3721
Sök

Huvudbry angående tändstift

299 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
jag tänkte införskaffa nya tändstift till kärran. finns ju en uppsjö av olika modeller och varianter. vissa förespråkar 4 elektrods för prestanda o hållbarhet? hållbarhet kan jag förstå men något jag funderat på är hur skulle det kunna bli bättre eller större gnista i ett sådant stift? enligt min bok så tar alltid gnistan närmsta vägen ändå. så då kan jag lika bra köra med 2 elektrods. dessutom är det en gammal motor! m50 alltså.

dock lite preparerad med annan mappning och körs rätt hårt i mellan åt så för mig spelar det inte så stor roll om de håller 2000 mil eller 10000 mil. jag kör inte med bilen så... det jag är ute efter är optimal prestanda/förbränning. korrekt elektrodasvstånd så jag slipper elda upp tändspolarna. samt pålitliga stift för vässad motor som går lite hårdare och även varvar lite mer.
vad har ni valt? eller eventuellt skulle välja om man inte behöver tändstift som håller 10 000 mil men inte släcker prestandan.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Sök