3158
Sök

Blir mindre ljud när jag spelar med 2 baser jämfört me bara 1 bas

11 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Jag har 1 MDS Fzr 12'' och en JBL Ds 120 baser som jag haft ett tag i min bil. Jag har spelat med båda baserna samtidigt rätt mycket innan då de lätt mycket mer. Sen nu har jag byggt om i bagage utrymmet och kopplat in de precis som det var innan fast med nya kablar. Problemet är nu att när jag spelar med båda baserna samtidigt så låter det mycket mindre än om jag spelar med dem ensamma.
Jag har Gp3 steg till Fzren som sedan är kopplat till ett sharkaudio steg som driver jbl basen och 2 högtalare i hyllan(4 kanals steg).
Kan det vara den nya placeringe på dem som gör att de låter så dåligt?Bilder finns

Tacksam för svar MVH Henrik;)

6 851 Inlägg
28 mars 2010
Skulle tro att du fasvänt den ena basen, alltså bytt plats på + och - på en av basarna.
Senast redigerat av TT-Avant (28 mars 2010)

1 468 Inlägg
29 mars 2010
henri-ik skrev:
Jag har 1 MDS Fzr 12'' och en JBL Ds 120 baser som jag haft ett tag i min bil. Jag har spelat med båda baserna samtidigt rätt mycket innan då de lätt mycket mer. Sen nu har jag byggt om i bagage utrymmet och kopplat in de precis som det var innan fast med nya kablar. Problemet är nu att när jag spelar med båda baserna samtidigt så låter det mycket mindre än om jag spelar med dem ensamma.
Jag har Gp3 steg till Fzren som sedan är kopplat till ett sharkaudio steg som driver jbl basen och 2 högtalare i hyllan(4 kanals steg).
Kan det vara den nya placeringe på dem som gör att de låter så dåligt?Bilder finns

Tacksam för svar MVH Henrik;)

låter som sagt som fasvänt. men kan juh vara placeringen oxå för den delen. pröva o ställ dom på olika sätt o se va som låter bäst helt enkelt. kanske lite felinställt å gain?

125 Inlägg
29 mars 2010
Låter precis så, har sj gjort de på hemma stereon en gång. Blev gott förvånad när man ändrade från båda till t.ex vänster och det kom mera bas:)
Kolla somsagt om du fasvänt den ena basen, löser nog problemet!

//Knape
TT-Avant skrev:
Skulle tro att du fasvänt den ena basen, alltså bytt plats på + och - på en av basarna.

4 693 Inlägg
29 mars 2010
Plus att du har 2 olika basar hjälper ju inte direkt heller.

Booyakasha!

329 Inlägg
29 mars 2010
https://www1.garaget.org/archive/134/133850/183886/183886-1796046.jpg

är det så här du har det nu.. och du har kopplat båda basarna lika så förstår jag att det inte spelar..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

4 693 Inlägg
29 mars 2010
Köpa en till MDS bas och sätta där istället och fasvända

Booyakasha!

11 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Tack för hjälpen! ska ut och prova de när jag har fåt ström i batteriet. anledningen till att jag har två olika är för att jag fick den ena gratis och de spelar faktiskt inte så illa tillsammans. Sen ger JBL basen Mycket bättre djup bas än mdsen. och har så jag kan skifta mellan dem.

Som sagt tack:)

Sök