7716
Sök

Huvudenhet, gul -> röd kabel?

301 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Detta är ju lösningen på problemet med att stereon inte startar med bilen etc. för de flesta. Men vad är gul och röd kabel till för? Varför behöver man ändra det på vissa och inte andra bilar?

3 466 Inlägg
9 mars 2010
Röd är strömmen från spänningen och gul är konstantström om jag mins rätt. Vissa enheter har detta annorlunda kopplat i ISO-kontakten av någon kostig anledning så man kan behöva byta plats på dom.
Det tar bara ett par sekunder och om det inte är att byta rakt över så får man prova sig fram.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Random Hero
4 047 Inlägg
9 mars 2010
jupp GUL är till batteriet, RÖD är till tändning, Många GM bilar har bytt plats på de här två färgerna

Dog food lid. Backwards

729 Inlägg
9 mars 2010
På min Golf kopplade jag röd och gul i kors för att få det att fungera som jag ville!

301 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Tackar för svaren smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 mars 2010
M_icke_ skrev:
Röd är strömmen från spänningen och gul är konstantström om jag mins rätt. Vissa enheter har detta annorlunda kopplat i ISO-kontakten av någon kostig anledning så man kan behöva byta plats på dom.
Det tar bara ett par sekunder och om det inte är att byta rakt över så får man prova sig fram.

Strömmen från spänningen? smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 mars 2010
japp vw har samma prob på många modeller

3 466 Inlägg
9 mars 2010
te_wik skrev:
M_icke_ skrev:

Mvh Tommy

Tändningen menar jag naturligtvis tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 mars 2010
M_icke_ skrev:
te_wik skrev:
M_icke_ skrev:

Mvh Tommy

Tändningen menar jag naturligtvis tongue

Hehe cool

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök