2640
Sök

Köpråd - krav på mercedes

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 april 2010
Ba säga, om du tänkt köra 50 000 mil, å den gått 22, å du kör som en normalbilist (1500 mil per år), så får du ha bilen i över 18 år innan du är på 50 000 mil.
Tror nog andra saker i bilen ger upp inom de 18 åren isf och kanske är dina 11 000 välinvesterade om du ens kan ha den i 10 eller 5 år? tongue just sayin...iaf en bekant har en sån liknande, kan inte exakta motorn o den har ju bara varit problem :S Lagt mer på reparationer än vad hon köpte bilen för utan tvekan..alla delar o jobb var svindyra, men var kanske något år nyare...gör man sakerna själv e de väl en annan sak kan ja tro, men mercedes e bra på å skinna en asså tongue

Musiker
472 Inlägg
6 april 2010
Till min merca är delarna inte dyra iaf, och man måste ju inte nödvändigtvis låta MB sköta skruvandet...
Min har gått drygt 20k och det är inte mycket som blivit bytt på den av det enkla skälet att grejerna har hållit! smile

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

127 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Mortalis skrev:
Ba säga, om du tänkt köra 50 000 mil, å den gått 22, å du kör som en normalbilist (1500 mil per år), så får du ha bilen i över 18 år innan du är på 50 000 mil.
Tror nog andra saker i bilen ger upp inom de 18 åren isf och kanske är dina 11 000 välinvesterade om du ens kan ha den i 10 eller 5 år? tongue just sayin...iaf en bekant har en sån liknande, kan inte exakta motorn o den har ju bara varit problem :S Lagt mer på reparationer än vad hon köpte bilen för utan tvekan..alla delar o jobb var svindyra, men var kanske något år nyare...gör man sakerna själv e de väl en annan sak kan ja tro, men mercedes e bra på å skinna en asså tongue

Till att börja med att har jag inte planerat att köra den till 50k mil ?! Det jag skrev, skrev jag för just för att har hört att de kan gå långt och med det menade jag att de är pålitliga och slitstarka bilar! men tack för uträkningen din nörd wink

Sen angående din väns problem med reparationskostnader, hon hade antingen en hårdkörd kärra, eller en rostig jävel hmm du hittar nämligen ingen bil med bättre kvalitet är en w124. Men som alltid så finns det ju bra och mindre bra exemplar smile

men tack för all inside info

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

127 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Ras_J skrev:
Till min merca är delarna inte dyra iaf, och man måste ju inte nödvändigtvis låta MB sköta skruvandet...
Min har gått drygt 20k och det är inte mycket som blivit bytt på den av det enkla skälet att grejerna har hållit! smile

Som du säger, att låta en mb-verkstad meka den blir DYRT sad ... men som tur är har jag "kontakter" som kan meka smile

Och har man bara en w124 som är någorlunda vettigt körd och bra efterhållen så håller de i evigheter! smile

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

Sök