Blocket annons Nissan 200SX

Hornet85
29 mars 2010 ·

http://www.blocket.se/kronoberg/Nissan_ … 18&w=2

Någon som känner något till den här bilen eller ägaren?
Efter många telefonsamtal så vet jag inte riktigt var jag har honom.
Och halvdelen av gångerna är det hans "kompis" som svarar men dom låter väldigt lika varandra.

Så om någon känner något till det eller andra som kanske ringt på bilen och haft samma problem?

Pan
29 mars 2010 ·

Hornet85 skrev:
http://www.blocket.se/kronoberg/Nissan_200sx_26181024.htm?ca=18&w=2

Någon som känner något till den här bilen eller ägaren?
Efter många telefonsamtal så vet jag inte riktigt var jag har honom.
Och halvdelen av gångerna är det hans "kompis" som svarar men dom låter väldigt lika varandra.

Så om någon känner något till det eller andra som kanske ringt på bilen och haft samma problem?

Låter inte som en seriös säljare. Satt själv och kollade runt lite på s13 fanns inte många att välja på. Vill ju inte ha ngt lik heller tongue Brukar ju rosta rätt bra dom där bilarna.

Larzzon nr1 Truck förare
29 mars 2010 · 273 Inlägg

ja pratade me ägaren innan som sålde till denna killen, han hade ju bilen ute på annons ett tag å denna killen har ju bara ägt bilen i 3 veckor och det tog bara 1 vecka efter han hade köpt den innan han la ut annons..2:synkring e dålig sa ägaren till mig men han kan ju ha gjort iordning det nu..

kollar du runt här på garaget så¨finns dom gamla ägarna och är medlemmar så hör me dom..
den har ju haft 3 ägare på 1 år nu tror ja..

Senast redigerat av Larzzon nr1 (29 mars 2010)

Seat Ateca Cupra "Red Velvet" (2020)
328cabbish
29 mars 2010 · 827 Inlägg

http://www.garaget.org/pooya
här är ägarens sida!

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Perchen
2 april 2010 · 113 Inlägg

Den killen tror jag är från Växjö

Ska vi åka hem ? :)
JimB
10 april 2010 · 95 Inlägg

Kan hjälpa dig på traven här lite...

1. Han som säljer bilen nu köpte den för 22 000... roll
(Begär 30, bilen fick ca 30 extra häst precis efter han köpte den av någon mysko anledning, han måste ha bytt luftfilter eller tankat med diesel! yikes )
2. Den är i dåligt skick i allmänhet samt oseriös säljare.
3. Han säger olika anledningar till varför han säljer bilen till varje person som frågar smile
4. Överpris. mad
5. Köp inte bilen, du kommer sannolikt att göra en förlustaffär utan dess like med dolda fel.

Känns lite elakt att sabba någons affärer men...jag har fakta på mina yttranden.

Senast redigerat av JimB (10 april 2010)

Hornet85
13 april 2010 ·

Köpte heller inte bilen, hade igentligen inga planer om att köpa den men titta kunde man ju alltid.
Och att killen var totalt oseriös det kunde man snabbt räkna ut.
Blev en Lexus istället.

JimB
13 april 2010 · 95 Inlägg

Klokt val big_smile +1

_blitz_
23 april 2010 · 303 Inlägg

jag köpte bilen igår för 28, börjar ångra mej endel faktiskt... åkte 4h 45 min till han lyssnade klämde gasa provade osv allt kändes schysst, visst lite lackskador här å där men de sa han innan ja åkte. sen när ja åker hem, vibrerar som ASET i ratten över 100 blås, blöddrar som fan var 3:e sekund över 100 EXTREMT amatörmässiga lösningar hittar jag hela tiden som jag inte märkt när jag kikade på den, sen 2 mil hemifrån kommer snuten med blåljus bakom å stannar mej å säger att de e användningsförbud på bilen pga att skatten ej e betald. ringer han idag han säger "shit de skulle ju vara löst! ring tillbax ikväll kompis så fixar jag de!" tänkte ok honest misstake lr whatever:P har ringt cirka 40 ggr å ingen som svarar.....spännande, mest oseriösa ja vart med om. nån som vet gamla fel på bilen från tidigare ägare så ja kan åtgärda innan de e försent? hoppas ni förstår mej!

Nissan 200sx s13 "Dirtbag" (1992)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
23 april 2010 · 2 252 Inlägg

_blitz_ skrev:
jag köpte bilen igår för 28, börjar ångra mej endel faktiskt... åkte 4h 45 min till han lyssnade klämde gasa provade osv allt kändes schysst, visst lite lackskador här å där men de sa han innan ja åkte. sen när ja åker hem, vibrerar som ASET i ratten över 100 blås, blöddrar som fan var 3:e sekund över 100 EXTREMT amatörmässiga lösningar hittar jag hela tiden som jag inte märkt när jag kikade på den, sen 2 mil hemifrån kommer snuten med blåljus bakom å stannar mej å säger att de e användningsförbud på bilen pga att skatten ej e betald. ringer han idag han säger "shit de skulle ju vara löst! ring tillbax ikväll kompis så fixar jag de!" tänkte ok honest misstake lr whatever:P har ringt cirka 40 ggr å ingen som svarar.....spännande, mest oseriösa ja vart med om. nån som vet gamla fel på bilen från tidigare ägare så ja kan åtgärda innan de e försent? hoppas ni förstår mej!

egentligen så är det din skyldighet att kolla upp allt sånt från början, säljaren KAN om han VILL bara stå brevid och se ful och dum ut..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
volvoentusiasten
23 april 2010 · 4 005 Inlägg

Tråkigt för dig att bilen krånglar. sad

Jag trodde att alla kollade upp i trafikregistret innan man köper bilen om den har skatten betald, körförbud osv samt provkör bilen och undersöker bilen extremt noggrant innan köp?

Angående din fråga om vem som vet gamla fel på bilen, så är väl det enklaste att du ringer de tidigare ägarna (registerutdrag+eniro) och frågar om detta istället för att fråga på garaget.org? Såvida du vill ha ett svar that is. smile

Larzzon nr1 Truck förare
23 april 2010 · 273 Inlägg

det är ju bara att leta upp dom gammla ägarna dom finns här på garaget..både när den gick i helsingborg och i stockholm

Seat Ateca Cupra "Red Velvet" (2020)
_blitz_
24 april 2010 · 303 Inlägg

jo jag vet.. klantade till de ordentligt, men så är de väl när man står med halvribba å dregal å tänker att den kanske kommer bli min!tongue

Nissan 200sx s13 "Dirtbag" (1992)
smokerubber 940LTT
25 april 2010 · 76 Inlägg

bara så du vet så vart det väl lagändring för några år sen. som säger att man har 1 veckas öppet köp på bilköp, dvs pengarna tillbaks om bilen har"dolda fel" vilket detta låter som,eller att ägaren"förra" skall stå för kostnaderna,kolla upp detta med myndigheterna, typ konsumentverket, nån kan hjälpa dig!, mvh

bilar me choke....lider på vintern!
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
JimB
12 maj 2010 · 95 Inlägg

Bekant med gamla ägaren till den här bilen innan herr ibba ibba köpte den, kan kolla upp vad mer som var pajkon smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang