2364
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 april 2012
Low skrev:
10-15k? hur tänker ni? Finns  e36 coupe 92or för 15k som gått nästan 30k.

Sen att den är import sen 2000 är inte farligt att det ska påvärka priset direkt.

Varför frågar folk vad andra tror att deras bil är värd när de redan verkar sitta inne på svaret? Det är väl bättre att alla lägger ut sina bilar för vad de själva tycker är värda och får förnya annonsen efter två månader utan att någon velat titta på bilen ens.

3 437 Inlägg
27 april 2012
Andromeda skrev:
Low skrev:
10-15k? hur tänker ni? Finns  e36 coupe 92or för 15k som gått nästan 30k.

Sen att den är import sen 2000 är inte farligt att det ska påvärka priset direkt.

Varför frågar folk vad andra tror att deras bil är värd när de redan verkar sitta inne på svaret? Det är väl bättre att alla lägger ut sina bilar för vad de själva tycker är värda och får förnya annonsen efter två månader utan att någon velat titta på bilen ens.

Hmm, man kanske vill höra vad andra tycker? att man får en bekräftelse.
Sen att man fråga hur folk tänkte är väll inte hela världen? Bra och veta varför. Sen att dom tycker att den är värd 15k är helt ok för mig, men att bara undra hur dom tänkte skadar inte? som röstning här på garaget, En gammal 740 som ser förhjävlig ut rollad osv kan få mer poång än bmw som är jävligt fint skick. Det handlar inte om hur skicket är bara vilket emblem sitter på bilen. Samma sak tvärt om en fin volvo kan ha mindre än en rollad bmw.

Sen att man gillar olika bilar är ju skit bra!
Senast redigerat av Low (27 april 2012)

7 120 Inlägg
27 april 2012
Vad tror ni om min 200a?

https://www1.garaget.org/archive/41/40970/159233/159233-2532005.jpg

Väldigt påkostad, ny motor, nylackad förra året, skyline bromsar, äkta Work fälgar, riktig diff, riktig koppling, nya coilovers, stag och kräng.hämmare osv.. Allt står på sidan om någon är intresserad smile
Senast redigerat av Aerodynamik (27 april 2012)

724 Inlägg
27 april 2012
Min volvo s40 t4. har haft den på blocket snart 3veckor utan att NÅGON har nappat....kan ju inte ge bort den..

7 120 Inlägg
27 april 2012
volvo-racer skrev:
Min volvo s40 t4. har haft den på blocket snart 3veckor utan att NÅGON har nappat....kan ju inte ge bort den..

Har sett din annons och jag tycker du kan lägga ner lite tid på att ta snyggare bilder så den ser lite roligare ut. Det är inte så svårt.. Sen får du nog fixa felet så den går som den ska om det nu är så billigt och enkelt att byta.
Att skriva en lite snyggare text som flyter på bra utan allt för många stavfel är inte heller så dumt!

724 Inlägg
27 april 2012
Aerodynamik skrev:
volvo-racer skrev:

Har sett din annons och jag tycker du kan lägga ner lite tid på att ta snyggare bilder så den ser lite roligare ut. Det är inte så svårt.. Sen får du nog fixa felet så den går som den ska om det nu är så billigt och enkelt att byta.
Att skriva en lite snyggare text som flyter på bra utan allt för många stavfel är inte heller så dumt!

jo jag vet att bilderna inte är dom bästa men kameran ville inte va med den dagen hmm ska fixas!
jo felet ska fixas
vilka stavfel?

7 120 Inlägg
27 april 2012
volvo-racer skrev:
jo jag vet att bilderna inte är dom bästa men kameran ville inte va med den dagen hmm ska fixas!
jo felet ska fixas
vilka stavfel?

Syftade inte på att du stavat fel utan att det är bättre att skriva en lång flytande text om bilens historia, vad som funkar och inte funkar osv utan större grammatiska fel och stavfel.. Du förstår nog.
Det var lite klumpigt skrivet av mig bara wink
Senast redigerat av Aerodynamik (27 april 2012)

724 Inlägg
27 april 2012
Aerodynamik skrev:
volvo-racer skrev:
jo felet ska fixas
vilka stavfel?

Syftade inte på att du stavat fel utan att det är bättre att skriva en lång flytande text om bilens historia, vad som funkar och inte funkar osv.. Du förstår nog.

ok smile

men vad tror ni/du om priset....ser att många bilar ligger ute rätt länge nu för tiden..

Diesel är det enda rätta!
229 Inlägg
27 april 2012
volvo-racer skrev:
Aerodynamik skrev:
volvo-racer skrev:
jo felet ska fixas
vilka stavfel?

Syftade inte på att du stavat fel utan att det är bättre att skriva en lång flytande text om bilens historia, vad som funkar och inte funkar osv.. Du förstår nog.

ok smile

men vad tror ni/du om priset....ser att många bilar ligger ute rätt länge nu för tiden..

Det är för att det är faktiskt väldigt svårt att sälja bil idag!

853 Inlägg
27 april 2012
volvo-racer skrev:
Aerodynamik skrev:
volvo-racer skrev:

jo felet ska fixas
vilka stavfel?

Stavfel, riktigt tråkig och ful bild, för mycket information och ett "skitfel" som du uttrycker dig, varför då inte fixa det då?

Sen att den är chippad och att du skriver det i rubriken, sänker bilen ännu mer. Eller, att den är chippad förhuvud taget. Tror ingen vill ha en bil som någon gasglad herre redan ägt och kört hårt med.

Sänk priset en aning och stadga upp din annons.
Senast redigerat av Johanness (27 april 2012)

724 Inlägg
27 april 2012
Johanness skrev:
volvo-racer skrev:
Aerodynamik skrev:

jo felet ska fixas
vilka stavfel?

Stavfel, riktigt tråkig och ful bild, för mycket information och ett "skitfel" som du uttrycker dig, varför då inte fixa det då?

Sen att den är chippad och att du skriver det i rubriken, sänker bilen ännu mer. Eller, att den är chippad förhuvud taget. Tror ingen vill ha en bil som någon gasglad herre redan ägt och kört hårt med.

stavfel?????
att den är chippad stör nog inte så många tror jag då många turbobilar är det nu förtiden om man kollar blocket..
själv tvekar jag inte att köpa en trimmad bil bara man har skött den osv, en org. turbobil kan vara värre än en som är trimmad...

99 Inlägg
30 april 2012
Jag vet inte hur jag ska värdera min bil.

Jag har jämfört med andra RX-8or på blocket och jag har haft min ute i 3 veckor nu utan att någon (förutom scammers) hört av sig.
Jag trodde att det skulle vara sportbilssäsong nu smile

Det finns två andra i stockholm som ligger ca 10k under min. Men min har gått kortare, har bättre utrusningen och är i mitt tycke i bättre skick.

Jag tycker att mitt pris är skäligt men jag kanske har jättefel och priset är för högt. Har satt ut den för 117 000:-.

Tips och åsikter tar jag gärna.

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 april 2012
volvo-racer skrev:
Johanness skrev:
volvo-racer skrev:

jo felet ska fixas
vilka stavfel?

stavfel?????
att den är chippad stör nog inte så många tror jag då många turbobilar är det nu förtiden om man kollar blocket..
själv tvekar jag inte att köpa en trimmad bil bara man har skött den osv, en org. turbobil kan vara värre än en som är trimmad...

Jag tror att det stör rätt många att en bil är chippad faktiskt. Men det är bara vad jag tror, och det hade ju inte ringt så många eller?
Och de flesta är väldigt skeptiska till "skitfel" som inte säljaren orkar fixa om det nu går så fort så att han kan få mer betalt för bilen. Man tänker ju direkt att det är något betydligt värre fel, kanske t o m en anledning för säljaren att göra sig av med bilen.

Som jag resonerar:
Slarvigt språk i en annons, dåliga bilder, chippad (i kombination med slarvigt språk pekar det på Rally-Kalle 18 år från IV-programmet som inte haft råd att serva bilen som han ska) och "skitfel" gör att jag skulle klicka bort den annonsen direkt om jag ville ha en S40.

1 168 Inlägg
30 april 2012
Andromeda skrev:
volvo-racer skrev:
Johanness skrev:

stavfel?????

Jag tror att det stör rätt många att en bil är chippad faktiskt. Men det är bara vad jag tror, och det hade ju inte ringt så många eller?
Och de flesta är väldigt skeptiska till "skitfel" som inte säljaren orkar fixa om det nu går så fort så att han kan få mer betalt för bilen. Man tänker ju direkt att det är något betydligt värre fel, kanske t o m en anledning för säljaren att göra sig av med bilen.

Som jag resonerar:
Slarvigt språk i en annons, dåliga bilder, chippad (i kombination med slarvigt språk pekar det på Rally-Kalle 18 år från IV-programmet som inte haft råd att serva bilen som han ska) och "skitfel" gör att jag skulle klicka bort den annonsen direkt om jag ville ha en S40.

Håller med, skulle aldrig köpt mig en bil som vart ungdomsägd eller chippad, bytt stereo o slutstegskablar!
Tycker allt sånt pill bara skriker problem! Och känns lite mer "ovårdad".
Senast redigerat av jimmzzan (30 april 2012)

Lowlife
809 Inlägg
30 april 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122519/122519-043e06eade3c54d34391c4dd90b4dbe8.jpg

Vad tror ni min e30 är värd?.. finns fler bilder på min sida, smile

Bmw E30 320ik -88 23.000 mil nybesiktigad och nyskattad. smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

546 Inlägg
30 april 2012
har funderingar på att sälja min bil som NÄSTAN är färdig byggd det som är kvar är
oljan in,oljeruteren,fixa downpipe till turbon och mappa. SETUP:

smidda kolvar/stakar och block köpt på http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=42
koppling:707 tryckplatta och 850r lamell
Turbo:T3 / T04-E
Bränslepump:Walbro -GSS341
Spridare:gröna volvo spridare
toppen:portat topp insug/utblås GLT-kammar
andra tryckrör rakdragna
IC:stor IC från klracing
allt är nytt motormässigt
3ST mätare Laddtryck oljetryck vattentemp

allt är viktat och sånt på en motorenoveringsfirma var dom som montera i kolvar och allt sånt med.
bilen ser bra ut förutom att det är rost på bakluckan
4st fina sommarhjul
hur mkt tror ni man kan ta för denna bil vid en affär?

77 Inlägg
30 april 2012
Tenchi skrev:

Jag har jämfört med andra RX-8or på blocket och jag har haft min ute i 3 veckor nu utan att någon (förutom scammers) hört av sig.

Det finns två andra i stockholm som ligger ca 10k under min. Men min har gått kortare, har bättre utrusningen och är i mitt tycke i bättre skick.

Jag tycker att mitt pris är skäligt men jag kanske har jättefel och priset är för högt. Har satt ut den för 117 000:-.

Det var absolut inget fel på din rx8, men tror inte någon är sugen på att ge det priset när det finns för under 100k. Men samtidigt så lägg inte ett för lågt pris, för folk prutar ändån.. Bättre att övervärdera det och låta dem pruta till ett rimligt pris, men en aning kan du sänka det ;b

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 april 2012
Tenchi skrev:

Det fanns ju två till i Stockholm, båda med lägre mil och den ena med bara hälften av milen din har. Det var ju dock en automat. Jag tror inte det hjälper att din bil varit vinterkörd, även om det är "sparsamt". Det verkar vara skitsvårt att sälja bil just nu tyvärr, om man inte säljer en tio år gammal kombi till lågt pris. Men "onödiga" bilar, eller vi kan väl hellre säga entusiastbilar wink för över 50k är nog jävulusiskt svårt att bli av med om de inte är riktigt billiga och om det inte är en cabroilet.
Klart att Rally-Kalle 20 bast i Vetlanda kommer att skaffa sin EVO I eller gamla Skyline att busa med, men en bil för över 100k är det inte många Rally-Kalle som har råd med.

7 120 Inlägg
30 april 2012
Ingen som kan säga något om min 200a?

724 Inlägg
30 april 2012
jimmzzan skrev:
Andromeda skrev:
volvo-racer skrev:

stavfel?????

Som jag resonerar:

Håller med, skulle aldrig köpt mig en bil som vart ungdomsägd eller chippad, bytt stereo o slutstegskablar!
Tycker allt sånt pill bara skriker problem! Och känns lite mer "ovårdad".

så om man sätter in en bättre cd-spelare och kopplar in det med isofix kablar och kopplar in en baslåda med slutsteg så betyder det problem???..du får gärna motivera varför det är problem?
Tack för att jag blir kallad ungdom...28år...sitter och kör ungarna mest med bilen.
Först skriver ni stavfel och sedan slarvigt språk...motivera gärna lr säg hur man ska förbättra..
och nej det är inget allvarligt bara lmm och ska självklart fixa en ny...
vad är ovårdat med den??...full s-bok hela vägen utom en stämpel pga av att förra ägaren hade sin bilbarnstol i fram vilket framkommer på kvittot.

Sök