Hur Klantiga Är Era Flickvänner/fruar/partners?

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Growe skrev:
nog det farligaste med mig bakom ratten att jag gärna blir riktigt förbannad om någon gör något korkat
och börjar jävlas med dom och det är inte så uppskattat från den andra hälften..fast hon har börjat så nu oxå ;-)

Du får nog säkerligen att du inte ligger bakom mig i framtiden för jag stampar på bromsen ifall folk ligger för nära wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
xXSammy
20 juli 2010 · 6 576 Inlägg

Growe skrev:
vi killar kör säkert bil bättre men tjejer kör säkrare

Hur kan man köra bättre om de inte är lika säkert?

De/Dem
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 juli 2010 · 13 744 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Growe skrev:
nog det farligaste med mig bakom ratten att jag gärna blir riktigt förbannad om någon gör något korkat
och börjar jävlas med dom och det är inte så uppskattat från den andra hälften..fast hon har börjat så nu oxå ;-)

Du får nog säkerligen att du inte ligger bakom mig i framtiden för jag stampar på bromsen ifall folk ligger för nära wink

härligt samma inställning som mig jag bromsar oxå

häromdagen var det en nöt i en golf som låg apnära först hoppade jag en gång på bromsen men idiotfan fatta inte ett skit så då släppte jag gasen när ha backade ur och lämnade en billängds avstånd på 50väg så började jag köra igen smile

har nästan blivit påkörd av polisen när dom låg förnära när jag testade bromsarna
fick en ond blick av polisen efteråt

att man kan komma  lite nära korta perioder kan jag ta men inte när man bevsligen bara kör som ett arsle för att dom är korkade får dom skylla sig själv

och kör aldrig om mig på insidan på motorvägen för då trycker jag upp er mot räcket éller diket utan att blinka där ska man inte köra om

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Growe:

Har gjort som du gjorde mot polisen. Dock för mig var det en Jeep som körde av vägen och nästan träffade ett träd lol

Kan ta att någon accelererar snabbare än mig och sedan kommer upp lite nära i några sekunder och sedan släpper av. Det klarar jag och förstår.

Och vem i helvete är så dum att han kör om på insidan? Han förtjänar att ligga i diket lol

Senast redigerat av Thunderbird88 (20 juli 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 juli 2010 · 13 744 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Growe:

Har gjort som du gjorde mot polisen. Dock för mig var det en Jeep som körde av vägen och nästan träffade ett träd lol

Kan ta att någon accelererar snabbare än mig och sedan kommer upp lite nära i några sekunder och sedan släpper av. Det klarar jag och förstår.

Och vem i helvete är så dum att han kör om på insidan? Han förtjänar att ligga i diket lol

hehe skönt att höra att man inte är ensam att flippa ur totalt i vissa lägen smile
fast samtidigt är det otroligt puckat

den tomten som försökte klippa mig på insidan fick förstå att jag vart förbannad det sjuka var att jag just skulle gå åt höger för att släppa förbi honom efter att ha kört om en släpkärra
men han tyckte att jag skulle kasta in bilen när han höll 160blås eller nått på 90väg

har inget i mot folk som kör fort men man behöver inte ha så brottom att man väljer att försöka köra om på insidan när någon försöker släppa fram dom
kan säga att jag blev väldigt arg och sen började jag trycka runt honom på vägen
tur man inte har vapen i bilen ibland

fast som sagt otroligt korkat från min sida oxå

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
21 juli 2010 · 1 313 Inlägg

köra om på insidan är väll tillåtet på motorväg? orka med slöputtar som ligger i vänsterfil å såsar, brukar susa om på högerfil då iaf...  roll

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
DouZter
21 juli 2010 · 244 Inlägg

Du får bara köra om på insidan på 70 väg eller lägre, och ifall filerna går åt olika mål.

Volvo V70 2.5T "Blixten" (2005)
Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
21 juli 2010 · 175 Inlägg

DouZter skrev:
Du får bara köra om på insidan på 70 väg eller lägre, och ifall filerna går åt olika mål.

Omkörning är tillåten på höger sida om ett annat fordon i följande fall:

    * då fordonet framför ska svänga vänster
      försäkra dig om att fordonet verkligen svänger och var beredd på att han eventuellt ångrar sig och kör rakt fram istället
    * vid köbildning då det finns flera körfält i samma riktning
      om det har uppstått köbildning i det vänstra körfältet får du köra om trafiken på höger sida
    * när körfälten är utmärkta med körfältsvägvisare för olika färdmål
      om det vänstra körfältet går till Malmö och det högra (som du kör i) går till Lund, får du passera på höger sida
    * då det finns minst två markerade körfält i samma riktning och hastigheten är begränsad till 70 km/tim eller lägre
      detta innebär att du i god tid kan planera din körning, du kanske ska svänga vänster om några kilometer och förbereder dig på detta genom att lägga dig i vänster körfält, de stressade bilarna bakom kan då köra förbi dig på höger sida och du får fortsätta din lugna färd i det vänstra körfältet
    * om fordonet används i vägarbete (asfaltering, snöplogning, saltning, m.m)
      plogbilar kör ju som de vill, eller snarare som snön har snöat.
      OBS! Kör inte om plogbilar som utför tandemplogning!
    * om fordonet du kör om är en spårvagn eller ett järnvägståg
      kolla bara så att spåret inte korsar ditt körfält längre fram, jag tror tåget vinner!

OT: Stora(halv)systers mamma, en mycket städad fd lärarinna i 65-årsåldern har en Saab 9-3 Aero och varje gång hon far till stan är favoritsporten "att dra ifrån keps-spolingar från rödljusen".... Samtidigt som hon i kraftfulla ordalag tycker att man borde förbjuda husvagnar och gubbar med glasögon och keps, och att det var bättre på den gamla goda tiden, när det var fri fart.

Hon lånade min fars rätt hårt trimmade fiat 128 (den var cool i början på åttiotalet, typ) och skulle ta en försiktig tur till grannbyn, i den mycket tvära vänsterkurvan som betecknar slutet på hembyn och där 90-skyltarna sitter, for hon rakt fram, 15-20 meter och slog ner bilen rakt på ett alldeles färskt hygge, bilen såg hel ut, men var helt förstörd under pga alla stubbarna...

Senast redigerat av Chrise (21 juli 2010)

"Assumption is the mother of all fuckups"
Hool
21 juli 2010 · 1 067 Inlägg

bmx skrev:
hon får repa/krocka så mkt hon vill,älskar henne ändå smile

hur kan ni låta bilen går före tjejen?

Hmmm.. din tjej lurkar på gorg eller? lol

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
VAnd3rsson
6 augusti 2010 · 438 Inlägg

Nja fjällan kör rätt bra för att vara nybörjare men hon gör ju som alla gör dom där vanliga missarna,
Naglarna i lacken, drar jackan i lacken (som är full av små nitar) nästan var gång hon kliver in eller ur,
Drämmer in dörren så den nästan trillar av bilen, Och några gånger har växellådan skrikigt efter NÅD!!!!

Men det gör inget på vardags bilen vafan, MEN,,,,,Kommer hon att göra det på min Fin bil så ska jag fan göra det med på hennes Audi, big_smile

Volvo 740 "Snövit" (1988)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
10 augusti 2010 · 1 874 Inlägg

Growe skrev:
härligt samma inställning som mig jag bromsar oxå

häromdagen var det en nöt i en golf som låg apnära först hoppade jag en gång på bromsen men idiotfan fatta inte ett skit så då släppte jag gasen när ha backade ur och lämnade en billängds avstånd på 50väg så började jag köra igen smile

har nästan blivit påkörd av polisen när dom låg förnära när jag testade bromsarna
fick en ond blick av polisen efteråt

att man kan komma  lite nära korta perioder kan jag ta men inte när man bevsligen bara kör som ett arsle för att dom är korkade får dom skylla sig själv

och kör aldrig om mig på insidan på motorvägen för då trycker jag upp er mot räcket éller diket utan att blinka där ska man inte köra om

Du kanske skulle gå en sån där "anger management"-tjosan? Tycker du verkar vara mer av en trafikfara än de som t.ex kör om på insidan av motorvägen. Kör du i vänsterfilen och blir omkörd på insidan ändå, så har du uppenbarligen inte förstått hur man ska köra på motorväg...

Dessutom är punkt uppenbarligen överskattat? wink

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
10 augusti 2010 · 1 874 Inlägg

Jag får väl bevisa att även killar är dåliga på att köra bil. Jag har en kompis som är totalt värdelös på att köra. Han har väl haft körkort i ett par år nu, men han kör fortfarande farligare än någonsin. Inte för att han kör för fort eller sådär (oftast inte i alla fall). Men han har inte koll på ett skit och verkar inte kunna en endaste trafikskylt (eller så är han bara blind).

För 1 - 2 år sedan blev han påkörd av en lastbil. Han och hans kompisar hade varit iväg och hämtat en dator. På väg hem måste man köra ut i en korsning till en stor väg (med stoppskylt såklart). Denne kompis kör rakt ut, väl ute på stora vägen (efter att ha kört förbi stoppskylten) så säger han "vänta nu, körde jag inte för långt" och så smäller det.

I korsningar verkar han inte förstå att, om man ska göra en vänstersväng så ska mötande trafik som ska åt samma håll (höger från sitt håll och samma vänster som min kompis då ska svänga åt), samt de som ska rakt över korset - KÖRA FÖRST! Nej då, han bara blåser på och svänger före alla andra. När man sedan påpekar att han gjorde fel, så tror han nästan att man skämtar.

Sedan har han varit nära att smälla där högerregeln gäller också. Han verkar inte riktigt förstå vad det är... eller jo, det är bara att han inte tänker. Senast, fick han väja och billisten som kom från höger verkade nästan få en hjärtinfarkt. När vi hade kört förbi korsningen (i ljusets hastighet) så frågar han: "Var det inte högerregeln där?". Jo, det var det - Och det innebar att han skulle ha stannat.

Han verkar ha ett stressigt körsätt i stort. Han verkar generellt sitta och tänka på annat, samtidigt som han aldrig har koll på om någon framför bromsar eller liknande. Och när man ska svänga (i en korsning, mitt i stan t.ex) så går det inte att växla ner. Nej då, man måste gasa på så mycket som det bara går. Helst ska man ligga med 3:an eller 4:an i också, så att man måste köra extra fort.

En gång fick alla som satt i bilen huvudvärk också. Han blåste på i 90/100 km/h utanför en skola här i stan. Jag sitter i passagerarsätet. Ett par hundra meter fram finns ett stort farthinder, med blinkande skyltar bredvid. Jag säger; "Du kanske ska sakta ner". Inget händer. Jag säger; "Jaha, då smäller det snart då". Inget händer. Jag suckar högt och ber alla hålla i sig. Pojkjäveln flyger mer eller mindre över farthindret och alla slår huvudet i taket på hans lilla Golf. Efteråt vrålar han: "Varför i helvete sa ingen något?!?!?!". Ja, vad ska man säga... uppmärksamhet var det. Hör man inte sin polare säga TRE gånger att det kommer ett farthinder, samtidigt som man inte ser det tydligt uppmålade, buktande och markerade (med blinkande lampor) farthindret... Ja, då är frågan om man verkligen borde ha körkort!?

Senast redigerat av Hexenhammer (10 augusti 2010)

Andromeda Rumpmas
10 augusti 2010 · 3 860 Inlägg

Hexenhammer skrev:
I korsningar verkar han inte förstå att, om man ska göra en vänstersväng så ska mötande trafik som ska åt samma håll (höger från sitt håll och samma vänster som min kompis då ska svänga åt), samt de som ska rakt över korset - KÖRA FÖRST! Nej då, han bara blåser på och svänger före alla andra. När man sedan påpekar att han gjorde fel, så tror han nästan att man skämtar.

Det där fattar inte en jävel här i kvarteren, så han är i gott sällskap. Jag kan få en ny front ett par gånger i veckan om jag håller på min rätt. Så skönt att hissa ned rutan och ta emot lite ord på något språk jag inte förstår och sedan bara vråla "HÖGERREGELN" med full hals. De flesta brukar se lite skamsna ut då.

Jag tycker att det låter som att din polare är nervös. Så där var nog de flesta av oss de första gångerna vi övningskörde i tät trafik och hade så fullt upp med att manövrera bilen att uppmärksamheten inte alltid var där den ska, man växlade inte gärna i onödan osv. Jag gissar att han inte kör så ofta? Pratar ni något med honom om detta? Ni kanske borde "lära" honom att köra bil trots att han har körkort, både för hans egen och dina övriga vänners skull innan han kör ihjäl sig själv eller någon annan.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
10 augusti 2010 · 3 929 Inlägg

Håller nog med andromeda där, verkar verkligen som att han är nervös.
Verkar inte vara den vanliga typen "Jag är bäst på att köra, jag vet allt, jag kan allt, jag är bättre än alla".

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
LinkanGBG
10 augusti 2010 · 44 Inlägg

tackar trådskaparen för underbar läsning skrattade högljutt när ja läste! haha

BMW 550 (2006)
Sarge
10 augusti 2010 · 2 337 Inlägg

Inte alls, hon sköter sig mycket bättre än jag.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
11 augusti 2010 · 1 874 Inlägg

Andromeda skrev:
Det där fattar inte en jävel här i kvarteren, så han är i gott sällskap. Jag kan få en ny front ett par gånger i veckan om jag håller på min rätt. Så skönt att hissa ned rutan och ta emot lite ord på något språk jag inte förstår och sedan bara vråla "HÖGERREGELN" med full hals. De flesta brukar se lite skamsna ut då.

Jag tycker att det låter som att din polare är nervös. Så där var nog de flesta av oss de första gångerna vi övningskörde i tät trafik och hade så fullt upp med att manövrera bilen att uppmärksamheten inte alltid var där den ska, man växlade inte gärna i onödan osv. Jag gissar att han inte kör så ofta? Pratar ni något med honom om detta? Ni kanske borde "lära" honom att köra bil trots att han har körkort, både för hans egen och dina övriga vänners skull innan han kör ihjäl sig själv eller någon annan.

Jo, jag tycker han verkar nervös också. Har tagit upp det med honom lite lätt också, men han är lugn och försiktig säger han. Det är precis som att han inte riktigt är med på vad han gör när han kör bara. VARJE (och då är det varje också) gång man är ute och åker med honom, så missar han alltid vart han ska svänga och sådär, trots att han kört samma väg hundratals gånger innan. Antingen är han senil, blind eller så har han bara oerhörda koncentrationssvårigheter! wink

wulvan
13 augusti 2010 · 154 Inlägg

Ja man älskar sina fina (nästintill) skavankfria fälgar väldigt mycket. Så en dag kommer tjejen och hämtar mig från jobbet och jag ser hur hon svänger upp till mig och närmar sig den 1½dm höga kantstenen med däcken och biter på naglarna att hon skall klara det men INTE!! Hon sabbade både fram och backfälgarna. Tydligen så äter sten aluminium.

MEN, ett STORT men. Hon sa att det ordnar sig. Jag sa: -vafan det ordnar sig inte. Jag har fan inte råd att punga ut med nya 17":are nu. Ta det lungt var bara svaret.

Ja hela den veckan var fucked. Sen så ber hon mig komma in i vardagsrummet. Där står 4 kartonger som ser jävligt suspekta ut. Jo då har hon köpt mig 4 splirrans nya SVF Madrid 17" med Fina sulur på.

Man måste älska såna som henne.....det är nåt att hålla kvar i.

PS. längtar tills hon kör sönder dessa så jag kan få nya big_smile

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
Noiseprojekt
13 augusti 2010 · 1 523 Inlägg

wulvan skrev:
Ja man älskar sina fina (nästintill) skavankfria fälgar väldigt mycket. Så en dag kommer tjejen och hämtar mig från jobbet och jag ser hur hon svänger upp till mig och närmar sig den 1½dm höga kantstenen med däcken och biter på naglarna att hon skall klara det men INTE!! Hon sabbade både fram och backfälgarna. Tydligen så äter sten aluminium.

MEN, ett STORT men. Hon sa att det ordnar sig. Jag sa: -vafan det ordnar sig inte. Jag har fan inte råd att punga ut med nya 17":are nu. Ta det lungt var bara svaret.

Ja hela den veckan var fucked. Sen så ber hon mig komma in i vardagsrummet. Där står 4 kartonger som ser jävligt suspekta ut. Jo då har hon köpt mig 4 splirrans nya SVF Madrid 17" med Fina sulur på.

Man måste älska såna som henne.....det är nåt att hålla kvar i.

PS. längtar tills hon kör sönder dessa så jag kan få nya big_smile

Haha då körde hon ju sönder dom för att jävlas! wink
men lite synd hade ju gått att fått en slant för dom annars

wulvan
13 augusti 2010 · 154 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

wulvan skrev:
Ja man älskar sina fina (nästintill) skavankfria fälgar väldigt mycket. Så en dag kommer tjejen och hämtar mig från jobbet och jag ser hur hon svänger upp till mig och närmar sig den 1½dm höga kantstenen med däcken och biter på naglarna att hon skall klara det men INTE!! Hon sabbade både fram och backfälgarna. Tydligen så äter sten aluminium.

MEN, ett STORT men. Hon sa att det ordnar sig. Jag sa: -vafan det ordnar sig inte. Jag har fan inte råd att punga ut med nya 17":are nu. Ta det lungt var bara svaret.

Ja hela den veckan var fucked. Sen så ber hon mig komma in i vardagsrummet. Där står 4 kartonger som ser jävligt suspekta ut. Jo då har hon köpt mig 4 splirrans nya SVF Madrid 17" med Fina sulur på.

Man måste älska såna som henne.....det är nåt att hålla kvar i.

PS. längtar tills hon kör sönder dessa så jag kan få nya big_smile

Haha då körde hon ju sönder dom för att jävlas! wink
men lite synd hade ju gått att fått en slant för dom annars

ja om det ändå vore sant, problemet är att hon kan inte köra bil. Ligger med halva bilen i diket när vi kör är skiträdd varje gång. Tyvärr är hon inte lika bra förare som jag hade hoppats. Men chill, vet att om det händer igen så får jag nya. Hennes pappa äger en däckfirma big_smile

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang