Jahopp. Då har man prövat hur lång tid det tar att dra loss brandsläckaren och öppna motorhuven när den är låst...
Tvättade bilen då jag ska på hjulafton i morgon. Hoppar in i bilen och ska åka hem. Hinner rulla ett par meter på uppfarten, sen känner jag hur det luktar bränt och några sekunder senare kommer det vit rök ur ventilationerna.
Ur fort som fan med brandsläckaren och öppnar huven. Röken minskade så fort jag stängde av bilen.
Syns inget under huven så springer in i bilen igen och lyssnar om det brinner någonstans. Hörs inget, så gör antagandet att kupéfläkten har gett upp. Vrider om nyckeln till första hacket och givetvis är den stendöd...
Där fick man för att man hade en ny kontakt hemma till reglaget.
Förmodligen runnit ner vatten i den och då jag inte orkade vara kvar vid garaget så hoppade jag in direkt efter jag hade tvättat bilen och det blev kortslutning.
Fan att plasten mellan rutan och torpedväggen inte går att köpa hos Audi längre

Aja, i morgon blir det Hjulafton i Lidköping. Ska stå med Lidköping Racecrew. Tur man kan veva ner rutorna.