Är det verkligen samma gjutning som använts till båda blocken? Minns att fodertjocklekar i olika rödblock diskuterats på något annat forum nyligen, men var var det...
Davidsson: Okej, det är på det viset, då förstår jag valet av block. Enligt min verkstadshandbok kom B23 i 240 just 1979, lite surt. (Men regeln kanske är till för att B23 inte ska vara tillåten?)
jo men sen har jag B21 or liggandes och så är det lite ovanligare att bygga rejs motor på B21A... har för mig att jag får ändra slaglängd men det blir ju en marinvev om budgeten tillåter!
ska ärligt säga att jag inte vet det! men då får man ju skippa marinvev isåfall! blir kostsamt nog med smidda stakar, turbokolvar och 2x dubbel weber:P
Marinvevarna finns väl bara till B2*0-blocken? Men det går ju modifiera B2*-vevarna för mer slag om man vill det.
De ska finnas en marinvev som passar de senare b230 blocken, de med grövre lager, och ja har för mej det är samma dimensioner som på b21/b23. Sen kan de ju bli lite krux med kamdrev o sånt men de går alltid att lösa