Hur Klantiga Är Era Flickvänner/fruar/partners?

zovix Maskinbefäl
12 juni 2011 · 1 038 Inlägg

Growe skrev:

Thunderbird88 skrev:

Growe skrev:
nog det farligaste med mig bakom ratten att jag gärna blir riktigt förbannad om någon gör något korkat
och börjar jävlas med dom och det är inte så uppskattat från den andra hälften..fast hon har börjat så nu oxå ;-)

Du får nog säkerligen att du inte ligger bakom mig i framtiden för jag stampar på bromsen ifall folk ligger för nära wink

härligt samma inställning som mig jag bromsar oxå

häromdagen var det en nöt i en golf som låg apnära först hoppade jag en gång på bromsen men idiotfan fatta inte ett skit så då släppte jag gasen när ha backade ur och lämnade en billängds avstånd på 50väg så började jag köra igen smile

Gör du det framför mig kan jag nästan garantera att du får min bil i röven så du lär dig nått. Det är du som åker på wiplash iaf, dessutom är det olagligt att provocera fram en olycka genom att t.ex. I onödan bromsa. Du har ju ingen aning om min reaktionsförmåga.

Tänk dig för, bilar är tunga och har mycket rörelseenergi.... Testa det inte i onödan!

P.s jag kan ligga för nära iband då bilen framför kör för sakta c de inte går eller där mn inte bör kör om.

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
dahlens SÄNK MER!
12 juni 2011 · 389 Inlägg

zovix skrev:

Growe skrev:

Thunderbird88 skrev:

Du får nog säkerligen att du inte ligger bakom mig i framtiden för jag stampar på bromsen ifall folk ligger för nära wink

härligt samma inställning som mig jag bromsar oxå

häromdagen var det en nöt i en golf som låg apnära först hoppade jag en gång på bromsen men idiotfan fatta inte ett skit så då släppte jag gasen när ha backade ur och lämnade en billängds avstånd på 50väg så började jag köra igen smile

Gör du det framför mig kan jag nästan garantera att du får min bil i röven så du lär dig nått. Det är du som åker på wiplash iaf, dessutom är det olagligt att provocera fram en olycka genom att t.ex. I onödan bromsa. Du har ju ingen aning om min reaktionsförmåga.

Tänk dig för, bilar är tunga och har mycket rörelseenergi.... Testa det inte i onödan!

P.s jag kan ligga för nära iband då bilen framför kör för sakta c de inte går eller där mn inte bör kör om.

men även du som ligger bakom ska hålla avstånd! så man ska inte behöva tänka på att om man bromsar så kan man åka på wiplash.. håll avstånd i trafiken så slipper vi detta problem.

Volvo 240 GL "Max" (1988)
Turbomotor volvolover
12 juni 2011 · 667 Inlägg

dahlens skrev:

zovix skrev:

Growe skrev:

härligt samma inställning som mig jag bromsar oxå

häromdagen var det en nöt i en golf som låg apnära först hoppade jag en gång på bromsen men idiotfan fatta inte ett skit så då släppte jag gasen när ha backade ur och lämnade en billängds avstånd på 50väg så började jag köra igen smile

Gör du det framför mig kan jag nästan garantera att du får min bil i röven så du lär dig nått. Det är du som åker på wiplash iaf, dessutom är det olagligt att provocera fram en olycka genom att t.ex. I onödan bromsa. Du har ju ingen aning om min reaktionsförmåga.

Tänk dig för, bilar är tunga och har mycket rörelseenergi.... Testa det inte i onödan!

P.s jag kan ligga för nära iband då bilen framför kör för sakta c de inte går eller där mn inte bör kör om.

men även du som ligger bakom ska hålla avstånd! så man ska inte behöva tänka på att om man bromsar så kan man åka på wiplash.. håll avstånd i trafiken så slipper vi detta problem.

samtidigt så ska folk inte köra för sakta heller, för det skapar irritation och skit i trafiken som leder till en olycka kanske..

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
dahlens SÄNK MER!
12 juni 2011 · 389 Inlägg

Turbomotor skrev:

dahlens skrev:

zovix skrev:

Gör du det framför mig kan jag nästan garantera att du får min bil i röven så du lär dig nått. Det är du som åker på wiplash iaf, dessutom är det olagligt att provocera fram en olycka genom att t.ex. I onödan bromsa. Du har ju ingen aning om min reaktionsförmåga.

Tänk dig för, bilar är tunga och har mycket rörelseenergi.... Testa det inte i onödan!

P.s jag kan ligga för nära iband då bilen framför kör för sakta c de inte går eller där mn inte bör kör om.

men även du som ligger bakom ska hålla avstånd! så man ska inte behöva tänka på att om man bromsar så kan man åka på wiplash.. håll avstånd i trafiken så slipper vi detta problem.

samtidigt så ska folk inte köra för sakta heller, för det skapar irritation och skit i trafiken som leder till en olycka kanske..

det vet ja. men då får man hålla avstånd och köra om när det är lämpligt. tycker själv det är störande när människor kör sakta. och ofta jag har varit med om att bilar slickar arslet på en är när man håller hastigheten.

nog med OT nu!

Volvo 240 GL "Max" (1988)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 juni 2011 · 3 929 Inlägg

Turbomotor skrev:

dahlens skrev:

zovix skrev:

Gör du det framför mig kan jag nästan garantera att du får min bil i röven så du lär dig nått. Det är du som åker på wiplash iaf, dessutom är det olagligt att provocera fram en olycka genom att t.ex. I onödan bromsa. Du har ju ingen aning om min reaktionsförmåga.

Tänk dig för, bilar är tunga och har mycket rörelseenergi.... Testa det inte i onödan!

P.s jag kan ligga för nära iband då bilen framför kör för sakta c de inte går eller där mn inte bör kör om.

men även du som ligger bakom ska hålla avstånd! så man ska inte behöva tänka på att om man bromsar så kan man åka på wiplash.. håll avstånd i trafiken så slipper vi detta problem.

samtidigt så ska folk inte köra för sakta heller, för det skapar irritation och skit i trafiken som leder till en olycka kanske..

Jag brukar oftast ligga runt 5km/h över hastighets begränsningen och får dessa idioter dagligen. I Saaben så tvärnitar jag (Tänk om det kanske var en hare som bara jag såg?).
Vad jag än kör för hastighet kör jag ju "för sakta". Hur som helst, jag tvärnitar. Rädda dig själv från att betala massa pengar genom att hålla rätt avstånd.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Seth
13 juni 2011 · 3 354 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Jag brukar oftast ligga runt 5km/h över hastighets begränsningen och får dessa idioter dagligen. I Saaben så tvärnitar jag (Tänk om det kanske var en hare som bara jag såg?).
Vad jag än kör för hastighet kör jag ju "för sakta". Hur som helst, jag tvärnitar. Rädda dig själv från att betala massa pengar genom att hålla rätt avstånd.

har ingen åsikt än om plötsliga inbromsningar men en hare är inte direkt något godkänt objekt att bromsa för om man har fordon bakom. Säg att det var en hjort wink
Ifs ska bakomvarande också hålla såpass avstånd för att kunna reagera o bromsa in så denna inte kör in i framförvarande

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
5E
14 juni 2011 · 92 Inlägg

Turbomotor skrev:

dahlens skrev:

zovix skrev:
Gör du det framför mig kan jag nästan garantera att du får min bil i röven så du lär dig nått. Det är du som åker på wiplash iaf, dessutom är det olagligt att provocera fram en olycka genom att t.ex. I onödan bromsa. Du har ju ingen aning om min reaktionsförmåga.

Tänk dig för, bilar är tunga och har mycket rörelseenergi.... Testa det inte i onödan!

P.s jag kan ligga för nära iband då bilen framför kör för sakta c de inte går eller där mn inte bör kör om.

men även du som ligger bakom ska hålla avstånd! så man ska inte behöva tänka på att om man bromsar så kan man åka på wiplash.. håll avstånd i trafiken så slipper vi detta problem.

samtidigt så ska folk inte köra för sakta heller, för det skapar irritation och skit i trafiken som leder till en olycka kanske..

Det går inte att hålla på att skylla på varann fram och tillbaka. Du som ligger för nära bakom kör om eller öka avståndet till framförvarande bil. När man tog körkortet fick man lära sig att sänka hastigheten om bakomvarande bil ligger för nära. Visst man fick också lära sig att man inte skulle störa eller hindra trafiken, men det är faktiskt just du som ligger bakom som hindrar och stör mest. Bilköer bildas för att du inte kan köra om som i sin tur hindrar bilar längre bak att köra om.

Hur som helst skiter jag fullständigt om trafikanter som kör för fort. Men ligger du nära bakom kommer det störa mig som f-n.

En tankeställare till är också hur rädd är du om din bil? Du kommer att blästra upp både vindruta och front på bilen även strålkastarna. Känn dig nöjd med vad du åstadkommit när du kör mot solljus och knappt ser genom vindrutan eller i vintermörkret när ljuset från strålkastarna försämrats väsentligt, eller varför inte när du polerar huven och upptäcker alla rosprickar.

Ledsen för allt off topic.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang