2586
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

amatörkonstruktör
535 Inlägg
20 december 2010
Duktig du! Skulle haft svetsat igen min hål efter baljorna, kommer du upp och fixar det? big_smile

38 Inlägg
20 december 2010

Ser ut att vara en aning kallt från början...

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Du lär aldrig kunna slipgrunda upp fogarna så det blir riktigt jämnt, då får du nog bra mycket onödig tyngd wink Men en spackelsträng runt dem och sen lite grund så får du nog en snygg finnish wink

Men kom ihåg vad vi sa, funktion före finnish, så fläska på med svetsen, man vill ju inte tappa något på strippen så att säga big_smile

Jo precis smile aa jag kollar ju hela tiden hur genombränningen är. Iofs. ska nog fogarna slipas ned så sponsorn får TIGa allt så blir det både snyggt och hållbart wink

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
dyeltsbreh skrev:
Duktig du! Skulle haft svetsat igen min hål efter baljorna, kommer du upp och fixar det? big_smile

Tack så mycket!! Okej, ännu en som inte gillar baljorna wink Hade de vart närmare så hade jag fixat de smile

//Carfreak

amatörkonstruktör
535 Inlägg
21 december 2010
Nej dom förstör den fina formen smile kunde nog haft stor nytta av både dig och Tomas här ibland när det går trögt, synd att det är långt smile

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
dyeltsbreh skrev:
Nej dom förstör den fina formen smile kunde nog haft stor nytta av både dig och Tomas här ibland när det går trögt, synd att det är långt smile

Helt rätt där, våga vägra orginal wink

Jo jag å tomas är nog de tokigaste volvo nissarna här i göteborg wink

//Carfreak

amatörkonstruktör
535 Inlägg
21 december 2010
Menar det, lite iallafall wink jag är ju lite originaltorsk måste jag medge, men baljor tolererar jag inte big_smile Ja det är ni nog faktiskt, tror jag får emigrera dit om jag ska få nån ordning på det här tongue

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
dyeltsbreh skrev:
Menar det, lite iallafall wink jag är ju lite originaltorsk måste jag medge, men baljor tolererar jag inte big_smile Ja det är ni nog faktiskt, tror jag får emigrera dit om jag ska få nån ordning på det här tongue

okej, men är skillnad på att köra 100% org. än att förbättra org. stuket wink

hehe, tycker ja du ska smile

//Carfreak

amatörkonstruktör
535 Inlägg
21 december 2010
Håller med wink ja jag kommer då iallafall till sommaren smile

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Ramen har tyvärr slagit sig vid svetsning så är tillbaka på ruta 1 i stort sett..
blir nog till att kasta den å helvete...

//Carfreak

1 212 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:
Ramen har tyvärr slagit sig vid svetsning så är tillbaka på ruta 1 i stort sett..

inte till ruta 1; utan bare ett steg bakåt. allt går att rikta, värme och dragning...
mvh farsan

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
kenth66 skrev:
MrCarfreak skrev:

inte till ruta 1; utan bare ett steg bakåt. allt går att rikta, värme och dragning...
mvh farsan

20 ton riktkolv har jag men ingen värme..

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 december 2010
Domkraft mellan och pressa wink Ananrs får du väl försöka få tag på en brännare och tillhörande gas.

Surt iallafall sad Men det ska mycket till innan det är skrot wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Domkraft mellan och pressa wink Ananrs får du väl försöka få tag på en brännare och tillhörande gas.

ajjemensan, provat de men måste ju få stålet att stanna kvar på de mått jag pressat den, räcker inte att pressa och sedan släppa, då återgår materialet till ursprungs läge iom. att man inte ändrat den molykulära strukturen..

Får la se.. annars är det till å spara ihopp 13´000:- för en färdig ram!

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 december 2010
Äh, ta bort en nolla från det så har du vad det kostar att göra en själv - blod, svett och tårar wink Men nu har du ju gjort det en gång, och vet hur de funkar! "bara" att kapa upp igen om du inte får ordning på denna smile

Allt löser sig lilla gubben(bryt inte ihop för det där, var bara tvungen lol ), bilbyggande är ju ingen dans på rosor, då skulle alla syssla med det big_smile För att nå framgång måste man möta motgång wink

Nog med smarta talesätt och sådant, nya tag big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

1 212 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:
Volvo1968 skrev:

ajjemensan, provat de men måste ju få stålet att stanna kvar på de mått jag pressat den, räcker inte att pressa och sedan släppa, då återgår materialet till ursprungs läge iom. att man inte ändrat den molykulära strukturen..

Får la se.. annars är det till å spara ihopp 13´000:- för en färdig ram!

om du har pressen, så finns det säkert någon hjälpsam med gas svets för att hålla stycket varmt. gasoltub finns ju hemma, men man måste få tag på ett bra brännarmunstycke till den.
farsan

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:

va jobbigt sad är den mycket se eller?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
MrCarfreak skrev:

njae, 3cm som mest.. Så är lite surt.. Går ej att endast rikta emellan benen för då blir cc-måttet helt galet.
Finns ju inte mycket hopp för denna ram iafall.

Förstår varför så få bygger de själv nu smile

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 december 2010
Jo det är farligt att svetsa, slår sig lätt, det är därför man ska svetsa lite i taget och kyla plåten ordentligt när man svetsar i karossidor(därav att många bytta skärmkanter är mycket svajjiga).

Men det är ju svårt på en ram, man böt ju dra klart ett sträck som är påbörjat hmm Det är ju ändå nästan 1dm så det verkar lurigt!!

Aja, du tillåts att ta en rast ikväll, ta med damen ut på middag och kom på andra tankar, så är det nya friska tag imån som gäller! smile

------------------

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:
turboforssen skrev:
MrCarfreak skrev:

njae, 3cm som mest.. Så är lite surt.. Går ej att endast rikta emellan benen för då blir cc-måttet helt galet.
Finns ju inte mycket hopp för denna ram iafall.

Förstår varför så få bygger de själv nu smile

det borde ju gå att lämna in den för riktning om d inte klarar av det själv .
om du ska svetsa ny så kan det ju funka att använda kylpasta för att motvärka att det ska slå sig

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök