Röd mazda med polislampor i grillen göteborg?

Knugcab
27 mars 2010 · 5 111 Inlägg

Gaijin skrev:

Glansen skrev:

Gaijin skrev:
jag har sett denna mazdan på hisingen för nån vecka sedan..
såg heller ej regnummer men tyckte mig kunna skymta en arab eller liknande bakom ratten iaf.

det var en mazda va? 323a? tongue

jag har glömt av denna tråd men nu såg jag alla inlägg smile

ja det var en äldre 323 tror jag.

Inte överdrivet stor risk att en sådan är civilbil så jag tror också det är en bluffmakare... roll

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Maybellene
27 mars 2010 · 108 Inlägg

Inte så troligt att det var en civilare... varför skulle dom blinka med blåljusen och åka förbi å vinka!?

Här i sthlm har jag sett ett par svarta SUV's, en stor svart van och en stor svart pickis med kåpa som är civilbilar (alla med sirener och blåljus påslagna)... har även sett en hel del andra civilbilar i olika former så man vet aldrig vad dom har för bilar...

Föresten har svenska polisen sina lampor i grillen? Sitter dom inte inne i kupén, vid backspegeln? Det är i allafall där dom har suttit på dom civilare jag har sett... baktill sitter dom innanför bakrutan...

Senast redigerat av ITS_CUSTOM (27 mars 2010)

Chevrolet Impala Conv. "Maybellene" (1963)
Grabber Dagdrömmare
27 mars 2010 · 2 836 Inlägg

Såg den plantan på E20 efter Floda mot Alingsås för nån dag sedan, alla flyttade på sig lite motvilligt.

Ska se vad händer om man trycker en sådan mot räcket med lastbilen  lol

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Swec
28 mars 2010 · 153 Inlägg

ITS_CUSTOM skrev:
Inte så troligt att det var en civilare... varför skulle dom blinka med blåljusen och åka förbi å vinka!?

Här i sthlm har jag sett ett par svarta SUV's, en stor svart van och en stor svart pickis med kåpa som är civilbilar (alla med sirener och blåljus påslagna)... har även sett en hel del andra civilbilar i olika former så man vet aldrig vad dom har för bilar...

Föresten har svenska polisen sina lampor i grillen? Sitter dom inte inne i kupén, vid backspegeln? Det är i allafall där dom har suttit på dom civilare jag har sett... baktill sitter dom innanför bakrutan...

I saab'arna sitter det både i grillen och i rutorna iaf.

z71
28 mars 2010 · 53 Inlägg

Tycker att alla snutar skulle åka runt i sandcaten,,,då skulle man iallafall känna igen dem lol





http://autostrada.files.wordpress.com/2 … isbil1.jpg

falloutboy
28 mars 2010 · 1 723 Inlägg

z71 skrev:
Tycker att alla snutar skulle åka runt i sandcaten,,,då skulle man iallafall känna igen dem lol





http://autostrada.files.wordpress.com/2 … isbil1.jpg

Ja, med Robocop bakom ratten cool

Enholmski
29 mars 2010 · 58 Inlägg

Var ute med en polare för ett tag sen.. Såg en Mondeo -96 Civ..  Fejk eller äkta..? Krim kanske ??

Tacksam för svar ! smile

BTW : Stockholm pratar vi om smile

Senast redigerat av volvo-ragger (29 mars 2010)

Maybellene
29 mars 2010 · 108 Inlägg

volvo-ragger skrev:
Var ute med en polare för ett tag sen.. Såg en Mondeo -96 Civ..  Fejk eller äkta..? Krim kanske ??

Tacksam för svar ! smile

BTW : Stockholm pratar vi om smile

Som sagt med polisen vet man aldrig... den kan mycket väl ha varit riktig...

Chevrolet Impala Conv. "Maybellene" (1963)
LordLife
29 mars 2010 · 998 Inlägg

Läste GP i går, 24timmar där stod det om en XC90 som hade blåljus bakom grillen.
Känd av polisen sen tidigare. Vilka nötter det finns.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Maybellene
29 mars 2010 · 108 Inlägg

LordLife skrev:
Läste GP i går, 24timmar där stod det om en XC90 som hade blåljus bakom grillen.
Känd av polisen sen tidigare. Vilka nötter det finns.

Håller med... synd att snuten inte åker och tar dom om dom redan är kända... det är väl bara å åka hem till snubben och kolla på bilen... får man ens ha blåljus monterat (utan att dom är påslagna) på en bil man kör på gatan?

Chevrolet Impala Conv. "Maybellene" (1963)
NSS207
29 mars 2010 · 514 Inlägg

ITS_CUSTOM skrev:

LordLife skrev:
Läste GP i går, 24timmar där stod det om en XC90 som hade blåljus bakom grillen.
Känd av polisen sen tidigare. Vilka nötter det finns.

Håller med... synd att snuten inte åker och tar dom om dom redan är kända... det är väl bara å åka hem till snubben och kolla på bilen... får man ens ha blåljus monterat (utan att dom är påslagna) på en bil man kör på gatan?

ja men dom får inte vara inkopplade eller ha kablar till dom

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Rock-Star
29 mars 2010 · 2 982 Inlägg

ska filmen "polisskolan" få en uppföljare under 2010 så vet vi vart vi hämtar aspiranterna. haha

LordLife
30 mars 2010 · 998 Inlägg

Residence skrev:
ska filmen "polisskolan" få en uppföljare under 2010 så vet vi vart vi hämtar aspiranterna. haha

haha big_smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Enholmski
30 mars 2010 · 58 Inlägg

Jag tipsar er alla att här i Stockholm så finns det ena å det andra.. Polisen har nu börjat köra Volvo s60 , Toyota avensis *risk för stavfel*  Sen har jag hört rykten om att dom har börjat köra Volvo v50 också, Civ och målad bil.. Men jag är osäker på att dom har börjat köra v50 eftersom den är ganska liten jämnfört med v70.

Är det ngn som vet ngt om att dom kör v50? svara gärna här i tråden eller skicka ett pm till mig.. smile *har satt ett bett på att dom inte kör v50*

TLO
2 april 2010 · 1 062 Inlägg

Röd Mazda 323......intressant att en till sån bil dyker upp i skumma sammanhang. Inte Göteborg men kan ju faktiskt vara samma?

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.19391 … a-i-beslag

"You Go, we go!"
jimbon
2 april 2010 · 711 Inlägg

TLO skrev:
Röd Mazda 323......intressant att en till sån bil dyker upp i skumma sammanhang. Inte Göteborg men kan ju faktiskt vara samma?

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.19391 … a-i-beslag

Ett riktigt långskott då det är 23mil emellan gbg-landskrona

Miniblock
11 april 2010 · 196 Inlägg

Jag hade en låtsas polis i röven på mig i Uppsala för några månader sedan, var en vit saab 9-5 kombi, som hade strobljus i lyktorna, körde in i röven på mig, så jag flytta på mig, men tror inte han var snut då han inte hade på blåljus, sedan körde han in i röven på nästa bil och när jag kommer till en korsning med rödljus står bilen helt lugnt och fin i kön.. personligen tror jag att det var en låtsaspolis, då bilen inte hade några antenner och det stod Saab ANA under regplåten, då poliser åker utan reklam.

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Mack Forum- och sitemoderator
11 april 2010 · 26 136 Inlägg

Miniblock skrev:
Jag hade en låtsas polis i röven på mig i Uppsala för några månader sedan, var en vit saab 9-5 kombi, som hade strobljus i lyktorna, körde in i röven på mig, så jag flytta på mig, men tror inte han var snut då han inte hade på blåljus, sedan körde han in i röven på nästa bil och när jag kommer till en korsning med rödljus står bilen helt lugnt och fin i kön.. personligen tror jag att det var en låtsaspolis, då bilen inte hade några antenner och det stod Saab ANA under regplåten, då poliser åker utan reklam.

..eller så var det en riktig. Idag behöver dom inte ha antenner på taket och så vidare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
MiWi
11 april 2010 · 442 Inlägg

FlipparN skrev:
Jag tipsar er alla att här i Stockholm så finns det ena å det andra.. Polisen har nu börjat köra Volvo s60 , Toyota avensis *risk för stavfel*  Sen har jag hört rykten om att dom har börjat köra Volvo v50 också, Civ och målad bil.. Men jag är osäker på att dom har börjat köra v50 eftersom den är ganska liten jämnfört med v70.

Är det ngn som vet ngt om att dom kör v50? svara gärna här i tråden eller skicka ett pm till mig.. smile *har satt ett bett på att dom inte kör v50*

Finns såväl V50 som S40 hos span samt civiltjänst.

Bara patrullbilarna som följer V70 / 9-5 storleksmässigt.

Knugcab
11 april 2010 · 5 111 Inlägg

jimbon skrev:

TLO skrev:
Röd Mazda 323......intressant att en till sån bil dyker upp i skumma sammanhang. Inte Göteborg men kan ju faktiskt vara samma?

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.19391 … a-i-beslag

Ett riktigt långskott då det är 23mil emellan gbg-landskrona

Mjo, och röda 323or är ju nu ingen exklusiv samlarbil om man säger det som så, så det kan nog finnas fler än en sådan i skumma sammanhang. lol

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang