5417
Sök

Besikta med stor baslåda ist för baksäte ?

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Är det någon som vet vad besiktningen säger om det ?
Har för mig jag hörde nått om att bara man hade bältena kvar så var det lugnt, kan det stämma ?

MVH Robiin

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
29 mars 2010
Tvivlar på att det går igenom. baslådan lär behöva vara Väldigt bra fastspännt om den skulle gå igenom men tror att baksätet ska va kvar oxå..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Baslådan är fastbyggd i baksätet. Den är fastbultad med riktigt bult. Men du tror dom blir sura endå ?tongue

Offroad Racing
3 123 Inlägg
29 mars 2010
Ring till bilprovningens tekniska upplysning o fråga annars.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Driver
2 111 Inlägg
29 mars 2010
Är bälten som måste finnas o fungera, om jag inte är helt ute o cyklar. Säten skiter de nog i om de sitter där eller inte. Men, baslådan lär nog sitta riktigt seriöst fastbultad för att de inte ska bli griniga skulle jag tro.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

4 693 Inlägg
29 mars 2010
Dom skiter i om den sitter fast eller inte.... Om man fäller sätet och lastar grejer så så skruvar man ju inte fast det.

Booyakasha!

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Okej då vet jag lite mer smile Men den är fast bultad i hörnen och i hatt hyllen med m12 bultar om det nu heter så eller om det bara är namnet på gängan.

4 693 Inlägg
30 mars 2010
M12 = 12mm bult med mm-gänga

Booyakasha!

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Softis skrev:
M12 = 12mm bult med mm-gänga

Okej wink Lärt mig nått nytt då tongue

2 914 Inlägg
30 mars 2010
frågade en kille på svensk bilprovning och dom sa, om det är en kombi måste baslådan bultas fast, är det en sedan så får den ligga lös.
Senast redigerat av kalle_kalle (30 mars 2010)

Driver
2 111 Inlägg
30 mars 2010
kalle_kalle skrev:
frågade en kille på svensk bilprovning och dom sa, om det är en kombi måste baslådan bultas fast, är det en sedan så får den ligga lös.

Gäller det även om man nu har den i baksätet på en sedan?. Känns som det syftar på att baslådan ligger i skuffen o därmed inte kan flyga in i bilen...

Byter man ut baksätet mot en stor baslåda (läs tar upp hela sätesplatsen) så har iallafall jag svårt att tro på att den inte måste sitta fast...

Ska lyssna med en bekant som jobbar där när jag ser honom så visar det väl sig.

(nu satt dock ju TS låda fast vilket låter bra)
Senast redigerat av Janken (30 mars 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
okej. tack för svaren, men det låter lite konstigt med att den måste vara fastbultad i en kombi och lös i baksätet på en sedan :S Men men min är är från ryggstödet och fram till kanten där baksätet sitter fast i golvet.

2 914 Inlägg
30 mars 2010
BunnA skrev:
okej. tack för svaren, men det låter lite konstigt med att den måste vara fastbultad i en kombi och lös i baksätet på en sedan :S Men men min är är från ryggstödet och fram till kanten där baksätet sitter fast i golvet.

nu missförstod ni mig, jag tänkte att om det är i skuffen,

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
30 mars 2010
Bälten måste finnas OCH de måste kunna kontrollera funktionen på dem.

Mitt tips är att du åker in och snackar med dem direkt, de brukar vara rätt vettiga.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

4 074 Inlägg
30 mars 2010
ExtraKim skrev:
Bälten måste finnas OCH de måste kunna kontrollera funktionen på dem.

Mitt tips är att du åker in och snackar med dem direkt, de brukar vara rätt vettiga.

Stämmer!! precis besiktat min.
Bältes funktionen skall kunna kollas och lådan ska sitta fast och får ej överstiga bilens maxlast har jag för mig

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Sök