Tillbaks efter en oförglömlig helg på vålerbanan i norge,,, komm sent på fredan pga massa strul dagen innan lastade bilen i spöregn komm inte i säng förräns vid 01:00 på torsdag natt försov oss danne ringde vid 06:00 och väckte mig,, hoppsan,, skynda skynda packade bilen osv komm iväg vid strax efter 07:00. Navigerade ivg med hjälp av google maps i iphonen, det sög körde fel flera gånger det tog tid,, tillslut komm vi över gränsen och åkte genom elverum allt lugnt inga snutar

strax före våler blinkade en vänlig trafikant med helljusen ohh shice ,,stannade på en bussficka och funderade om vu skulle chansa eller inte,, då stannar en bil och bekräftar att det är en kontroll längre fram men att vi kan köra en anna väg så vi komm runt kontrollen ,skönt men vi lastade av nissen iallafall (den är besiktigad jag har dock inget BE körkort därför körde vi nissan in för egen maskin) komm fram till våler rätt sent och vi valde att slappa den eftermiddan besikta in bilen betala ,bygga upp tält osv.. Så dags för lördags körnning tänkte väl att jag skulle sätta lite sladdar ,, men efter typ fem ,sex varv fick jag en ful retur rätt ut i sandfållan vid stora publik kurvan och körde ÖVER frontspoilern som tog med sig ena sidokjolen och bakkjolen,, det sprutade delar kan jag säga

,,, åkte in i depå lagomt lycklig!! kollade med banpersonal över mina delar på banan ,,de sa att det samlas upp efter körningarna och läggs vid depån ,, så det var bara fortsätta köra då,,, men strulet slutade inte där ,, sköt en tryckslang till intercoolern , in och fixade det ut och sköt loss den igen arrrgg kollade loggen skenande laddtryck peak på 1,82 bar jaha kopplade ur mottrycket på wastegaten,, och ut igen nu ladda han 0,89 på 1 bars fjäder ? bilen orka ingenting, in och kollade upp det hela efter det körpasset visade sig vara ett T kors som smält ihop och släppte inte igenom laddtryck hmm fick ta ett T kors från spolningen för att få det att funka ,, nästa problem tappade kylar locket och det sprutade glykol i motorutrymmet baahhh , Fan gör man nu? kollade på audins exp kärl och tada samma storlekar på anslutningarna

sippade fast det med buntband och fyllde upp med ny glykol,, sen jäklar gick bilen bra och allt lirade sista körpasset för dagen i 52 minuter gick bilen runt banan utan ett enda driftfel

jihha .. Efter körningarna var slut väntade jag på mina delar från avåkningen men det komm ju aldrig några ,, frågade banpersonal igen som nu sa att jag själv kunde åka ut och hämta dom, kommer ut på banan och ser att bakkjolen som jag sett i ögonvrån hela dagen nu är BORTA nån idiot har snott den!!! dock lämnade dom halva bakkjolen så vad dom skulle med en halv bakkjol med en svensk regplåt till kan man ju fundera på?? plockade ihop resten och åkte tillbaks det enda som går att laga är sidokjolen... nu va jag så less så jag satte igång och packa ihop hela campen och under en paus i packandet sätter jag mig i bakluckan på audin och det säger "knak" shiit jag spräckte glasrutan som ligger ovan stegen..men dra åt helvete

ja just det spräckte glaset på armbandsuret också när vi lastade ,,, nu blir det blocket.se nästa för nissan tänkte jag ett par gånger, så trött på att bara lägga ut pengar på bilen.. nu sitter jag hemma och funderar, skulle nog vilja köra gatebil mantorp innan bilen hamnar på blocket

får se hur det blir , men less på det hela just nu!! Personligen tycker jag vålerbanan suger till drifting, det går alldeles för fort där iallafall för mig .. mantorp är en mycket roligare bana att drifta på ..
ankomst till campen
ankomst till campen
campen uppbyggd
bilen bes och körningen betald
bilden talar för sig själv
Audi expkärl![https://www1.garaget.org/gallery/archive/46612/937458_5ivxkz.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/46612/937458_5ivxkz.jpg]()