Vad är det för fel på fönsterhissen?

Bouvin
10 april 2010 · 21 Inlägg

Har lite problem med min fönsterhiss på förar sidan på min Saab 93 SS Aero.
Drar man ner den, bara lite. Så vägrar den gå upp, den åker upp sen vänder den neråt igen?
Man kan försöka hur länge som helst.
Drar man ner den helt, då får man upp den helt.
Vad kan det vara för fel?

Mvh Fredrik

Volvo XC70 (2010)
Paddee636
10 april 2010 · 283 Inlägg

Hade samma problem på min 9-3a jag hade innan. Brukar tydligen inte va nåt fel på segmentet eller klämskyddet utan motorn måste nollas bara enl. en kompis som jobbar på Saab. Koppla ur kablaget som går in dörren från karossen, o vänta ett tag sen sätt tillbaka den. Slå på tändningen o kör ner fönstret så långt det går sen fortsätt håll nere knappen nån sekund, sen samma sak på vägen upp. Då ska den va nollad. Det fungerade som sagt på min iaf. Rätta mig gärna om jag har fel, men som jag kmr ihåg det så gick det till så

Bouvin
10 april 2010 · 21 Inlägg

Tack för tipset, får testa det imorgon! smile

Volvo XC70 (2010)
MagicBurton
27 mars 2012 · 1 Inlägg

Fungerade klockrent på min SAAB 9-3 SC -06. Fönstret åkte upp automatiskt och vände sedan i högsta läget för att sedan åka ner till hälften. Följde instruktionen och nu funkar det klockrent! Tack för tipset! smile

Raggarn84
23 oktober 2020 · 387 Inlägg

Har fått samma sak på min 9-3 Vector med aeromotor -06a. Har dock inte testat detta än. Mitt fönster stannar när det är ca 10 cm kvar och går sedan ner ca 10 cm och stannar. Efter massa körande upp och ner så gick den tillslut upp helt..
Ska prova detta sedan om det hjälper på min med..

Senast redigerat av Raggarn84 (23 oktober 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang