Saker vi hittat i våra begagnade bilar

RD_87 Skrotsamlare
20 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Hittat i en 240 för 1500:-
1, Litet guldarmband, såldes för 400:-
2, 4st fräscha BBS kryssekerfälgar från 80-talet, byttes mot skapliga vinterdäck till mammas bil.
3, 125:- i kontanter.

Bilen kördes en vinter och gick sedan på skrot, fick 800 på skroten. Hade myglat bort de bakre bromsoken innan, såldes för 100:- styck och kränghämmaren fram passade fint på min nästa bil. Behöll dessutom extraljusen och sålde batteriet för 200:-
Det blev en billig vinterbil big_smile

Köpte en gång en BMW av en kille som troligen "spelade för det andra laget" jag hittade tandborste & tandkräm i bilen. Rumpnissar är tydligen lika renliga som det sägs tongue

Senast redigerat av RD_87 (20 maj 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
LiNx
20 maj 2011 · 424 Inlägg

Roos skrev:
Under mattan i bakluckan låg det en massa gamla reklamskyltar på förra 855, och en massa rullar med konstiga vävda.. tavlor? Brann bra gjorde det iaf.

Och killen som köpte min förra 850 ringde efter några dagar och frågade om jag skulle ha tillbaka trosorna som låg i handsfacket. lol

Varför har man sina trosor i handsfacket lol

..el vill nog inte ens veta tror ja tongue

LiNx
20 maj 2011 · 424 Inlägg

Hittade tvättpoletter i min... fr Danmark

Coddas ProWanker
20 maj 2011 · 211 Inlägg

I supran låg det Japanska,engelska och svenska mynt sen något sådant nödfakla eller vad man ska kalla det? stod toyota på det så antar det är standard i japan.annars lite godis och sådant skräp.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
RD_87 Skrotsamlare
20 maj 2011 · 4 031 Inlägg

LiNx skrev:

Roos skrev:
Under mattan i bakluckan låg det en massa gamla reklamskyltar på förra 855, och en massa rullar med konstiga vävda.. tavlor? Brann bra gjorde det iaf.

Och killen som köpte min förra 850 ringde efter några dagar och frågade om jag skulle ha tillbaka trosorna som låg i handsfacket. lol

Varför har man sina trosor i handsfacket lol

..el vill nog inte ens veta tror ja tongue

Jag har hittat både trosor och linnen i min bil, och dom var fan inte mina wink Fruntimmer sprider smink och kläder omkring sig, dom lämnar det tom i andras bilar...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Beeos
20 maj 2011 · 12 Inlägg

När jag köpte min första Saab låg där under baksätet en dalahäst. Röd med vita hakkors på. Den brändes fort som ögat. Killen jag köpte bilen av hade tatueringar i ansiktet och skinnväst, mina fördomar är besannade big_smile

vonU
20 maj 2011 · 93 Inlägg

Hittade några pund i mynt när jag köpte min Supra, men förutom det så vet jag inte om jag hittade så mycket kul smile

Timpan15
20 maj 2011 · 33 Inlägg

Har ingen egen erfarenhet, men min mors väninna köpte en gammal mazda av ett dödsbo. När hon kört omkring i 9 månader så börjar det lukta äckligt, hon kikar därefter under sätet jo vad ligger där. Döingens gästa stomipåsar!

Nybergrobin
20 maj 2011 · 2 378 Inlägg

Timpan15 skrev:
Har ingen egen erfarenhet, men min mors väninna köpte en gammal mazda av ett dödsbo. När hon kört omkring i 9 månader så börjar det lukta äckligt, hon kikar därefter under sätet jo vad ligger där. Döingens gästa stomipåsar!

Ooh fyfan :S

Timpan15
20 maj 2011 · 33 Inlägg

Jajjamensan inget man kokar soppa på.... eller?

Nybergrobin
20 maj 2011 · 2 378 Inlägg

Hahah inte direkt tongue

einar-
6 juni 2011 · 326 Inlägg

einar- skrev:
oöppnade P-böter
isskrapor i mängder
godis
wunderbaums
småpengar
prislista från en norsk camping
kassetband
hårnålar
smink
diverse totalt utslitna delar tidigare ägare bytt ut (varför kastar man inte sånt?)

Och i min amazon i förardörren så hittade jag: glassplitter, en dörrstopp och gummilisten som sitter runt dörren! Varför stoppar man ner den där? Inte undra på att det skramlade när man slog igen den big_smile

uppdaterar mitt inlägg sen jag städade bilen idag och undrade vad det var för rosa pinnar som låg nerkilade mellan dyna och ryggstöd på förarstolen. Ordspråket "åka med eld i röven" kunde ha fått en ny innebörd big_smile
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_36/32460000-32469999/640x480/32461982.jpg

sleepyoh
6 juni 2011 · 1 319 Inlägg

När vi köpte min farsas 850 hittade vi kanyler, porrtidningar, skedar, yoghurt förpackningar, äpplen, kalsonger, cigaretter, mynt, pennor påsar matrester pizza kartonger. Rakblad och kvinnor hittades också och mängder av mer skit.

Lagom kul att städa ur det var det iaf...

Senast redigerat av sleepyoh (6 juni 2011)

_----------'
Blue_celicA
6 juni 2011 · 243 Inlägg

sleepyoh skrev:
När vi köpte min farsas 850 hittade vi kanyler, porrtidningar, skedar, yoghurt förpackningar, äpplen, kalsonger, cigaretter, mynt, pennor påsar matrester pizza kartonger. Rakblad och kvinnor hittades också och mängder av mer skit.

Lagom kul att städa ur det var det iaf...

Hade aldrig satt min hand i den bilen kan ja lova haha.

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
sleepyoh
6 juni 2011 · 1 319 Inlägg

Blue_celicA skrev:

sleepyoh skrev:
När vi köpte min farsas 850 hittade vi kanyler, porrtidningar, skedar, yoghurt förpackningar, äpplen, kalsonger, cigaretter, mynt, pennor påsar matrester pizza kartonger. Rakblad och kvinnor hittades också och mängder av mer skit.

Lagom kul att städa ur det var det iaf...

Hade aldrig satt min hand i den bilen kan ja lova haha.

Inte nådigt.

Stod ute på en gata i ett villa område, någon hade knackat en ruta och bott i bilen. Någon hemlös pundare typ typ. 2500kr, en tvätt, ruta för 200kr, kamrem och olja typ 1500kr. körts dagligen 2år nu och är riktigt fräsch efter städning big_smile

_----------'
Blue_celicA
6 juni 2011 · 243 Inlägg

sleepyoh skrev:

Blue_celicA skrev:

sleepyoh skrev:
När vi köpte min farsas 850 hittade vi kanyler, porrtidningar, skedar, yoghurt förpackningar, äpplen, kalsonger, cigaretter, mynt, pennor påsar matrester pizza kartonger. Rakblad och kvinnor hittades också och mängder av mer skit.

Lagom kul att städa ur det var det iaf...

Hade aldrig satt min hand i den bilen kan ja lova haha.

Inte nådigt.

Stod ute på en gata i ett villa område, någon hade knackat en ruta och bott i bilen. Någon hemlös pundare typ typ. 2500kr, en tvätt, ruta för 200kr, kamrem och olja typ 1500kr. körts dagligen 2år nu och är riktigt fräsch efter städning big_smile

Haha de bra det smile

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
Andromeda Rumpmas
6 juni 2011 · 3 860 Inlägg

sleepyoh skrev:
När vi köpte min farsas 850 hittade vi kanyler, porrtidningar, skedar, yoghurt förpackningar, äpplen, kalsonger, cigaretter, mynt, pennor påsar matrester pizza kartonger. Rakblad och kvinnor hittades också och mängder av mer skit.

Lagom kul att städa ur det var det iaf...

Vänta lite nu, hittade ni kvinnor i bilen? yikes

Snygga?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
sleepyoh
6 juni 2011 · 1 319 Inlägg

Andromeda skrev:

sleepyoh skrev:
När vi köpte min farsas 850 hittade vi kanyler, porrtidningar, skedar, yoghurt förpackningar, äpplen, kalsonger, cigaretter, mynt, pennor påsar matrester pizza kartonger. Rakblad och kvinnor hittades också och mängder av mer skit.

Lagom kul att städa ur det var det iaf...

Vänta lite nu, hittade ni kvinnor i bilen? yikes

Snygga?

Skrev först Kvinnar, när jag skulle skriva Knivar, tyckte det såg mysko ut när jag läste så då ändrade jag till Kvinnor. Lite slö ikväll så att säga

_----------'
Andromeda Rumpmas
6 juni 2011 · 3 860 Inlägg

sleepyoh skrev:

Andromeda skrev:

sleepyoh skrev:
När vi köpte min farsas 850 hittade vi kanyler, porrtidningar, skedar, yoghurt förpackningar, äpplen, kalsonger, cigaretter, mynt, pennor påsar matrester pizza kartonger. Rakblad och kvinnor hittades också och mängder av mer skit.

Lagom kul att städa ur det var det iaf...

Vänta lite nu, hittade ni kvinnor i bilen? yikes

Snygga?

Skrev först Kvinnar, när jag skulle skriva Knivar, tyckte det såg mysko ut när jag läste så då ändrade jag till Kvinnor. Lite slö ikväll så att säga

Ja, då var det ju mindre spännande tongue

ÄR det bara jag som kollar så att stolarna går att flytta fram och tillbaka, kollar handskfacket, kollar efter vatten under golvet i bagaget osv? Då kommer ju all kvarglömd skit fram.

Jag begriper inte riktigt hur ni kan missa en halv 20-fots container med skräp i bilen när ni inspekterar den före köp? wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
joQue Game On!
9 juni 2011 · 244 Inlägg

men de är ju sport o få så mycket saker "på köpet" som möjligt, kan ju ligga nått vettigt däribland allt skräp wink haha

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang