Eftersnack: Vimmerbyträffen #1 17 April

madmax81
19 april 2010 · 66 Inlägg

Om ni kommer att anordna ett race ute på Bredshult tycker jag att det låter som en vettig ide att ta detta med klubben som har det området, och då pratar jag ej om Bredshult Racing Club utan Ironcross Motors Of Sweden, då vi faktiskt har hand om det området där ute nu dvs det gamla området. Absolut inga problem att få tillgång till det men som sagt bättre o fråga. Vill ni så kan vi även titta på att försöka anordna en träff hos oss i samspråk med er inom snar framtid, vi har en sjukt kul konbana oxå, o även sladdyta, o vi slipper dom underbart trevliga konstaplarna vi har i vårt land smile, kan ju inte bli bättre smile
Hoppas iaf att träffen gick bra för er.
Och det kommer vara körning ute vid Bredshult på Torsdag klockan 18.00 för er som vill gasa av er lite.
Så släng ihop ett gäng o glid ut till rakan på torsdag nu 22/4 så vi får igång det som de va förr i tiden.
Mvh Captain och resten av I.C.M Of Sweden

Toyota Previa "MadMax 2YT4U" (1995)
T-Andersson
19 april 2010 · 347 Inlägg

LINGSTROM skrev:
Sjukt pinsamt med alla jäkla epa traktorer och den där fåniga mopedisten, what the f XDDDD.
Det som var värt var killen som sprängde 2 däck med en Volvo 740 16v, MKT CREDS FÖR DE

Tråkigt att min motor låter som den gör annars hade det blivit en liten show från mig med.

Ingen mer som tog bilder? :S

Det var min Polare som Börnade med 740 16v,! smile

Har fler bilder en de jag la ut! om någon är intresserad?

Senast redigerat av T-Andersson (19 april 2010)

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
Aerodynamik ...
19 april 2010 · 7 120 Inlägg

Hoppas på att vi kan ha nästa träff nån gång i mitten av Juni, då med körning på Bredshult! Skulle kunna bli riktigt kul med lite fint väder smile

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
19 april 2010 · 1 325 Inlägg

T-Andersson skrev:

LINGSTROM skrev:
Sjukt pinsamt med alla jäkla epa traktorer och den där fåniga mopedisten, what the f XDDDD.
Det som var värt var killen som sprängde 2 däck med en Volvo 740 16v, MKT CREDS FÖR DE

Tråkigt att min motor låter som den gör annars hade det blivit en liten show från mig med.

Ingen mer som tog bilder? :S

Det var min Polare som Börnade med 740 16v,! smile

Har fler bilder en de jag la ut! om någon är intresserad?

Lägg ut bilder smile
Kul att se.

Blir det något mer organiserat nästa gång så kommer jag då med, fast då utan en tickande motor ^^


mvh

Senast redigerat av LINGSTROM (19 april 2010)

pappan1979
19 april 2010 · 25 Inlägg

Då tänker vi lika, alltid bra med fler som hjälper till.

madmax81 skrev:
Om ni kommer att anordna ett race ute på Bredshult tycker jag att det låter som en vettig ide att ta detta med klubben som har det området, och då pratar jag ej om Bredshult Racing Club utan Ironcross Motors Of Sweden, då vi faktiskt har hand om det området där ute nu dvs det gamla området. Absolut inga problem att få tillgång till det men som sagt bättre o fråga.
Mvh Captain och resten av I.C.M Of Sweden

Volvo V70R AWD "Black Version" (1999)
madmax81
19 april 2010 · 66 Inlägg

Ja de e alltid bra att va ett gäng vi är ett gäng från lite olika dela från småland så de skulle nog kunna bli riktigt bra, ska börja snart med att fräscha upp området där nere lite, tyvärr är det alldeles för mycket skrotbilar som hamnar där nere p vårt område nu så det som alltid har varit ett öppet område för alla kommer nog tyvärr att stängas till med bommar och med lås framöver, vi är ledsna över detta men tyvärr är det nog ett måste.
Annars kommer vi aldrig ifrån den här skiten med brända bilar etc etc.
Men som sagt vi har planer på en sen sommar träff eller köra lite sporadiska torsdagsträffar, va säger ni om detta?
Som andra har skrivit gärna med bilder från er träff då det ändå verkade vara ett bra hålligång ju.

Mvh Captain
www.icmofsweden.se

Toyota Previa "MadMax 2YT4U" (1995)
Adiii
19 april 2010 · 186 Inlägg

madmax81 skrev:
Ja de e alltid bra att va ett gäng vi är ett gäng från lite olika dela från småland så de skulle nog kunna bli riktigt bra, ska börja snart med att fräscha upp området där nere lite, tyvärr är det alldeles för mycket skrotbilar som hamnar där nere p vårt område nu så det som alltid har varit ett öppet område för alla kommer nog tyvärr att stängas till med bommar och med lås framöver, vi är ledsna över detta men tyvärr är det nog ett måste.
Annars kommer vi aldrig ifrån den här skiten med brända bilar etc etc.
Men som sagt vi har planer på en sen sommar träff eller köra lite sporadiska torsdagsträffar, va säger ni om detta?
Som andra har skrivit gärna med bilder från er träff då det ändå verkade vara ett bra hålligång ju.

Mvh Captain
www.icmofsweden.se

jo ja förstår dej..det e säkert jättebra där på den sträckan. Men om det e inhägnat område..vfr kör ni så sent, man kan juh lika gärna köra mitt på dan...då börjar de likna mer som blackrace, och blackrace har dom i kalmar..mkt populärt event de där...så vfr ska folk åka till bredshult och köra 18:00 på en torsdags kväll??

Tycker de funkar lika bra å köra i vimmerby. på en bättre raksträcka så klart..mer organiserat givetvis!! och helst sent en lördags kväll..de kallar ja streetrace. Men då behöver man ha folk som hjälper till..och folk som lyssnar...en tanke bara!! tongue

http://rushracing.tk/
Rising Sun Imports
Importerar DIN Japanska Sportbil!!
BMW 530d "F11" (2017)
Volkswagen Passat CL 1.8i "Barnfind" (1993)
pappan1979
20 april 2010 · 25 Inlägg

Adiii skrev:
jo ja förstår dej..det e säkert jättebra där på den sträckan. Men om det e inhägnat område..vfr kör ni så sent, man kan juh lika gärna köra mitt på dan...då börjar de likna mer som blackrace, och blackrace har dom i kalmar..mkt populärt event de där...så vfr ska folk åka till bredshult och köra 18:00 på en torsdags kväll??

Tycker de funkar lika bra å köra i vimmerby. på en bättre raksträcka så klart..mer organiserat givetvis!! och helst sent en lördags kväll..de kallar ja streetrace. Men då behöver man ha folk som hjälper till..och folk som lyssnar...en tanke bara!! tongue

Bredshult är inte inhägnat område men kommer bli enligt madmax81 pga av förstörelse, dock privat mark. Blackrace är ju anordnat med Polisen, Kommunen och vägverket mfl så det går ju fråga Vimmerby kommun och Polisen i Vimmerby och höra vad dem säger om att köra liknande upplägg.

Du säger ju själv att det största problemet är att få folk att lyssna och att organisera... Du behöver ju en grupp på ca 7-8 personer på plats som kan justera upp starten, kön, slutet och hålla koll
på publiken. Ska du vara på allmän väg ska du ju även ha folk som kan spärra av inkommande vägar och varna för polisen etc.. har jag hört roll

Bara att prioritera vad man vill ha på träffen, men som vanligt behövs det folk som engagerar sig
om det ska bli bra och det räcker inte med en!

Volvo V70R AWD "Black Version" (1999)
madmax81
20 april 2010 · 66 Inlägg

Ja som sagt det är privat mark och det är markägaren i samförstånd med oss i klubben som har föreslagit detta för oss som en åtgärd pga av förstörelsen.
Med tanke på att du adii, frågade den frågan du gjorde så är svaret redan sagt där tror jag tyvärr, vi anordnar absolut inga blackrace, har aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra det heller ute hos oss utan som sagt enda anledningen till att det blir lås o bom är p.g.a av förstörelse.
O varför folk ska åka ut till bredshult en kväll mitt i veckan istället för att åka till kalmar dagstid.
Svaret på den frågan överlåter jag till dom som alltid va där ute förr, varje torsdag och hade det ruskigt trevligt, där det gasades o pratades o ja en del drack med men framförallt hade vi det jävligt trevligt.

Det enda som jag personligen tycker är sjukt tradigt e att i det här fallet försökte jag mest få två städer som är sjukt motorintresserade att kanske gå samman o göra något stort som kanske skulle kunna dra hit en hel del bilar o fordon, för man lär sig alltid av varandra och man behöver ha olika tankesätt o tankegångar när det gäller såna här saker.
Det som vi kan bidra med i ett sånt fall är att vi har en motorkåk, där vi skulle anordna npgot på kvällen och vi har ett område där dels vi inte stör någon men dels där det finns plats att både köra "superstage"/"konbana" men även rakt fram, va mest det jag tänkte.
Och slänger vi våra påsar ihop i detta kanske vi får folk så att det räcker.
Bara en tanke.

Toyota Previa "MadMax 2YT4U" (1995)
LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
20 april 2010 · 1 325 Inlägg

madmax81 skrev:
Ja som sagt det är privat mark och det är markägaren i samförstånd med oss i klubben som har föreslagit detta för oss som en åtgärd pga av förstörelsen.
Med tanke på att du adii, frågade den frågan du gjorde så är svaret redan sagt där tror jag tyvärr, vi anordnar absolut inga blackrace, har aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra det heller ute hos oss utan som sagt enda anledningen till att det blir lås o bom är p.g.a av förstörelse.
O varför folk ska åka ut till bredshult en kväll mitt i veckan istället för att åka till kalmar dagstid.
Svaret på den frågan överlåter jag till dom som alltid va där ute förr, varje torsdag och hade det ruskigt trevligt, där det gasades o pratades o ja en del drack med men framförallt hade vi det jävligt trevligt.

Det enda som jag personligen tycker är sjukt tradigt e att i det här fallet försökte jag mest få två städer som är sjukt motorintresserade att kanske gå samman o göra något stort som kanske skulle kunna dra hit en hel del bilar o fordon, för man lär sig alltid av varandra och man behöver ha olika tankesätt o tankegångar när det gäller såna här saker.
Det som vi kan bidra med i ett sånt fall är att vi har en motorkåk, där vi skulle anordna npgot på kvällen och vi har ett område där dels vi inte stör någon men dels där det finns plats att både köra "superstage"/"konbana" men även rakt fram, va mest det jag tänkte.
Och slänger vi våra påsar ihop i detta kanske vi får folk så att det räcker.
Bara en tanke.

Jag tycker det låter som en helgrym idé!

Kommer det bli ett så väl organiserat som det läggs fram i förslagen så kan ni räkna med ett flertalet bilar från Gotland.



mvh

madmax81
20 april 2010 · 66 Inlägg

SOm sagt ja tog upp lite av en diskussion här nu just för att se om dom som var ansvariga för vimmerby träffen kanske kan tänka sig ett litet samarbete, annars om det lovas att komma folk kan vi gärna göra en träff i sommar.
Men skulle vara roligt att binda samman folk med samma intresse, sen göra nåt sjukt bra.
Träff på dagen, fest på kvällen.
Ja tycker det låter som en sjukt bra ide att lägga det i den småländska skogen en sensommar dag.
SÅ är ni intresserade av att vara med o anrodna så hör av er!.
Inga tankar e dåliga.
Ha de kalas allihopa.

Toyota Previa "MadMax 2YT4U" (1995)
Adiii
20 april 2010 · 186 Inlägg

pappan1979 skrev:

Adiii skrev:
jo ja förstår dej..det e säkert jättebra där på den sträckan. Men om det e inhägnat område..vfr kör ni så sent, man kan juh lika gärna köra mitt på dan...då börjar de likna mer som blackrace, och blackrace har dom i kalmar..mkt populärt event de där...så vfr ska folk åka till bredshult och köra 18:00 på en torsdags kväll??

Tycker de funkar lika bra å köra i vimmerby. på en bättre raksträcka så klart..mer organiserat givetvis!! och helst sent en lördags kväll..de kallar ja streetrace. Men då behöver man ha folk som hjälper till..och folk som lyssnar...en tanke bara!! tongue

Bredshult är inte inhägnat område men kommer bli enligt madmax81 pga av förstörelse, dock privat mark. Blackrace är ju anordnat med Polisen, Kommunen och vägverket mfl så det går ju fråga Vimmerby kommun och Polisen i Vimmerby och höra vad dem säger om att köra liknande upplägg.

Du säger ju själv att det största problemet är att få folk att lyssna och att organisera... Du behöver ju en grupp på ca 7-8 personer på plats som kan justera upp starten, kön, slutet och hålla koll
på publiken. Ska du vara på allmän väg ska du ju även ha folk som kan spärra av inkommande vägar och varna för polisen etc.. har jag hört roll

Bara att prioritera vad man vill ha på träffen, men som vanligt behövs det folk som engagerar sig
om det ska bli bra och det räcker inte med en!

oki, ja e me på noterna!!..Det e då mina tankar går mot att starta en bilklubb/förening i vimmerby. Då kan dom här 7-8 personerna bli änu fler..vad vore ja utan dej!! big_smile haha skämt åt sido..

http://rushracing.tk/
Rising Sun Imports
Importerar DIN Japanska Sportbil!!
BMW 530d "F11" (2017)
Volkswagen Passat CL 1.8i "Barnfind" (1993)
Adiii
20 april 2010 · 186 Inlägg

madmax81 skrev:
SOm sagt ja tog upp lite av en diskussion här nu just för att se om dom som var ansvariga för vimmerby träffen kanske kan tänka sig ett litet samarbete, annars om det lovas att komma folk kan vi gärna göra en träff i sommar.
Men skulle vara roligt att binda samman folk med samma intresse, sen göra nåt sjukt bra.
Träff på dagen, fest på kvällen.
Ja tycker det låter som en sjukt bra ide att lägga det i den småländska skogen en sensommar dag.
SÅ är ni intresserade av att vara med o anrodna så hör av er!.
Inga tankar e dåliga.
Ha de kalas allihopa.

Den frågan får ja återkomma till senare..ja har inte hört som mkt om eran klubb/träffar/race osv..men vi kanske kan ordna separata träffar varannan vecka eller nått..ska fundera på de. Vill först ha en fast grund i vimmerby..

mvh Adis

http://rushracing.tk/
Rising Sun Imports
Importerar DIN Japanska Sportbil!!
BMW 530d "F11" (2017)
Volkswagen Passat CL 1.8i "Barnfind" (1993)
Richardloord
20 april 2010 · 111 Inlägg

Det var ett bra intiativ faktiskt. Trodde det skulle balla ur med denna träffen så det bara skulle bli några småpöjkar men det kom faktiskt riktigt fina bilar bilar .och väldigt många! Tummen upp! big_smile

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Andy_R
20 april 2010 · 92 Inlägg

När planeras det en ny träff då, kunde tyvärr inte delta i Lördags.

Adiii
20 april 2010 · 186 Inlägg

Andy_R skrev:
När planeras det en ny träff då, kunde tyvärr inte delta i Lördags.

De e på G!! inte långt ifrån..smile

http://rushracing.tk/
Rising Sun Imports
Importerar DIN Japanska Sportbil!!
BMW 530d "F11" (2017)
Volkswagen Passat CL 1.8i "Barnfind" (1993)
Aerodynamik ...
20 april 2010 · 7 120 Inlägg

Vi borde köra i Bredshult men ha själva träffen/samlingen på odal här i stan.. Tycker iaf jag tongue

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
20 april 2010 · 1 325 Inlägg

Adiii skrev:

Andy_R skrev:
När planeras det en ny träff då, kunde tyvärr inte delta i Lördags.

De e på G!! inte långt ifrån..smile

Det gillas smile

Räkna med mig och minst 2 bilar till från Gotland.


Mvh

M__Micke__M
20 april 2010 · 25 Inlägg

Klart de ska bli träff fler gånger, men som sagt bredshult är juh inte så jävla långt o åka till så dit kan dem som vill kör emot varandra cool

AlvereZ
21 april 2010 · 787 Inlägg

Moppekillen ville visst ha en video ..

[video]http://www.garaget.org/video/ae8iw3z5vap7[/video]


Hahahaha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang