Saab 9-3 viggen eller 9-3 aero 01-02 Vilken rekomederar ni?

NiWi Hojstyling.se
4 mars 2010 · 72 Inlägg

Ingen mer än jag som upplever Viggen vingligare än en Aero?
Jag hade iaf valt en Viggen smile

Saab 9-5 2.0T "Trionic 5.9" (1999)
IceEyes Varningar: För många..
4 mars 2010 · 2 552 Inlägg

Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
5 mars 2010 · 839 Inlägg

IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Jokke_
5 mars 2010 · 453 Inlägg

UhrJr skrev:

IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.

Aeron rycker ju också under hård acceleration, nu har jag inte åkt i en viggen någon gång men kan tänka mig att den ålar sig ungefär likadant

IceEyes Varningar: För många..
5 mars 2010 · 2 552 Inlägg

UhrJr skrev:

IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.

Ja väghållningen är likadan som i Aero, dvs inte särskilt bra. Men som sagt, Viggen är överstark i förhållandet till chassit och har helt enkelt problem att hantera alla sina hästar.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
NiWi Hojstyling.se
5 mars 2010 · 72 Inlägg

En original Viggen känns som en svävare i hastigheter över 180 kmh. Zero groundcontact typ...
Har inte upplevt Aeron så. Men byter man till en fin sportdämpning så har man sig en fulländad och unik bil som heter duga!

Saab 9-5 2.0T "Trionic 5.9" (1999)
kwansa Hmm, vet inte?
5 mars 2010 · 1 775 Inlägg

Viggen är alltid en viggen, det går inte och undkomma!

Aero är en snålvariant av viggen wink så gå på viggen!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Aerocombi Xenoholic
5 mars 2010 · 2 559 Inlägg

Självklart ska du köpa en viggen smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
6 mars 2010 · 839 Inlägg

NiWi skrev:
En original Viggen känns som en svävare i hastigheter över 180 kmh. Zero groundcontact typ...
Har inte upplevt Aeron så. Men byter man till en fin sportdämpning så har man sig en fulländad och unik bil som heter duga!

Jag säger ju inte att Viggen är "bra" på det viset.. Det beror ju på vad man jämför med....
Saab 93og/900ng (i överhuvudtaget) är ju en Opel i rakt igenom, så vad kan man fövänta sig?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
HenkeTIC
6 mars 2010 · 888 Inlägg

Opel rakt igenom? att skylla opel för den dåliga framvagnen är ju helt galet. inget fel på opels framvagn, har kört både kadetter och vectror med 250hk och dom har inte ålat sig så på vägen som en ng900/9-3 gör med hälften av effekten. Hade saab bara använt vanliga bärarmar så hade inte problemet funnits.

Rquired Allmänt envis
6 mars 2010 · 12 512 Inlägg

HenkeTIC skrev:
Opel rakt igenom? att skylla opel för den dåliga framvagnen är ju helt galet. inget fel på opels framvagn, har kört både kadetter och vectror med 250hk och dom har inte ålat sig så på vägen som en ng900/9-3 gör med hälften av effekten. Hade saab bara använt vanliga bärarmar så hade inte problemet funnits.

Vad säger du, inte kan det vara Saabs fel? Nej, då är det lättare att skylla allt på Opel roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mangisen
6 mars 2010 · 1 034 Inlägg

måste vara första tråden på garaget som spårar ur...

promo
6 mars 2010 ·

Som sagt så är nog viggen lite överstark i förhållande till väghållningen men att tänka på så är det ju 2,3a i viggen vilket ger mer effekt o vridmoment jag hade endå valt viggen alla gånger smile

IceEyes skrev:

UhrJr skrev:

IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.


Nackdel? Väghållningen är inte på topp.

Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.

Ja väghållningen är likadan som i Aero, dvs inte särskilt bra. Men som sagt, Viggen är överstark i förhållandet till chassit och har helt enkelt problem att hantera alla sina hästar.

Senast redigerat av promo (6 mars 2010)

Rille0
6 mars 2010 · 2 021 Inlägg

Lightning blue 2 dörrars VIGGEN , blir inte bättre än så wink

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang