Inför ett mercedes köp

Rock-Star
5 april 2010 · 2 982 Inlägg

octavia skrev:
jaa ja håller med med att köpa den med lägre mil och bättre utrusning meen ja tycker inte att man ska kolla på däcken eller nått sånt. Han köper ändå en begagna.
Hur vet du att den med bättre utrustning håller längre och är bättre än den som är dyrare ??

Tänk att gemföra din bmw mot en bmw som är nyare å lite mer utrusning. Du har lagt ner kärlek på din men han med den nyare bmw har bara haft den som en slit å släng bil.

hoppas du förstår vad ja försöker att säga.

Ja tycker att du ska gemföra bilarna och alla fel

ja kan säga vad jag vet:

Mercedes c200 -00: känd för att ha elfel men det är inte alla som har

mercedes c200 -02/03 rostar ner än -00/01

Du som köpare ska googla dig fram alla kända fel

Men slitage är slitage de är bara att byta ut, som däck, växel knopp, dämpare å så vidare

MVH
H

jag förstår helt och hållet, men i detta fall så är TS utpekade annons den mest basic med tillägg för drag och navi.
PS. navi på C-klass har inte ngn display utan snackar endast. (om jag inte missminner, då jag var påväg att köpa en C320 komp men haffade istället en S60).
C-klass är en bra,rolig och trevlig bil att köra. smile

sweden10
5 april 2010 · 54 Inlägg

jo, den har en rätt stor display faktiskt iaf den jag var på väg att köpa

Rock-Star
6 april 2010 · 2 982 Inlägg

@Sweden10
Jag skulle råda dig att satsa på en med mycket utrustning, lägre mil..
Navi är inte det viktigaste men självklart dyrbar utrustning. Sen att man "aldrig" använder den är en annan femma. du kikar förmodligen på den pga navin...
Navi = utrustning..
Ju mer desto högre andrahandsvärde.. dvs fler lär kika på din bil med full utr. än den som är basic när du ska sälja om ett par år/dagar

Kompressorn är en mycket gedigen konstruktion och vassare substitut till Turbo.
DOCK skulle kompressorn säga upp så kan det bli en dyr konstnad MEN antal mercedes där kompressorn givit upp är väldigt låg.
Fortsätt på Mercedes C200/C320 komp.

Med risk för offtopic:
Har du även kikat på E-klass ? ex. E 200 kompressor?
E 240 med 170hk -> 11000mil och svensksåld för under 50000:- för en E-klass !
http://www.blocket.se/blekinge/Mercedes … 11&w=3

Dock import nedan:
http://www.blocket.se/skaraborg/MB_E_20 … 11&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/Mercedes … 11&w=3

Senast redigerat av Residence (6 april 2010)

DasAuto
6 april 2010 · 2 751 Inlägg

jag skulle nog lyssna på Residence i detta fallet. Han verkar ha en hum om de han pratar.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Rock-Star
6 april 2010 · 2 982 Inlägg

Rquired skrev:

Necrocide skrev:
Är serviceboken i ordning så är 65000:- ett rimligt pris på den. Såg att du skrev att det fanns rost på den, det ska medföra ett prisavdrag på åtminstone 5000:-. Men med rosten i beaktande borde du inte köpa bilen, visst, den kan åtgärdas. Men för eller senare kommer den tillbaka.

Så kort och gott: Köp inte bilen, leta upp en utan rost och som har rätt pris istället.

En utan rost? Är väl i 9 fall av 10 en lagad då, nej rost risken får man leva med om man köper en Mercedes från de senaste åren. Vill man kunna åtgärda den får man se till att ha garantin kvar, och ett par bra argument för att få tyst på återförsäljarens bortförklaringar.

helt rätt, leta upp en bil utan rost.. bättre att rosten kommer när man själv äger bilen för redan då kan man vidta åtgärder. köper man en bil med rost så vet du inte hur länge den där fläcken legat där och vad som rostskyddatds förövrigt.

Necrocide skrev:
Är serviceboken i ordning så är 65000:- ett rimligt pris på den. Såg att du skrev att det fanns rost på den, det ska medföra ett prisavdrag på åtminstone 5000:-. Men med rosten i beaktande borde du inte köpa bilen, visst, den kan åtgärdas. Men för eller senare kommer den tillbaka.

Så kort och gott: Köp inte bilen, leta upp en utan rost och som har rätt pris istället.

en till som säger samma sak ang rosten.
Jag har för mig att MB's 30 års rostskyddsgaranti endast gäller på skalet, dvs all plåt.

sweden10
7 april 2010 · 54 Inlägg

Priset har nu sänkts till 79 tusen och ägaren har även satt in 2 nya bilder, kolla och se vad ni tycker om de är värt eller ej, kan nog få ner den till 75k med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang