Den kommer bli min lilla busbil, 200 hästar lite snabbt räknat. Putsas? Ja, självklart. Och den kommer gå mycket till glasställena i sommar samtidigt som den kommer gå på mantorp.
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Den kommer bli min lilla busbil, 200 hästar lite snabbt räknat. Putsas? Ja, självklart. Och den kommer gå mycket till glasställena i sommar samtidigt som den kommer gå på mantorp.
En bil med bur är fruktansvärt opraktiskt. Om den bara skall gå EN bana och dessutom fungera som "åka o handla glass bil" skulle inte jag montera bur.
mvh Jonas med en glassbil utan bur och en banbil med
Haha, nja det är klart Jonas men bilen kommer gå mycket mer än en gång på banan som planerna ligger.. Bara att det kommer bli min lilla " sommar busbil " som jag ska ha för att köra ifrån andra volvo raggare med när jag är på väg till glasskiosken
Behöver ju inte vara en fullbur á la WRC heller! T.ex. kan du bygga en båge precis bakom framstolarna och dra rör framåt i taket och ner utmed a-stolparna. Självklart några tvärstävor i taket och en snedstäva i varje dörröppning. Osså två snedstävor från bågen till bakre hjulhusen. Då går det fortfarande smidigt att använda baksätet och de främre sittplatsena är skyddade om bilen skulle slå runt.
Det är en skruvbur redan, en VOC bur är det .. Ska väl mest ha buren för min egna säkerhet på banan och i vissa streetrace om det skulle bli sådana. Men att bilen liknar mer ett monster är ju också ett plus med bur. Enda nackdelen är ju som sagt bara att baksätet blir oanvändbart men bilens syfte är ju inte att skjutsa folk.. Har tänkt att bygga in ljud också som självklart blir som man kan plocka ur och iochmed att baksätet inte finns där finns det mer plats för ljudet