Angående: Intresse koll på konkörning på kinnekulle ring

Evert_
26 maj 2010 · 303 Inlägg

Seth skrev:

Seth skrev:
Får försöka titta upp iaf även om det kan va så att man inte har råd att köra tongue

Skit i att jag inte har råd för nu har jag det.
Är det konbana eller bankörning på kullen i SEPTEMBER (då har jag garanterat tid och möjlighet) och vart anmäler man sig big_smile

skiter i om jag har en org 240 förgasare jag ska känna på kullen big_smile

på kullen är det bara att komma upp körningen börjar kl 17:00 så innan dess är det ju bra att du är uppe förar mötet är la lite innan kan jag tänka mig

heter numera blyfot_racing här på garaget
Evert_
26 maj 2010 · 303 Inlägg

i nästa vecka nångång är det nöte med chefen för motorbanan i lidköping

heter numera blyfot_racing här på garaget
Glow Fotograf
27 maj 2010 · 134 Inlägg

kommer garanterat om datumet  stämmer me min kalender smile plockar med mej systemkameran ja me då iaf för eget bruk:) blire fina bilder (klart de blir tongue ) kanske de blir nö av de

Ford Sierra "Turbo" (1992)
Mitsubishi evo ll "rwd" (1994)
Suzuki Samuraj "Merzuki" (1987)
Evert_
28 maj 2010 · 303 Inlägg

Glow skrev:
kommer garanterat om datumet  stämmer me min kalender smile plockar med mej systemkameran ja me då iaf för eget bruk:) blire fina bilder (klart de blir tongue ) kanske de blir nö av de

det datumet på kullen är klappat å klart

heter numera blyfot_racing här på garaget
__JoCCe__
28 maj 2010 · 357 Inlägg

jag är med sugen som fan! har aldrig kört bana men nångång ska la bli den första smile

när kommer infon om datum osv. ?

Heter de Lövena eller Löven??
Henjer
31 maj 2010 · 276 Inlägg

Nu ska inte jag göra ngt negativt inlägg men tror ni verkligen att man får köra bil på gocartbanan, den är ju konstruerad för fordon som väger typ 150 kilo, inte svinkörandes personbilar. Dessutom så kan de ju vara aningen smalt för att få plats med konor och köra mellan!!! Avåkningssoner m.m är ju även dom anpassade för gocarts, tänk på de innan ni ger er ut där, om de händer! Kan bli kostsamt och betala räcken, gräs m.m. Dock hade det varit kul och prova med Rs4an utan konor på banan! Hehe... Men jag tror att det är folkracebanan som skulle gälla för detta event!

Senast redigerat av Henjer (31 maj 2010)

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
Evert_
31 maj 2010 · 303 Inlägg

Henjer skrev:
Nu ska inte jag göra ngt negativt inlägg men tror ni verkligen att man får köra bil på gocartbanan, den är ju konstruerad för fordon som väger typ 150 kilo, inte svinkörandes personbilar. Dessutom så kan de ju vara aningen smalt för att få plats med konor och köra mellan!!! Avåkningssoner m.m är ju även dom anpassade för gocarts, tänk på de innan ni ger er ut där, om de händer! Kan bli kostsamt och betala räcken, gräs m.m. Dock hade det varit kul och prova med Rs4an utan konor på banan! Hehe... Men jag tror att det är folkracebanan som skulle gälla för detta event!

vi får se vad som sägs på mötet vet ej inget just nu men info kommer

heter numera blyfot_racing här på garaget
Evert_
31 maj 2010 · 303 Inlägg

__JoCCe__ skrev:
jag är med sugen som fan! har aldrig kört bana men nångång ska la bli den första smile

när kommer infon om datum osv. ?

8september på kinnekulle ring 17:00 börjar köra kom innan för förar mötet

heter numera blyfot_racing här på garaget
Steenzor
31 maj 2010 · 489 Inlägg

Fan nu är jag sugen gubbar, men dock är det gokart banan som gäller? Bilder på banan ? big_smile

Evert_
14 juli 2010 · 303 Inlägg

Vivendi skrev:
Jag kommer sannolikt upp och plåtar om datumet passar... smile KÖRA är ingen ide, behövs väghållning för sånt, välta V40 är ingen hit! tongue

om du kommer upp å plåtar så får du lägga ut bilderna här

heter numera blyfot_racing här på garaget
Evert_
14 juli 2010 · 303 Inlägg

hej ville bara påminna om konbane körningen på kinne kulle ring den 8/9 vi har banan från kl 16 maila till mig på kalle_blyfot@hotmail.com skriv i ämnesraden konbanekörning så mailar vi ut förar mötet och övrig info. kostar 300 att köra gratis å titta vi har banan bara fyra timmar så om det är mycket folk som kommer så blir det mindre kör tid, förar mötet ska sen skrivas ut och skrivas under med namn och nummer lämnas med betalning på plats..andelning till att vi ska ha era nummer är att ni har förtur till nästa års träff har en ny grej för ett år alla som är med å kör deltar i ett lotteri vad vinnaren får är en överaskning

heter numera blyfot_racing här på garaget
Evert_
14 juli 2010 · 303 Inlägg

går ju också få förar mötet på papper på ´plats

heter numera blyfot_racing här på garaget
Evert_
23 juli 2010 · 303 Inlägg

(kopiera skriv ut å ta med så går det fortare men ej nåt krav

Namn (vg texta): …………………………………………………………………

Personnummer: ………………………………………………………..................

Bilens reg.nr.:.........................................................................................................

Fordonsmodell:.......................................................................................................

Förhållningsregler:
·    Endast bilar som ska köra har tillträde till banområdet. Övriga parkerar i grusdepån.
·    Vid ankomsten är det samling i grusdepån. Där kommer genomgång av förhållningsregler och betalning att ske.
·    Det kostar 300 kr per bil att köra. Gärna jämna pengar, tack.
·    Var beredd att visa körkort vid betalning.
·    Hjälm och bra skor ska användas. Resterande klädsel är valfri.
·    Tankning sker på anvisad plats.
·    Kör lugnt i depån.
·    Banan får ej beträdas utan tillåtelse.
·    Respektera flaggvakter och kör enligt banan.
·    Omkörningar är inte tillåtna.
·    Efter en varning får man inte köra något mer.
·    Max en passagerare per bil får åka med. Passageraren måste använda hjälm.
·    Körning sker på egen risk. Vi tar INTE ansvar för din bil, dig som förare eller passagerare.











Härmed godkänner jag ovanstående regler:

Underskrift:....................................................................................................

heter numera blyfot_racing här på garaget
Glow Fotograf
28 juli 2010 · 134 Inlägg

Evert_ skrev:

Vivendi skrev:
Jag kommer sannolikt upp och plåtar om datumet passar... smile KÖRA är ingen ide, behövs väghållning för sånt, välta V40 är ingen hit! tongue

om du kommer upp å plåtar så får du lägga ut bilderna här

om ja hinner fota, kan ja skicka upp fotona här me?!

Mitsubishi evo ll "rwd" (1994)
Suzuki Samuraj "Merzuki" (1987)
Ford Sierra "Turbo" (1992)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
28 juli 2010 · 2 258 Inlägg

Glow skrev:

Evert_ skrev:

Vivendi skrev:
Jag kommer sannolikt upp och plåtar om datumet passar... smile KÖRA är ingen ide, behövs väghållning för sånt, välta V40 är ingen hit! tongue

om du kommer upp å plåtar så får du lägga ut bilderna här

om ja hinner fota, kan ja skicka upp fotona här me?!

Skulle tro att vi får starta en eftersnackstråd och i den lägga upp eller länka till bilder tagna under evenemanget. Där kan ALLA som fotograferat eller filmat lägga upp material. smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Evert_
28 juli 2010 · 303 Inlägg

Vivendi skrev:

Glow skrev:

Evert_ skrev:

om du kommer upp å plåtar så får du lägga ut bilderna här

om ja hinner fota, kan ja skicka upp fotona här me?!

Skulle tro att vi får starta en eftersnackstråd och i den lägga upp eller länka till bilder tagna under evenemanget. Där kan ALLA som fotograferat eller filmat lägga upp material. smile

jo en eftersnacks tråd b lir det nog med 100procent säkerhet

blir lite anorlunda från förra året men hopps å håller tummarna för att det blir lika bra som förra året.

dom två stora skilnaderna från förra året är
1 vi har flaggvakter i år
2 tyvärr ingen rullande körning, på grund av snabba och snabbare bilar
vi har förbjudit om körningar i år, men hoppas det blir bra än då

heter numera blyfot_racing här på garaget
Evert_
1 augusti 2010 · 303 Inlägg

då vi bara har tre timmar så lägger jag en gräns på 30bilar förutom dom som är vip inbjudna

Senast redigerat av Evert_ (1 augusti 2010)

heter numera blyfot_racing här på garaget
KHRacing
1 augusti 2010 ·

Evert_ skrev:
förra året va vi inte så noga med reglerna hjälm å handskar bra kläder räckte en del körde ner cabbat till å me, annar är det bara å dyka upp fulltankat å 300 kr i fickan.. all körning sker på egen risk. å alla som deltager riskerar att hamna på film och bilder som sen kommer läggas ut på nätet

Är ni medvetna att det är olagligt att arrangera en körning utan Motortävlingsförsäkring ?

ni som arrangör blir 100% ansvariga för skador om det händer något, oavsett vad som händer. Ingen försäkring täcker personer/fordon/3:e part på plats.

Att ersätta en 5meters armcoräcke-bit på en racerbana kan lätt hamna över 5-8000kr

www.svenskamotorsportalliansen.se tar en superlåg avgift för att försäkra ert event 100% lagligt. kolla in där.

ingen bilförsäkrning gäller innanför grindarna överhuvudtaget liksom.

Känns tradigt att berätta detta för er så nära inpå eventet, men det verkar inte som att vi var vetande
om denna faktan/infon.

mvh Kristian

Senast redigerat av KHRacing (1 augusti 2010)

Evert_
1 augusti 2010 · 303 Inlägg

det va samma regler förra året vi har försäkring som täcker skador på själva banan..

heter numera blyfot_racing här på garaget
KHRacing
1 augusti 2010 ·

Evert_ skrev:
det va samma regler förra året vi har försäkring som täcker skador på själva banan..

banan skiter jag i :-) Sånt får man som förare ändå betala själv, har faktiskt aldrig hört
talas om en klubb som arrangerar med banförsäkrning, men utan försäkrning för sina förare hmm

det är som jag skrev olagligt att arrangera om inte motortävlingsförsäkrning finnes.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang