Funderingar på att rolla min '72 Dart Swinger mattgrå?

Sebbe_
30 mars 2010 · 109 Inlägg

Jo har nämligen en 72as dodge dart med vääldigt dålig lack, så funderar på att slipa ner den och rolla den mörk mattgrå? Vad tycker ni om det? wink Tanken var att den skulle bli nåt sånt här tongue

http://cache.jalopnik.com/assets/images … b1d7_o.jpg

Hedning Fd Bannad
30 mars 2010 · 657 Inlägg

Sebbe_ skrev:
Jo har nämligen en 72as dodge dart med vääldigt dålig lack, så funderar på att slipa ner den och rolla den mörk mattgrå? Vad tycker ni om det? wink Tanken var att den skulle bli nåt sånt här tongue

http://cache.jalopnik.com/assets/images … b1d7_o.jpg

Den där Chevellen var inte rollad och din dart kommer inte se ut som den

Märkesbög
Slash Saabifierad
30 mars 2010 · 2 026 Inlägg

Rollning blir aldrig bra, man får aldrig till glansen sad Synd att rolla en ovanlig bil som din Dodge Dart hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 mars 2010 · 3 929 Inlägg

Rollar du seriöst en Dart Swinger ska du verkligen få spö av Mopar fans ...
Bland dom finaste bilarna som finns!

Köp en 142 och rolla den istället och sälj Darten till någon som bryr sig om bilar!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Moparboy440
30 mars 2010 · 4 682 Inlägg

Om du vet vad du gör går det att få till ett hyffsat resultat genom att rolla,men varför inte satsa på en riktig lackering när du ändå lägger ner tid på kärran?

Niklas1987 NO
30 mars 2010 · 2 182 Inlägg

Rolla inte säger jag

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Sebbe_
30 mars 2010 · 109 Inlägg

Moparboy440 skrev:
Om du vet vad du gör går det att få till ett hyffsat resultat genom att rolla,men varför inte satsa på en riktig lackering när du ändå lägger ner tid på kärran?

Jo precis det jag tänker tongue Har sett bilder på andra som har blivit riktigt rollade och det har faktiskt sett riktigt snyggt ut. Men har verkligen inte råd att betala för en omlackering, därför jag planerade att rolla.

Sebbe_
30 mars 2010 · 109 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Rollar du seriöst en Dart Swinger ska du verkligen få spö av Mopar fans ...
Bland dom finaste bilarna som finns!

Köp en 142 och rolla den istället och sälj Darten till någon som bryr sig om bilar!

Hoppas nån vettigare kan svara som faktiskt vet vad jag snackar om tongue Alltså nu menar inte jag köpa 1 liter metalllack från dollarstore och snöra på ett lager utan att göra nåt underarbete! Vet att många har gjort riktigt seriös rollning av sina bilar för att få ett lite annorlunda stuk på dom. Jag skulle inte ha rollat en bil om jag vet att det kommer bli skit. Och lär nog inte få spö av alla Mopar fans heller tongue

Sååå.. om nu nån kan komma med nå bättre svar? Nån som gjort nåt liknande arbete kanske?

Cromeaholic
30 mars 2010 · 74 Inlägg

Ja varför inte?

Om man är lite seriös med det så går det säkert fint. Och en bil måste inte glänsa för att vara tuff och hård.

Fritidsutforskare på heltid
Hedning Fd Bannad
30 mars 2010 · 657 Inlägg

Cromeaholic skrev:
Ja varför inte?

Om man är lite seriös med det så går det säkert fint. Och en bil måste inte glänsa för att vara tuff och hård.

Absolut inte, men det är definitivt tuffare och hårdare med patinerad/dålig lack än rollad lack. Mamma Mopar tycker inte om när någon är elak på hennes söner.

Märkesbög
Sebbe_
30 mars 2010 · 109 Inlägg

Hedning skrev:

Cromeaholic skrev:
Ja varför inte?

Om man är lite seriös med det så går det säkert fint. Och en bil måste inte glänsa för att vara tuff och hård.

Absolut inte, men det är definitivt tuffare och hårdare med patinerad/dålig lack än rollad lack. Mamma Mopar tycker inte om när någon är elak på hennes söner.

Jo men är inte ute efter "outlaw" stuk, utan tycker mer att en riktigt snyggt rollad bil blir lite mer åt pro-touring hållet tongue Speciellt tillsammans med krom fälgarna jag får hem från usa i maj! wink Men ifall det är nån som har gjort samma som jag planerar, så skulle jag vara tacksam för lite bilder åså! smile

Senast redigerat av Sebbe_ (30 mars 2010)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 mars 2010 · 3 404 Inlägg

Du tänker lägga lite tid på underarbetet och har som målsättning att få ett bra resultat, go for it! Bättre att du har en någorlunda fräsch lack, lagar upp rost osv än att du bara låter bilen stå och förfalla

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Sebbe_
30 mars 2010 · 109 Inlägg

TenZer skrev:
Du tänker lägga lite tid på underarbetet och har som målsättning att få ett bra resultat, go for it! Bättre att du har en någorlunda fräsch lack, lagar upp rost osv än att du bara låter bilen stå och förfalla

Exakt mina tankebanor wink

Tegelstenen Vingåkers Bo
30 mars 2010 · 70 Inlägg

bättre att du sprutlackerar. blir bättre

Nissan King cab "Diesel" (1987)
Volvo Amazon "weber" (1962)
Sebbe_
30 mars 2010 · 109 Inlägg

Har inte tillgång till nån vidare kompressor, garage med utsug osv osv tongue

Rquired Allmänt envis
30 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Det kan nog bli bra "trots" att du rollar den, har sett båtar som varit rollade som blev helt ok. Men har också sett (åter igen båtar) målade med pensel och någon lite finare färg (Om det var International tvåkomponentsfärg?) som verkligen inte såg att vara färglagda av en glad amatör.

Om resultatet blir bra och färgen inte är för dyr kanske det är ett alternativ?
Har absolut ingen aning om det kan fungera, utan hör med någon återförsäljare först! Men en bil lever väl knappast i en mer utsatt miljö än en båt i saltvatten?

Bara en idé i alla fall smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hedning Fd Bannad
30 mars 2010 · 657 Inlägg

Sebbe_ skrev:

Hedning skrev:

Cromeaholic skrev:
Ja varför inte?

Om man är lite seriös med det så går det säkert fint. Och en bil måste inte glänsa för att vara tuff och hård.

Absolut inte, men det är definitivt tuffare och hårdare med patinerad/dålig lack än rollad lack. Mamma Mopar tycker inte om när någon är elak på hennes söner.

Jo men är inte ute efter "outlaw" stuk, utan tycker mer att en riktigt snyggt rollad bil blir lite mer åt pro-touring hållet tongue Speciellt tillsammans med krom fälgarna jag får hem från usa i maj! wink Men ifall det är nån som har gjort samma som jag planerar, så skulle jag vara tacksam för lite bilder åså! smile

Att du rollar den ger den inte ett snyggt matt pro touring stuk, du kan ju lite på mig när jag säger att den där chevellen troligen inte var rollad.

Märkesbög
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 mars 2010 · 3 404 Inlägg

Hedning skrev:

Sebbe_ skrev:

Hedning skrev:

Absolut inte, men det är definitivt tuffare och hårdare med patinerad/dålig lack än rollad lack. Mamma Mopar tycker inte om när någon är elak på hennes söner.

Jo men är inte ute efter "outlaw" stuk, utan tycker mer att en riktigt snyggt rollad bil blir lite mer åt pro-touring hållet tongue Speciellt tillsammans med krom fälgarna jag får hem från usa i maj! wink Men ifall det är nån som har gjort samma som jag planerar, så skulle jag vara tacksam för lite bilder åså! smile

Att du rollar den ger den inte ett snyggt matt pro touring stuk, du kan ju lite på mig när jag säger att den där chevellen troligen inte var rollad.

Han kommer absolut inte i närheten av samma matta finish med en roller men det kan bli ok ändå... roll

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Rayya
30 mars 2010 · 876 Inlägg

tykcer din ide låter kanon lägger man ner tid och är noga så går det få bra kvalite även om det är rollat bifogar en bild på min gamla bil som är rollad mvh rayya


https://www1.garaget.org/gallery/archive/74564/888223_1vhad7.jpg

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Sebbe_
31 mars 2010 · 109 Inlägg

Hedning skrev:

Sebbe_ skrev:

Hedning skrev:

Absolut inte, men det är definitivt tuffare och hårdare med patinerad/dålig lack än rollad lack. Mamma Mopar tycker inte om när någon är elak på hennes söner.

Jo men är inte ute efter "outlaw" stuk, utan tycker mer att en riktigt snyggt rollad bil blir lite mer åt pro-touring hållet tongue Speciellt tillsammans med krom fälgarna jag får hem från usa i maj! wink Men ifall det är nån som har gjort samma som jag planerar, så skulle jag vara tacksam för lite bilder åså! smile

Att du rollar den ger den inte ett snyggt matt pro touring stuk, du kan ju lite på mig när jag säger att den där chevellen troligen inte var rollad.

Den kanske inte är rollad, men har inte sagt det heller. Däremot har jag sett bilder på folk som rollat sina bilar som ibland sett bättre ut än den jag länkade. Ta en titt på det här forumet t.ex http://rolledon.forummotion.com

Sa inte heller att det skulle bli fullt pro-touring stuk på det men åt det hållet, enligt mig. Du tycker tydligen inte så men nu är jag inte ute efter vad du tycker tongue

Är ute efter att få lite annorlunda stuk + slippa spendera massa pengar på att lämna in den.



Sååååå nu undrar jag om nån har gjort en seriösare rollning av sin bil med lite bilder kanske? smile + vad ni gjort för underarbete osv!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang