Eftersnack: Efterfesten vid A6 efter elmia

DanneJ
4 april 2010 · 642 Inlägg

Kul med allt lek och så, det tråkiga var ju som sagt alkoholen, någon idiot fick för sig att hälla ut en burk bärs över hela jävla Supran och in i luftintaget så det luktade bira i bilen hela vägen hem. Får hoppas att poliserna inte sätter hårt mot hårt och spärrar av hela Jönköping nästa år utan satsar på att få bort fylleristerna istället.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Veloci
4 april 2010 · 24 Inlägg

skydark skrev:

fransman skrev:

skydark skrev:

Alkohol sport/idrott, bilkörning hör aldrig ihop! Ändå så ska det firas och sprutas skumpa efter målgång....roll

intellegensen har talat igen....   vid målgång ja.... när allt är klart

Och det söps, busades och svinades EFTER att Elmia hade stängt....

Under Elmia också, såg flera stycken. Det är så jävla tråkigt att folk inte kan visa respekt och lämna alkoholen hemma sad Speciellt under bilträffar!

Kör Porsche!
Webshop: www.bikermads.se
NeoSWE
4 april 2010 · 62 Inlägg

DanneJ skrev:
Kul med allt lek och så, det tråkiga var ju som sagt alkoholen, någon idiot fick för sig att hälla ut en burk bärs över hela jävla Supran och in i luftintaget så det luktade bira i bilen hela vägen hem. Får hoppas att poliserna inte sätter hårt mot hårt och spärrar av hela Jönköping nästa år utan satsar på att få bort fylleristerna istället.

Sånt är så jäkla tråkigt, därför vi drog när det började spåra ur....  (såg din bil - Nice)  smile

Toyota Supra TT MKIV "Snowflake" (1994)
erixon89
4 april 2010 ·

DanneJ skrev:
Kul med allt lek och så, det tråkiga var ju som sagt alkoholen, någon idiot fick för sig att hälla ut en burk bärs över hela jävla Supran och in i luftintaget så det luktade bira i bilen hela vägen hem. Får hoppas att poliserna inte sätter hårt mot hårt och spärrar av hela Jönköping nästa år utan satsar på att få bort fylleristerna istället.

Fy fan vilket jävla as hur kan man ens komma på tanken att hälla öl på någon annas bil.

Snygg bil iaf:)

sundin_omega Mr Roy
4 april 2010 · 86 Inlägg

Vi lämmnade a6 nästan sist av alla på lördags kvällena å det va ingen rolig syn krossat glas överallt flaskor å ölburkar å allt möjligt skräp va inget roligt å försöka köra ut därifrån å undvika allt krossat glas. Å kundvagnarna stod staplade på varandra å hela kundvagns rader utslängda lite här å där så jag förstår varför polisen försöker stoppa det när det blir som det blir. jag har själv druckit lite pils å så många gånger på bilutställningar å på träffar men inte fan har man som många slängt glasflaskor å burkar å skit rakt i gatan utan haft sin påse med pils som man stoppat tom burkarna å flaskorna i å sen slängt hela påsen i en soptunna. förstår ej mig på folk som måste svina ner på detta viset fördärvar ju bara för oss som har ett motorintresse å vill ha trevliga kvällar å fina bilar å titta..

:lol
lelleal
4 april 2010 · 1 150 Inlägg

DanneJ skrev:
Kul med allt lek och så, det tråkiga var ju som sagt alkoholen, någon idiot fick för sig att hälla ut en burk bärs över hela jävla Supran och in i luftintaget så det luktade bira i bilen hela vägen hem. Får hoppas att poliserna inte sätter hårt mot hårt och spärrar av hela Jönköping nästa år utan satsar på att få bort fylleristerna istället.

jönköpings kommun hadde ju skrivit i deras tidining att blev de nått svineri var de sist året dom gav tillstånd för bilsport mässan på elmia hmm

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Gudzilla Dåre
4 april 2010 · 182 Inlägg

Jag och tjejen stack redan vid halv 7 och som det såg ut då så förstår jag helt om det inte blir något elmia nästa år.

Tråkigt då det säkerligen hade kunnat vara en av dom bästa efter träffarna i sverige om det varit något så där seriöst.

Kan inte svara säkert men tycker alldrig jag sätt så mycket trams när det e vallåkra träffen varken inne på träffen eller i helsingborg på kvällarna "visst lite e där men inte så pass mycket" och visst jag kan ha haft tur dom träffarna och otur på elmia.

Tycker bara det e synd att vårt rykte pajas så mycket mer, menar så länge det e så här lär bil intresse bara förknippas med street race, raggar svin "jag vet långt i från bara raggare som va det" och allmänt skit.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
GroundX Got N/A?
4 april 2010 · 358 Inlägg

Det finns faktiskt en välbeprövad metod  för att förebygga 80% av nedskräpningen (ingen framforskad siffra utan en vild gissning). Lösningen heter soptunnor. Sen kan ju kommunen få komma och grina bäst fan de vill för att det är nedskräpat, de vet vad som händer och verkar inte vilja göra någonting åt det i förebyggande syfte. Tycker inte att det är synd om dem någonstans.

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
Blue__ Blue Motorsport
4 april 2010 · 58 Inlägg

Va på a6 en stund på kvällen. Det va okej, men mycket svinn. Tråkigt dock att jag fick hela fronten och sidan nersprutad av gummirester när bilen framför mig fick för sig att burna. Satt fast i en bilkö med refug och trottoar på båda sidorna så det fanns ingenstans att ta vägen.

Saab 900 2.1L 16V "Skye" (1992)
Saab 9-3 Viggen Cab "Amber" (1999)
Heedlund_
4 april 2010 · 6 Inlägg

Värst vad det uppstår en massa självutnämnda experter om alkohol bara för att få PR...   Töntar.
Varför inte öla när det gäller bilträffar/bilar? Det larvigaste jag hört. Säger absolut inte att man ska köra full eller dyl. Men ni fattar ju väl ändå själva att man inte kan banna alkoholhaltiga drycker vid sådana evenemang.
Dock är det jävligt synd med nedskräpningen, glasflaskor etc. överallt. Lägg åtminstonde allt i en hög istället för över allt på hela jävla parkeringen.
Det är väl bara och klappa till den idiot som står o drygar och häller ut/kastar sprit/öl på bilar och folk och Poliser.
T.ex kepsungar med kepsen i nacken och hjärnan nerhasad i byxarslet och leker stora duktiga förståsigpåare.
Och detsamma för bonn/blöjraggare, ej sk. "riktiga" raggare.
Det är ju bara och ta iniativet och säga åt dom. Eller "snitcha" till snuten att den personen stör etc.

Lyckad efterfest iaf!

skydark
4 april 2010 · 375 Inlägg

lelleal skrev:

DanneJ skrev:
Kul med allt lek och så, det tråkiga var ju som sagt alkoholen, någon idiot fick för sig att hälla ut en burk bärs över hela jävla Supran och in i luftintaget så det luktade bira i bilen hela vägen hem. Får hoppas att poliserna inte sätter hårt mot hårt och spärrar av hela Jönköping nästa år utan satsar på att få bort fylleristerna istället.

jönköpings kommun hadde ju skrivit i deras tidining att blev de nått svineri var de sist året dom gav tillstånd för bilsport mässan på elmia hmm

Det kan jag mycket väl förstå. Detta måste ha kostat MASSOR. Dels är det storhelg + att dom sätter in extra poliser.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
TheYellowOne
5 april 2010 · 46 Inlägg

Kan man inte uppföra sig när man dricker ska man inte dricka, särskilt inte när det är bilträffar o liknande... Förstår att inte bönderna me sina sketna volvos o dylikt e rädda om sina ägodelar men det finns andra som är rädda om sina grejjer och inte vill få dom förstörda. Var finns respekten??

Angie99
5 april 2010 · 26 Inlägg

En enkel lösning hade ju varit att låta polisen stå vid infarterna till A6 och ta hand om alla glasflaskor samt låta de som var onyktra stanna utanför. Då kanske vi hade fått en trevlig träff. Nu kom jag inte ens in framåt 9-tiden men så här i efterhand är jag nog glad för det, med tanke på vad som verkar ha hänt däruppe...

Sen kan jag tycka att det var jävligt synd att många inte tänkte på (inte brydde sig?) om gruset som fortfarande ligger på vägarna och bestämde sig för att slira däck så gruset skvätte över allt och alla som befann sig i närheten.

Nä, nästa år stannar jag hemma. :-(

peegee Forummoderator
5 april 2010 · 2 924 Inlägg

OMVÄNT till er som har negativ kritik mot Polisens agerande;

VAD är det ni vill att Polisen och JKPG Kommun ska TILLÅTA på "Efterfesten" till Elmia BP&CS?

Ganska mycket av det som händer är ju olagligt och det är tusentals personer i rörelse vid A6 så årets agerande av Polisen är inte det minsta förvånande... roll

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
STENonfire
5 april 2010 · 29 Inlägg

fransman skrev:

Klart fylla och bilar hör ihop. Bilträff=Roligaste festera någonsin.

intellegensen har talat ...

det stämmer, gäller ju alla till ställningar. Hur kul e det stå och kolla nykter i 12 timmar på en parkering?
Festen hör till annars hade ju träffen vart på botten smile

Snoozy
5 april 2010 ·

_Dalle_ skrev:

JockeO skrev:
Angående incidenten med bortkörningen av polisen så såg jag endast raggare men det var säkert andra med, och det var ju inget vidare o höra en ölburk träffa klockrent i taket på pikéten, och folk jubla som om det vore final i Hockey SM sad

Blir faktist lite sur nu, Är inte alls bara raggare. Stod ju fullt med folk som kasta grejer och kan säga att det var inte bara raggare. Plus att jag kallar inte dom som håller på sådär som raggare.!!!!

Man kan kalla dom blöjraggare, riktiga raggare har ett större motorintresse än många här!

Där håller jag med lite..  nu har jag inte läst igenom hela men kan ändå dra slutsatsen att det är vi raggare som får skiten för allt..  Det finns raggare som håller på o jävlas o förstör för andra, men dra nu inte alla över samma kamm.  vi försökte hela kvällen o komma in på a6, men varenda infart var avspärrad av tjuriga snutar som gapa skrek åt oss.  nu äre så att de riktiga raggarna håller inte  på o jävlas med allt o alla utan det är alla de här raggarwannabees som åker i sina nersupna volvos o liknande som håller på o jävlas.  själv åker jag pilsnerkärra o fulla va vi men inte fan förstörde vi för andra o härja sönder en hel träff??   nää skärp er för fan o ta reda på mer fakta om oss RAGGARE..

Unknown_Orebro
5 april 2010 ·

STENonfire skrev:

fransman skrev:

Klart fylla och bilar hör ihop. Bilträff=Roligaste festera någonsin.

intellegensen har talat ...

det stämmer, gäller ju alla till ställningar. Hur kul e det stå och kolla nykter i 12 timmar på en parkering?
Festen hör till annars hade ju träffen vart på botten smile

Visst kan man festa på evenemangen men måste man bete sig som svin? Sen tycker jag personligen att man absolut inte behöver vara förfriskad för att kolla på snygga bilar eller umgås med vänner. Sen såg jag att någon skrivit tidigare i tråden att man skulle konfrontera dem som beter sig dåligt, det är ju väldigt lätt när det är ca 100 personer som rusar mot poliserna!

Beppe Diesel Älskare
5 april 2010 · 37 Inlägg

STENonfire skrev:

CarpeDiem skrev:

NeoSWE skrev:
Håller med - tråkigt. Vi tänkte käka på Mc Donalds vid A6 på kvällen men då vi på parkeringen såg ett gäng fulla raggare som tom hoppade på sin bil vågade vi ens inte lämna våra bilar där så vi åkte hem lite efter. Fylla och bilar hör INTE ihop.......

Satt i bilen på väg hem mot Sthlm och såg många utav era bilar på parkeringen.

Raggare är det värsta jag vet, undrar om de ens har nån vett i skallen? De är iallafall duktiga på 2 saker: Supa sig fulla och bråka

Bara för några inte uppför sig så betyder inte det att alla göra det!!!!!  Bara för en eller fler raggare bar sig illa åt ska man ej skylla allt på dem. Kan sätta pengar på att det var minst lika mycket annat folk, vi kan kalla dem "svensson folket" som svinade med.

Klart fylla och bilar hör ihop. Bilträff=Roligaste festera någonsin.

Kloka ord Stenoffire! tycker det är väldigt många som hänger alla över en kant

Diesel Älskare
Volvo V70 D5 "Clean Edition" (2003)
Speedman Bilvårdsexpert
5 april 2010 · 663 Inlägg

STENonfire skrev:
det stämmer, gäller ju alla till ställningar. Hur kul e det stå och kolla nykter i 12 timmar på en parkering?
Festen hör till annars hade ju träffen vart på botten smile

Varför är man inte förvånad att en sådan omogen kommentar kommer ifrån en Volvo 740-ägare roll

Är väl ingen som tvingar någon att fortsätta att titta på bilar om man tröttnar!? Om ex. du tycker en bilträff är botten utan fest, så säger nog det mer om dig som person, än om bilträffen!

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
danskzor
5 april 2010 · 9 Inlägg

Vad tråkigt att läsa att lördagen var som den var hmm  var uppe på fredagen
tråkigt att läsa om folk som inte vill komma nästa år (om det blir av igen)

Nice film du gjort tf90
hoppas flera kan länka till sina filmer

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang