Vet inte hur nödvändig spridarkylningen är. Hört folk som bilen inte startar för när den är varm utan den. Och sen har man sett massor som kör utan. Och min funkar ju utan med. Var väl mest att man ville ha komplett. Men om det är audi 100/200 grejer så passar det inte. Fläkten sitter på motorfästet istället för på sidan. Så den har en längre slang som går rakt över och banden som håller den passar inte i urquattro hållaren.
Kommer dom grejerna ifrån en 100/200 Leafbox? I så fall passar dom inte. Måste vara urquattro.
Fixat lite till. Satte dit det felskickade audi 100 expansionskärlet som bara har legat och skräpat i 3 år. Fick modifiera det lite, men nu är det på plats! Satte även dit 100 spolarvätskebehållaren som passar direkt i original fästena. 9.2L är lite overkill på en sommarbil. Tror inte att jag har fyllt på spolarvätska på 3 år...
Är väldigt fundersam om det blir lite väl brett dock. 70mm. Original UR är ju 36mm om jag har hört rätt.
Lite fler bilder.
Sen så fimpade jag mina NGK BUR6ET och satte i NGK BCP7ET med ett mycket bra resultat! Har problem med att bilen glödtänder. Nu är det problemet väck och bilen känns piggare!
Ytterligare ett problem har varit att motorn vill stegra lite väl mycket. Motorfästena har jag bytt till CP-Service X-line serie i polyuretan. Nu fick det även bli ett sånt till växellådan!
Bättre respons och lättare att få i växlarna. MEN vibrationer nått så jävulskt. Något måste ha lagt sig emot karossen när jag montera det, för motorn kunde lika gärna sitta direkt i karossen. Får kika på det i morgon. Hade räknat med lite mer vibrationer, för det fick man ju även lite av motorfästena, Men inte så som det är nu. "Gratis" fotmassage, bara 1.2L milen
Tycker nog allt att du får dra in på breddningen lite, 70mm känns som att det kommer bli prydnadshyllor på sidorna.... Polybussningar är väl som att montera direkt i karossen? Blir ju tvärstumt med såna väl?
Första bilden såg breddning ut att va mindre än den du visade på fb, 70mm kanske ger samma effekt som bilden ja visade på fb, jag skulle nog köra på mindre för att på ett cleanare stuk. Om tex ur har 36 så kanske 40-50 blir bra
Putteliten skrev: Tycker nog allt att du får dra in på breddningen lite, 70mm känns som att det kommer bli prydnadshyllor på sidorna.... Polybussningar är väl som att montera direkt i karossen? Blir ju tvärstumt med såna väl?
Finns olika hårdhet på polyeruthan bussningar.
Breddningen blir nog lite väl mycket som UR hade möjligen något mer men högst 50 men då ska du kunna fylla ut det helt och hållet också.
Vat inte det lättaste att mäta på skärmen när man skulle rita upp det iom att den är böjd. Så började med brett och sen är det bara korta ner plåten i framkant tills jag är nöjd med hur långt den sticker ut. Själv tycker jag nog att det blev för brett!
Har exakt samma fabrikat på motorfästena och dom vibrerar det inte speciellt mycket från. Men får se om det inte går att lösa
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3