Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.
  • 193 Följare
  • 977 772 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 juni 2019
Nosliwe
9 augusti 2015 · 2 024 Inlägg

Vet inte hur nödvändig spridarkylningen är. Hört folk som bilen inte startar för när den är varm utan den. Och sen har man sett massor som kör utan. Och min funkar ju utan med. Var väl mest att man ville ha komplett. Men om det är audi 100/200 grejer så passar det inte. Fläkten sitter på motorfästet istället för på sidan. Så den har en längre slang som går rakt över och banden som håller den passar inte i urquattro hållaren.

T slangen kan däremot vara intressant.

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
LeafBox Lat Perfektionist
15 augusti 2015 · 6 359 Inlägg

Jag hittade 8,15,17 om du vill ha smile

Senast redigerat av LeafBox (15 augusti 2015)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Nosliwe
16 augusti 2015 · 2 024 Inlägg

Kommer dom grejerna ifrån en 100/200 Leafbox? I så fall passar dom inte. Måste vara urquattro.

Fixat lite till. Satte dit det felskickade audi 100 expansionskärlet som bara har legat och skräpat i 3 år. Fick modifiera det lite, men nu är det på plats!
Satte även dit 100 spolarvätskebehållaren som passar direkt i original fästena. 9.2L är lite overkill på en sommarbil. Tror inte att jag har fyllt på spolarvätska på 3 år...

http://i.imgur.com/9SeXS1Al.jpg
http://i.imgur.com/7OhByvYl.jpg

Senast redigerat av Nosliwe (16 augusti 2015)

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
LeafBox Lat Perfektionist
16 augusti 2015 · 6 359 Inlägg

Nosliwe skrev:
Kommer dom grejerna ifrån en 100/200 Leafbox?

Kommer ifrån donator 100'an satt hmm
Jag läste ju inte ordentligt... Och jag se ju vad du menar nu.

Vad är problemet med att ha pumpen på motorfästet då? Ser ut att finnas plats iaf

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Nosliwe
16 augusti 2015 · 2 024 Inlägg

Kör ju med GT fästena, så passar inte på dom.

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Nosliwe
22 augusti 2015 · 2 024 Inlägg

Idéer kan man aldrig få för mycket av?

http://i.imgur.com/MceTqb0l.jpg

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
sonken91
22 augusti 2015 · 310 Inlägg

Det där kommer bli grymt smile
Känns lite mer rejält än plast å spackel.
Svets å tenn spackling på det där smile

Squidspeed #GoodToBeBad
22 augusti 2015 · 856 Inlägg

Ja förfan, det blir fränt! big_smile

Nosliwe
23 augusti 2015 · 2 024 Inlägg

Är väldigt fundersam om det blir lite väl brett dock. 70mm. Original UR är ju 36mm om jag har hört rätt.

Lite fler bilder.

http://i.imgur.com/zbuOgS8l.jpg
http://i.imgur.com/EsyL2ypl.jpg

Sen så fimpade jag mina NGK BUR6ET och satte i NGK BCP7ET med ett mycket bra resultat! Har problem med att bilen glödtänder. Nu är det problemet väck och bilen känns piggare!

http://i.imgur.com/LoiQvv6l.jpg

Ytterligare ett problem har varit att motorn vill stegra lite väl mycket. Motorfästena har jag bytt till CP-Service X-line serie i polyuretan. Nu fick det även bli ett sånt till växellådan!

http://i.imgur.com/3gWOLNTl.jpg

Bättre respons och lättare att få i växlarna. MEN vibrationer nått så jävulskt. Något måste ha lagt sig emot karossen när jag montera det, för motorn kunde lika gärna sitta direkt i karossen. Får kika på det i morgon.
Hade räknat med lite mer vibrationer, för det fick man ju även lite av motorfästena, Men inte så som det är nu. "Gratis" fotmassage, bara 1.2L milen wink

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Putteliten
23 augusti 2015 · 9 081 Inlägg

Tycker nog allt att du får dra in på breddningen lite, 70mm känns som att det kommer bli prydnadshyllor på sidorna....
Polybussningar är väl som att montera direkt i karossen? Blir ju tvärstumt med såna väl?

Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
sonken91
23 augusti 2015 · 310 Inlägg

Första bilden såg breddning ut att va mindre än den du visade på fb,  70mm kanske ger samma effekt som bilden ja visade på fb,  jag skulle nog köra på mindre för att på ett cleanare stuk. Om tex ur har 36 så kanske 40-50 blir bra

LeafBox Lat Perfektionist
23 augusti 2015 · 6 359 Inlägg

70mm är väll lite att ta i. Kommer ju behöva köra fälgar med ET-35 för att komma ut tillräckligt tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Djo
23 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

Putteliten skrev:
Tycker nog allt att du får dra in på breddningen lite, 70mm känns som att det kommer bli prydnadshyllor på sidorna....
Polybussningar är väl som att montera direkt i karossen? Blir ju tvärstumt med såna väl?

Finns olika hårdhet på polyeruthan bussningar.

Breddningen blir nog lite väl mycket som UR hade möjligen något mer men högst 50 men då ska du kunna fylla ut det helt och hållet också.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Nosliwe
23 augusti 2015 · 2 024 Inlägg

Vat inte det lättaste att mäta på skärmen när man skulle rita upp det iom att den är böjd. Så började med brett och sen är det bara korta ner plåten i framkant tills jag är nöjd med hur långt den sticker ut. Själv tycker jag nog att det blev för brett!

Har exakt samma fabrikat på motorfästena och dom vibrerar det inte speciellt mycket från. Men får se om det inte går att lösa smile

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Nosliwe
24 augusti 2015 · 2 024 Inlägg

Nytt försök nu då!
Den här gången är det 50mm istället för 70mm.

http://i.imgur.com/aU5gOkhl.jpg
http://i.imgur.com/WtensdSl.jpg
http://i.imgur.com/zTdvxQgl.jpg
http://i.imgur.com/MZFHijBl.jpg

Tänk på att det blir lite mer lutning sen och kommer rundas av så kanten blir ungefär en 5mm radie.

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Djo
24 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

Betydligt bättre smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
EnNaN
24 augusti 2015 · 397 Inlägg

blev mycket bättre anser jag smile

KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
25 augusti 2015 · 1 378 Inlägg

Mer lagom breddning, snyggt jobbat

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
jeppanh0e Man kan göra så, men det är inte rätt
25 augusti 2015 · 369 Inlägg

Ser fett ut, rock on smile

huehue
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang