablarna. hmm

Skulle vara jätte tacksam för idéer eller förslag på hur jag kan göra, har tillgång till 12mm mdf skiva och sticksåg så kan bygga på nybörjarnivå smile

Mvh

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

204 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Kom igen nu ingen som har haft en V40 eller sett en V40 som kan ge en ide om hur jag ska fästa det? Come on now! big_smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 februari 2010
har du inte i V40 så du kan göra som jag gjorde? snyggast å mest funktionsvänligt...

http://www.garaget.org/?car=68966&image=931378
Senast redigerat av Xoff (26 februari 2010)

204 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Tackar Tackar har du monterat dom i bakre ryggstödet eller under sätet?
Ska genast gå ut och undersöka saken smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 februari 2010
dom sitter under golvet i bageagen...

dom sitter alltså skruvade i golvet, fast underifrån, det är c:a 10-15 cm fritt från golvet till reservhjulet så på min får det iaf plats där...

3 466 Inlägg
26 februari 2010
Xoff skrev:
har du inte i V40 så du kan göra som jag gjorde? snyggast å mest funktionsvänligt...

Ser ut som ström och lågnivåkablar ligegr huller om buller, perfekt om man vill ha störningar!
Vet inte hur det är med dom stegen men brukar stå att man helst inte ska montera dom uppochner, dessutom måste stegen ha ventilation då dom blir varma.. Så frågan är om det är mest funktionsvänligt..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

158 Inlägg
26 februari 2010
M_icke_ skrev:
Xoff skrev:

Ser ut som ström och lågnivåkablar ligegr huller om buller, perfekt om man vill ha störningar!
Vet inte hur det är med dom stegen men brukar stå att man helst inte ska montera dom uppochner, dessutom måste stegen ha ventilation då dom blir varma.. Så frågan är om det är mest funktionsvänligt..

Tänkte just säga samma.. Hörde nånstans om ett steg som hade börjat brinna. Hela bilen brann upp sad

Beror lite på hur många matkasar du vill kunna få in finns ju oändligt många lösningar smile Inte bra att ha de synligt häller, då det finns tjuvar i farten sad
Use your imagination wink

join the dark side! ... and get a free cookie.

3 466 Inlägg
26 februari 2010
pippin skrev:
M_icke_ skrev:
Xoff skrev:

Tänkte just säga samma.. Hörde nånstans om ett steg som hade börjat brinna. Hela bilen brann upp sad

Beror lite på hur många matkasar du vill kunna få in finns ju oändligt många lösningar smile Inte bra att ha de synligt häller, då det finns tjuvar i farten sad
Use your imagination wink

Finns väldigt mörk toning till rutorna.. smile Hehe

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

204 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Ja tjuvar har jag inte några problem med då jag har insynsskydd, men jag tror jag löste det nu byggde en liten platta som lutar ut från sidan ner till golvet där jag satt fast den, blev helt ok men man ser ju tyvärr lite av + och - kablarna hmm men men, då har jag något o göra nästa helg tongue

Sök