7 april 2010
Trådstartare
Mortalis skrev:
Ba säga, om du tänkt köra 50 000 mil, å den gått 22, å du kör som en normalbilist (1500 mil per år), så får du ha bilen i över 18 år innan du är på 50 000 mil.
Tror nog andra saker i bilen ger upp inom de 18 åren isf och kanske är dina 11 000 välinvesterade om du ens kan ha den i 10 eller 5 år?

just sayin...iaf en bekant har en sån liknande, kan inte exakta motorn o den har ju bara varit problem :S Lagt mer på reparationer än vad hon köpte bilen för utan tvekan..alla delar o jobb var svindyra, men var kanske något år nyare...gör man sakerna själv e de väl en annan sak kan ja tro, men mercedes e bra på å skinna en asså

Till att börja med att har jag inte planerat att köra den till 50k mil ?! Det jag skrev, skrev jag för just för att har hört att de kan gå långt och med det menade jag att de är pålitliga och slitstarka bilar! men tack för uträkningen din nörd

Sen angående din väns problem med reparationskostnader, hon hade antingen en hårdkörd kärra, eller en rostig jävel

du hittar nämligen ingen bil med bättre kvalitet är en w124. Men som alltid så finns det ju bra och mindre bra exemplar

men tack för all inside info
---------------------------
Charlie Robin Von Olsen