2390
Sök

Folk blinkar med dimljusena - varningssignal för vad?

2 982 Inlägg
21 april 2010
Mortalis skrev:
Aldrig sett de där me dimljusen iaf

inte jag heller

566 Inlägg
21 april 2010
Jag varnar alltid andra om jag åkt i genom poliskontroll med helljus, mest för att dom ska tänka på farten, inte för att rädda en mördare lol jösses hur tänker folk.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 april 2010
81an skrev:
Jag varnar alltid andra om jag åkt i genom poliskontroll med helljus, mest för att dom ska tänka på farten, inte för att rädda en mördare lol jösses hur tänker folk.

Nej men du är ju en accessory to murder one genom att blinka med helljuset, iaf vad jag läst mig till här. Jesus i havet, jag blinkar åt de som jag känner för, oftast de flesta man möter, vissa(direktörer med finbilen etc.) klarar sig nog utan min hjälp =P Nej nu ska jag ut och skydda fler våldtäktsmän, massmördare, pedofiler och annat scum of the earth med mina helljus.

"When innovation meets passion!"

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 april 2010
Mechanimal skrev:
81an skrev:

Nej men du är ju en accessory to murder one genom att blinka med helljuset, iaf vad jag läst mig till här. Jesus i havet, jag blinkar åt de som jag känner för, oftast de flesta man möter, vissa(direktörer med finbilen etc.) klarar sig nog utan min hjälp =P Nej nu ska jag ut och skydda fler våldtäktsmän, massmördare, pedofiler och annat scum of the earth med mina helljus.

lol Hahahaha!! +1!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 april 2010
Mortalis skrev:
En av usas värsta seriemördare togs i en vanlig poliskontroll. Tänk va roligt om nån idiot varnat honom genom att blinka me helljusen...sen e de bra många som kör rattfulla och drogpåverkade, bra att hjälpa dom också...spela roll om nån åker dit för 10 km för fort om man kan få bort en knarkare..

Aldrig sett de där me dimljusen iaf

haha vem då?

en av dom värsta blev stoppad och kom undan fast han hade liket i bilen.. mister dahlmer

2slow

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 april 2010
Här är iaf blink med ljus (oavsett om det är hel, dim eller varningsblink) en varning för renar eller älgar på vägen, haha.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 749 Inlägg
21 april 2010
81an skrev:

Inte så mycket verkar det som....

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
21 april 2010
Tro vad ni vill då..men Ted bundy, en av de värsta seriemördarna i usa åkte fast för att han vägra stanna i en poliskontroll. Hade ju varit toppen om han blivit varnad av en blåögd svenne så han undvikit den...
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ted_Bund … ected=true

Du vet ingenting om vem som sitter i bilen du möter...kunde lika gärna varit Anders Eklund du möter, fan vet..

158 Inlägg
21 april 2010
Mortalis skrev:
Tro vad ni vill då..men Ted bundy, en av de värsta seriemördarna i usa åkte fast för att han vägra stanna i en poliskontroll. Hade ju varit toppen om han blivit varnad av en blåögd svenne så han undvikit den...

Du vet ingenting om vem som sitter i bilen du möter...kunde lika gärna varit Anders Eklund du möter, fan vet..

men orka! är man nån extrem mördare så kör dom nog inte 200 på en 50 väg,
dom blir ju stannade i en vanlig kontroll som dom stannar typ alla som kör på den vägen, de e ju så dom åker dit och inte vid fortkörning,

Blinka på för fan.!

14 Inlägg
21 april 2010
blinkar alltid med heljuset vid polis kontroll, blinkar med varningsblinkers och heljus vid fara tex. älg eller dylikt på vägen. men blinka med dimljus vet jag inte.

4 506 Inlägg
21 april 2010
Mortalis skrev:

Hade inte spelat någon roll om man blinkat till han ifall han ändå vägrar stanna.
Och stannar du och vänder vid en poliskontroll så kör dom efter dig ändå..

Jag uppskattar folk som blinkar om det står en fartkontroll framöver, Och brukar även vana om jag åkt igenom en och möter någon som ser ut att köra lite för fort.

Kan du andas kan du dö.

100% ninja
342 Inlägg
21 april 2010
patrikke skrev:
Mazda6sex skrev:
Önskar fler kunde varna för poliskontroller faktiskt, tar inte så mycket energi att blinka lite smile

Nja, där håller inte jag med.
Tänk på att poliskontroller sätter de upp av flera anledningar.
En anledning är fortkörare.
En annan anledning är att de är kanske tipsad om en rattfyllerist?
En annan kan vara att de letar efter en pedofil som synts i trakten?

Gissa om de vänder när de får ett helljusblink och därmed kommer undan och fortsätter med sina brott?
Pedofilen kanske åker närmaste väg till ett dagis och lurar med ett barn??

mm, för det är en trolig historia? "hej är du pedofil? inte? var en som ringde och sa det. OK varsågod kör vidare"

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
21 april 2010
_Wallis_ skrev:
Hade inte spelat någon roll om man blinkat till han ifall han ändå vägrar stanna.

Fast kör de av vid en avfart/korsning innan kontrollen kommer de aldrig till polisens kännedom... hmm

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 april 2010
Mortalis skrev:

Är man efterlyst försöker man väll hålla en så låg profil som möjligt? Nej blinka på för satan, det är bara bra smile

Rock'n Roll

4 506 Inlägg
21 april 2010
Dave_C70 skrev:
_Wallis_ skrev:

Fast kör de av vid en avfart/korsning innan kontrollen kommer de aldrig till polisens kännedom... hmm

Jo men hur ofta står polisen med kontroller synligt strax efter en avfart/korsning så man kan köra av där ist?
Nja precis.. Blinka på bara!
http://speedtrapahead.org/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/og6h60flash.gif

Kan du andas kan du dö.

Musiker
472 Inlägg
21 april 2010
te_wik skrev:
Här är iaf blink med ljus (oavsett om det är hel, dim eller varningsblink) en varning för renar eller älgar på vägen, haha.

Mvh Tommy

Brukar varna andra för vilt såväl som poliser...

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

6 Inlägg
21 april 2010
Mazda6sex skrev:
Önskar fler kunde varna för poliskontroller faktiskt, tar inte så mycket energi att blinka lite smile

Varför? DU kanske varnar en ratt/drogfyllerist? Det finns hastighetsbegränsningar av en anledning.
Om man kör för fort så gör man det medvetet, och med vilka risker som finns, ex. böter!
Är väl bättre att polisen lyckas få bort dom som är alkohol och drogpåverkade.

Moving Minds
127 Inlägg
21 april 2010
Jag tycker att man bör hjälpa varandra i trafiken.

1 067 Inlägg
21 april 2010
Många moderna bilar har ju automatisk höjdjustering av halvljuset (bland annat krav på xenonbilar) men det har ju inte dimljusen så om det är ett gupp så kan det se ut som de blinkar när de i själva verket bara gungar till i fronten pga undermålig vägstandard.. 

En tanke..

Moving Minds
127 Inlägg
21 april 2010
Diddy skrev:
Mazda6sex skrev:

Varför? DU kanske varnar en ratt/drogfyllerist? Det finns hastighetsbegränsningar av en anledning.
Om man kör för fort så gör man det medvetet, och med vilka risker som finns, ex. böter!
Är väl bättre att polisen lyckas få bort dom som är alkohol och drogpåverkade.

Äh men snälla. ta bort ditt konto från garaget!

Sök