1200kr i böter för användning av dimljus/parkering på Kvällen Någon som vart me om så mkt?

Legwind
14 april 2010 · 925 Inlägg

Hejsan som rubriken lyder

Feel The Difference
Rayya
14 april 2010 · 876 Inlägg

hehe skapligt...

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Oxygen
14 april 2010 · 629 Inlägg

800 har jag åkt på en gång...

Legwind
14 april 2010 · 925 Inlägg

men hur fan kunde jag få 1200kr:( ---------------------edit av mod

Feel The Difference
race Race For Fun!
14 april 2010 · 379 Inlägg

Hade du bara kört på dagen hade det varit lugnt wink men det stämmer att de har höjt böterna big_smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Erick
14 april 2010 · 4 767 Inlägg

"Kört utan belysning vid mörker eller dålig sikt      1.200 kr" dvs utan halvljus, verkar vara så det är..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Legwind
14 april 2010 · 925 Inlägg

ucshhh funderar på att polisanmäla jobbarkompisen som han hade med sig hon bara kränkte ner mig och sa att det var omoget att jag tyckte det var snyggt att åka så att jag var omogen

Feel The Difference
Squadron
14 april 2010 · 1 833 Inlägg

Varför åkte du så då? Om det inte var för att det är snyggt?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Mack Forum- och sitemoderator
14 april 2010 · 26 155 Inlägg

Legwind skrev:
ucshhh funderar på att polisanmäla jobbarkompisen som han hade med sig hon bara kränkte ner mig och sa att det var omoget att jag tyckte det var snyggt att åka så att jag var omogen

..inget illa menat, men med tanke på den kommentaren - ska vi tycka synd om dig nu? roll

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Rayya
14 april 2010 · 876 Inlägg

ja men du vet väl hur dagen poliser är fy faan för dom uschhhhh

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Grabber Dagdrömmare
14 april 2010 · 2 836 Inlägg

1200 är normal taxa, allt annat är med rabatt.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
GurraG INGET ANNAT!!
14 april 2010 · 1 725 Inlägg

1200 har jag med åkt på och inte klagade jag då jag vet att det är olagligt?? och att försöka anmäla polisen för kränkning utan bevis vågar jag nästan lova att du inte kommer komma någonstans med

jalmar
14 april 2010 · 57 Inlägg

En polis sa att man får köra med parkeringsljus så länge det är "dagsljus" ute.... dimljus tror jag nog dom hatar tongue

Lär av andras misstag
för du kan inte leva tillräckligt länge
för att själv hinna begå dem alla.
Legwind
14 april 2010 · 925 Inlägg

haha nej men blir bara så arg ibland det e en av sveriges töntigaste lagar:) men jag klagar inte på böten det e säkert rätt av dom smile jag har redan betalt den fick den för ca 1timme sen smile men att poliser kan stå säga så det e det jag blir lite less på att tro att dom e nått

Feel The Difference
Mr_Woods Musiker
14 april 2010 · 472 Inlägg

Erick skrev:
"Kört utan belysning vid mörker eller dålig sikt      1.200 kr" dvs utan halvljus, verkar vara så det är..

Jag kör ofta med bara dimljus (även nattetid i stan (upplyst)) på mercan och har ALDRIG blivit stoppad av polis som mött mig?!? De har heller aldrig blinkat åt mig vilket jag tycker verkar vara deras vanligaste åtgärd när de är missnöjda med belysningen... Har jag till exempel glömt att tända ljuset (tysk bil) på dagen så har de bara blinkat, aldrig ens brytt sig om att stanna mig...

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
volvoentusiasten
14 april 2010 · 4 005 Inlägg

Legwind skrev:
haha nej men blir bara så arg ibland det e en av sveriges töntigaste lagar:) men jag klagar inte på böten det e säkert rätt av dom smile jag har redan betalt den fick den för ca 1timme sen smile men att poliser kan stå säga så det e det jag blir lite less på att tro att dom e nått

Om du tog illa upp så tycker jag att du ska ta kontakt med polisen i fråga och berätta att du inte tycker att han/hon skötte sig så proffsigt och att du tog illa upp.
Du behöver inte vara arg och skälla och så men du kan ju berätta det lite konstruktivt. Då har du gjort din del. Om personen tar emot kritiken bra och ändrar sig så kommer det nog kännas bättre.

Det är alltid bättre att prata om problem än att gömma dem. smile

volvodrifter
14 april 2010 · 342 Inlägg

stämmer att det e 1200kr för användning dimljus på kvällstid ihop med parljuse. använder man det ihop med halvljuse så e det olaglig kombination och då e det 500kr. sen kan man ju oxå ibland ifrågasätta polisens resonemang om dom säger att det e otillräckligt ljuse.. enligt vem dom eller chaffören av bilen.. men tyvär e dom maktmissbrukare ibland och det e svårt att hävda sig mot dem.   


SOM TAESÄTTET LYDER.  GÖR OM GÖR RÄTT.

Legwind
14 april 2010 · 925 Inlägg

tack de lungt smile men där rök min sänkningsats så får vänta en månad:P

Feel The Difference
Nehe
14 april 2010 · 687 Inlägg

volvodrifter skrev:
stämmer att det e 1200kr för användning dimljus på kvällstid ihop med parljuse. använder man det ihop med halvljuse så e det olaglig kombination och då e det 500kr. sen kan man ju oxå ibland ifrågasätta polisens resonemang om dom säger att det e otillräckligt ljuse.. enligt vem dom eller chaffören av bilen.. men tyvär e dom maktmissbrukare ibland och det e svårt att hävda sig mot dem.   


SOM TAESÄTTET LYDER.  GÖR OM GÖR RÄTT.

Jo man är alltid maktmissbrukare för att de bötfäller saker som ej är lagligt. roll

Senast redigerat av Nehe (14 april 2010)

Enchzzz
14 april 2010 · 347 Inlägg

Billigare med ett varv på sladd i rondellen. tongue

Senast redigerat av Enchzzz (14 april 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang