Hur Klantiga Är Era Flickvänner/fruar/partners?

sk8ville
18 april 2010 · 653 Inlägg

Hexenhammer skrev:

Noxxer skrev:

Chrise skrev:
Haha, min flickvän har inget körkort, och nada bilintresse, så jag får ha bilen i fred^^

Har ju sina fördelar big_smile

Inte alltid. Min flickvän inte varken körkort eller bilintresse. Men lik förbannat måste man ha koll. Väskor med stora metalldekorationer som man skiter i om man råkar skrapa lacken med... fötterna uppe i stolen (för man kan ju inte sitta med fötterna på golvet, det gör ju bara vuxna, tråkiga människor) med skor på förstås, och är det en trång parkering så skiter man i vilket - Trots att hon är grymt liten så måste man så upp dörren så mycket som det bara går. Suck...

Det va de första min flickvän gjorde när jag nyss köpt min bil!

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Christian9-5
19 april 2010 · 50 Inlägg

Nån som har en Saabs Turbo X att sälja till en stackars jävel?
Jag är riktigt CP-sur just nu...

En fälg alltså...utan däck.

Senast redigerat av Christian9-5 (19 april 2010)

sk8ville
19 april 2010 · 653 Inlägg

Christian9-5 skrev:
The botten is nådd. Helt seriöst!
JAG ÄR SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD JUST NU!!!

Min kärring repade för 15 minuter sedan ena fälgen!!!
Jag köpte Saabs Turbo X fälgar, typ helt nya!!!

Det roliga (tragiska) är att jag precis innan SÄGER SE UPP FÖR KANTEN!!!
EN SEKUND SENARE: SKRAAAAAAAP!!!!
HON RAKT PÅ KANTJÄVELEN!!!
HERRE JÄVLAR I HELVETETS SATAN!!!

Jag gick ur bilen och kokade av ilska. Jag var nära att dra ut mina egna tarmar och strypa henne på plats.

Hennes fattiga förklaring:
Det var inte meningen. Så avklarat!

AVKLARAT???
I HELVETE HELLER!!!!

IKVÄLL KOMMER JAG ATT REPA HENNES ÄLSKLINGS JACKA RIKTIGT ORDENTLIGT MED DEN VASSASTE KNIVEN JAG HITTAR!!!
Min förklaring:
Det var inte meningen! Så avklarat!

Det borde lära kärringen att veta hut.

Hata livet. sad

Varför låter du kärringen köra bilen när hon sabbar den hela tiden?

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Christian9-5
19 april 2010 · 50 Inlägg

sk8ville skrev:

Christian9-5 skrev:
The botten is nådd. Helt seriöst!
JAG ÄR SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD JUST NU!!!

Min kärring repade för 15 minuter sedan ena fälgen!!!
Jag köpte Saabs Turbo X fälgar, typ helt nya!!!

Det roliga (tragiska) är att jag precis innan SÄGER SE UPP FÖR KANTEN!!!
EN SEKUND SENARE: SKRAAAAAAAP!!!!
HON RAKT PÅ KANTJÄVELEN!!!
HERRE JÄVLAR I HELVETETS SATAN!!!

Jag gick ur bilen och kokade av ilska. Jag var nära att dra ut mina egna tarmar och strypa henne på plats.

Hennes fattiga förklaring:
Det var inte meningen. Så avklarat!

AVKLARAT???
I HELVETE HELLER!!!!

IKVÄLL KOMMER JAG ATT REPA HENNES ÄLSKLINGS JACKA RIKTIGT ORDENTLIGT MED DEN VASSASTE KNIVEN JAG HITTAR!!!
Min förklaring:
Det var inte meningen! Så avklarat!

Det borde lära kärringen att veta hut.

Hata livet. sad

Varför låter du kärringen köra bilen när hon sabbar den hela tiden?

Tro mig, efter ikväll kommer hon aldrig för att köra den mer.
Det är taxi som gäller när jag inte pallar köra.

Men, jag menar, var är respekten för andras intressen???
Sen att hon inte bryr sig om bilen speciellt mycket ger henne automatiskt inte rätt att vara respektlös.
Men, det är mitt intresse och hon vet vad det betyder för mig.
Då borde man, om man är normal i huvudet, förstå det och köra därefter.

MEN ICKE!!!

Noxxer
19 april 2010 · 1 482 Inlägg

Lämna in fälgen på reparation och ge henne notan..

BLT Service
Theracords Music Label
sk8ville
19 april 2010 · 653 Inlägg

Christian9-5 skrev:

sk8ville skrev:

Christian9-5 skrev:
The botten is nådd. Helt seriöst!
JAG ÄR SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD JUST NU!!!

Min kärring repade för 15 minuter sedan ena fälgen!!!
Jag köpte Saabs Turbo X fälgar, typ helt nya!!!

Det roliga (tragiska) är att jag precis innan SÄGER SE UPP FÖR KANTEN!!!
EN SEKUND SENARE: SKRAAAAAAAP!!!!
HON RAKT PÅ KANTJÄVELEN!!!
HERRE JÄVLAR I HELVETETS SATAN!!!

Jag gick ur bilen och kokade av ilska. Jag var nära att dra ut mina egna tarmar och strypa henne på plats.

Hennes fattiga förklaring:
Det var inte meningen. Så avklarat!

AVKLARAT???
I HELVETE HELLER!!!!

IKVÄLL KOMMER JAG ATT REPA HENNES ÄLSKLINGS JACKA RIKTIGT ORDENTLIGT MED DEN VASSASTE KNIVEN JAG HITTAR!!!
Min förklaring:
Det var inte meningen! Så avklarat!

Det borde lära kärringen att veta hut.

Hata livet. sad

Varför låter du kärringen köra bilen när hon sabbar den hela tiden?

Tro mig, efter ikväll kommer hon aldrig för att köra den mer.
Det är taxi som gäller när jag inte pallar köra.

Men, jag menar, var är respekten för andras intressen???
Sen att hon inte bryr sig om bilen speciellt mycket ger henne automatiskt inte rätt att vara respektlös.
Men, det är mitt intresse och hon vet vad det betyder för mig.
Då borde man, om man är normal i huvudet, förstå det och köra därefter.

MEN ICKE!!!

Repa alla hennes skor så förstår hon nog hur du menar smile

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Noiseprojekt
21 april 2010 · 1 523 Inlägg

Ingen besläktning till mig men den borde kvala in under kvinnor och klantighet..
http://corren.se/ostergotland/linkoping … p;menuids=

Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
21 april 2010 · 175 Inlägg

Noxxer skrev:
Lämna in fälgen på reparation och ge henne notan..

Dålig lösning, då det är han som får betala i slutändan i alla fall:P

"Assumption is the mother of all fuckups"
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
21 april 2010 · 938 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Ingen besläktning till mig men den borde kvala in under kvinnor och klantighet..
http://corren.se/ostergotland/linkoping … p;menuids=

Eller möjligtvis ett exempel på kärring som verkligen inte borde ha körkort... Är väl inte ens klantighet, skulle hellre kalla de ren dumhet å idioti...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Mr_Woods Musiker
21 april 2010 · 472 Inlägg

Så snart frugan tagit körkort lovar jag att bidra med roliga anekdoter!
Lite off-topic vill jag dela med mig av dessa klipp:

Håll till godo! lol



Senast redigerat av Ras_J (22 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
FordRSC Los geht's, Schumacher
22 april 2010 · 1 510 Inlägg

Ej bilrelaterat, men vissa bryr sig inte alls som sakerna är sprillans nya eller om man är rädd om dem.
Detta var för ca 2 år sedan. Hade precis flyttat till nybyggd lya. Tjejkompis kommer och hälsar på, då hon vill se båda lyan och katten jag köpt. Får en laserpenna av henne, en bra leksak till katten som jagar den röda pricken som en bestatt. Hon sitter i soffan och pekar med pennan. Tog för givet att hon skulle hålla pricken på marken så att katten ej hopar upp på väggen efter pricken och orsakar klösmärken.
Men vad gör hon? Jo ni gissade rätt, börjar med att hon vill få kattfan att hoppa efter pricken på min fina och dyra fondtapet! yikes Som tur så hoppar ej katten och inget händer. Säger till henne att jag vill absolut ej få några märken var sig på tapet eller övriga väggar. Hennes svar, men det gör väl inget, syns väl ändå inte?

Hon verkar vara en sådan som säkert hade repat ens sprillas nya bil på 5 minuter!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Noiseprojekt
22 april 2010 · 1 523 Inlägg

Ras_J skrev:
Så snart frugan tagit körkort lovar jag att bidra med roliga anekdoter!
Lite off-topic vill jag dela med mig av dessa klipp:

Håll till godo! lol


Va faan håller hon på med?!??!?! yikes

tsdi Egenföretagare
22 april 2010 · 2 496 Inlägg

Så som jag upplever många tjejer som kör bil är som ovan nämts respektlöst! Det finns jävligt många tjejer som kör bra och bra mycket bättre än många killar!

MEN tex att slå upp dörren i någon annans bil (både för din och den andra bilens skull ej acceptabelt) det är ingen big deal. och man rycker lite på axlarna, och det är DET som gör mig så jävla förbannad. Sedan när man väl blir arg över det så tycker hon man är en idiot! Så det börjar med att hon slår sönder dörren och slutar med att det är du som är idioten!

Något annat är väl att (min tjej iaf) har väldigt dålig koll på saker och vad som är logiskt. Kan tex ringa å säga "det är någon mätare här som står på rött och det ryker jättemycket ur huven" och inte fatta att det inte är bra. Eller att det lyser en "broms symbol" och inte kunna koppla ihop det och den illaluktande lukten av bromssbackar att något är fel...

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Sushikocken Sleeper
22 april 2010 · 3 084 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41808/large/911474_etadib.jpg
Brud som parkerade vid statoil norra i Örnsköldsvik för några somrar sedan
Har sån ångest att jag inte polisanmälde såhär i efterhand jag satt och krökade med polarna var jävligt dragen... Hon var nog full med. Det var dock trevlig underhållning till fyllekäket  av det lilla jag minns hehe.
Sist jag var i övik så kom en medelålders kvinna in i rondellen i fel körriktning in i rondellen.
bara kvinnor som gör sådant möjligt vis 93åriga blinda gubbar också.

Men kvinnor är generellt sämre bilförare that's a fact! sen tar ju män mer risker men det gör en ju inte till en sämre bilförare. En ansvarslös bilförare möjligtvis. Men skulle alla män ta lika lite risker som kvinnorna så skulle vi nog få se en drastisk ändring i statistiken.

Senast redigerat av Sushikocken (22 april 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Woolf
23 april 2010 · 41 Inlägg

Ras_J skrev:
Kvinnor har i regel sämre spatial förmåga än män, och därför är det inte så underligt att de oftast är sämre på att t.ex. parkera! Dessutom har de svårare att i mörkerkörning avgöra vilken sida av vägen en mötande bil ligger på...
Kvinnor har mer periferiskt seende vilket rimligen borde göra dem till bättre förare än män i stadsmiljö på dagtid, förutsatt att de kan reglerna...
Män har istället mer utvecklad fjärrsyn...

Det är precis lika orättvist som det faktum att kvinnor tål mindre alkohol än män! Män börjar bryta ned alkohol redan i magsäcken medan levern/njurar får göra hela jobbet hos kvinnan!
Dricker en man och en kvinna "på kapp",  måste mannen dricka minst tre glas för varje två glas kvinnan dricker om det skall vara rättvist...

(Jag hyser absolut inget agg mot kvinnor! Jag formligen älskar dem wink , men det vore väl löjligt om man inte kunde erkänna att vi är skapta som komplement till varandra, och inte för att vara exakt lika!)

"Vi är skapade som komplement till varandra..." Tjusigt sagt! smile

Tur att jag inte är sån brud som sitter och lägger på smink, babblar med vänninan, behöver 3 mil på mig för att köra om... big_smile

Woolf
23 april 2010 · 41 Inlägg

sk8ville skrev:

Christian9-5 skrev:

sk8ville skrev:

Varför låter du kärringen köra bilen när hon sabbar den hela tiden?

Tro mig, efter ikväll kommer hon aldrig för att köra den mer.
Det är taxi som gäller när jag inte pallar köra.

Men, jag menar, var är respekten för andras intressen???
Sen att hon inte bryr sig om bilen speciellt mycket ger henne automatiskt inte rätt att vara respektlös.
Men, det är mitt intresse och hon vet vad det betyder för mig.
Då borde man, om man är normal i huvudet, förstå det och köra därefter.

MEN ICKE!!!

Repa alla hennes skor så förstår hon nog hur du menar smile

Hämnden är ljuv... Haha!

Om man förstör andras egendom är det på sin plats att man först ber om ursäkt och sedan reparerar skadan (i detta fall, köpa ny fälg). Det är i alla fall det självklara för mig. Vad hjälper ett "det var inte meningen"? Inte ett skit...

WolFMaN_16
23 april 2010 · 177 Inlägg

Min tjej som ja har nu håller på att övningsköra och man märker verkligen när vissa är redo för att ta körkort och vissa inte. typ blir de för mkt bilar så får hon typ panik och tänker typ inte köra (detta var i början) sen nu på senare tid har hon fakitiskt bättrat sig men det gör fortfarande ont i kroppen när man hör hur de varvas och smäller hmm de kommer märkas om hon kommer få köra min bil eller ej de är bara tiden som kan ut se de tongue hehe..


Christian9-5 skrev:
Som rubriken antyder, hur klantiga är era flickvänner/fruar/partners med era älskade bilar?

Själv så är jag nog extremt olyckligt lottad. Tolka det som ni vill big_smile

1) Incident: På City Gross parkering slår frugan in ena dörren med full kraft i ett kundvagnsskjul gjort av glas.
Förklaring: Hon ser ingenting... såvida det inte är en klädesbutik med pågående rea.
Skador: Big damage. På lacken och mitt humör resten av den dagen.

2) Incident: Frugan lånar ut bilen till hennes mormor som inom loppet av minuter lyckas totalrepa fälgarna på passagerarsidan.
Förklaring: Det är sånt som händer.
Skador: Big damage. På min relation till min frus mormor iallafall.

3) Incident: En bit plåt ligger på motorvägen. Trots klart väder kör hon rakt in i plåten som i sin tur river sönder en skyddsplåt under bilen.
Förklaring: Hann inte reagera. Yeah right.
Skador: Big damage. Trashad skyddsplåt och 900 kr fattigare.

4) Incident: Frugan kör rakt in i en snöhög när hon ska parkera. Men, det är INGEN snöhög. Det är en av kommunens grushögar med snö OVANPÅ! DRAAA ÅT HELVETE!!!
Förklaring: Hon säger ingenting och hoppas att jag inte ska märka något, men eftersom mina ögon faktiskt fungerar märker jag det DIREKT!!!
Skador: Ultra big damage. Spräckt spoiler fram som dessutom bockades inåt, 7 miljoner repor i lacken. Ena dimljuset avled på platsen...vilket jag också gjorde.

5) Incident: Frugan ska lasta ur bilen och drar lasten över vår lackade list.
Förklaring: Orkar inte bry sig.
Skador: Big damage. Djuuuuupa repor i lacken. Dessa fixar en lackerare som genom min frus behandling av bilen, har blivit min bäste vän. Seriöst.

6) Incident: Frugan ska sätta fast lillemans bilbarnstol och sätter ner den i snöslasken INNAN hon sätter in den i bilen. Sjuka fläckar på sätet. Fick slita som ett djur för att få bort dem.
Förklaring: En bil är till för att användas. Gäller det inte hjärnan också?

7) Incident: Skulle köpa en dödsfälla till bil till min fru som hon kan trasha bäst fan hon vill.
Förklaring: Det här börjar bli dyrt.
Skador. Big damage. På förhållandet. Frugan var inte så sugen på att tuffa runt i en Golf från 1983.

Fortsättning följer alltså...tyvärr.

Fy fan köp busskort te henne ! eller en fin cykel smile hehe...

Senast redigerat av WolFMaN_16 (23 april 2010)

Volvo 850 "Schteken" (1993)
volvoentusiasten
23 april 2010 · 4 005 Inlägg

Hehe, roliga historier. smile
Istället för att ni tjejer bara skriver "nää så är det inte, vi är bra förare" så kan ni väl fylla i med historier om era killar som klantar er? smile

Jag lånade ut bilen till en tjej som lyckades backa 3 meter bredvid vägen och in i ett berg.
Förstår än idag inte hur hon lyckades. smile

Förklaring: Jag såg inte, det var mörkt.
Då ska man väl kanske inte fortsätta? smile Man går väl ut och tittar då. hehe.

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
24 april 2010 · 661 Inlägg

till Christian9-5 ... Altså dina historier är fruktansvärt roliga att lyssna på måste jag säga. Men helt seriöst jag förstår inte hur du pallar, altså hade jag fått en sådan axelryckning från min flickvän om hon repat min bil vid flera tillfällen, hade jag fan puttat ut henne för ett stup eller ngt.

Nä en sådan kvinna hade jag aldrig kunnat leva med, betalar Du skadorna för detta? Då måste du antigen ha ett hjärta med guld och en hjärna av skrot. Dock är det ytterst roligt att höra sådana här historier, men hur länge pallar du smile?

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
BDamberg
8 juni 2010 · 311 Inlägg

Haha skitrolig tråd tongue Jag kom att tänka på när min mamma skulle till Ikea (a6 i Jönköping). När hon kom dit fanns det bara 1 bil på hela parkeringen och gissa vad som händer. Jo hon lyckas att köra in i den haha. Hon är en bra bilförare för övrigt men just den morgonen så vettifan vad som hände i hennes skalle tongue

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang